MercedesMotor Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 (endret) :::::GALANT::::: Hvor langt tror dere eller vet at en galant kan gå. Da tenker jeg på en fra 1998 til ca. 2000 modell, sedan (5D) Denne typen: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...95&pos=9&tot=87 Blir det dyrt når den nærmer seg 300.000? :::::CIVIC::::: Fra 1991 til 1995 modell, sedan (5D) Denne typen: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...12&pos=4&tot=84 ---------- Hvilken bil tror/vet du holder seg lengst uten mye feil. Hvilken du liker hadde også vært greit. Hva som er bra/dårlig ved bilene....kvaliteten... Takk på forhånd! Endret 30. mars 2007 av MercedesMotor Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 (endret) Hvor langt en bil kan gå avhenger ikke bare av byggekvaliteten. Bruksområde og vedlikehold er også viktig å ta med i beregningen. For å bruke to ekstreme ytterpunkter vil en bil som er mye langkjørt og som har fått skikkelig vedlikehold ved de påpekte serviceintervaller ligge bedre an enn en bykjørt bil hvor eieren har slurvet med olje-, frostvæske- og bremsevæskeskift. Jeg mener dog at man ved rundt 300000 km generelt sett bør regne med noen reparasjoner. Har selv en bil som har krysset den grensen, og har over det siste halvåret byttet et par dempere og calipre (ble på samlet 4000,- for deler). Edit: Med skikkelig vedlikehold mener jeg at både Galant og Civic kan nå 300000. Endret 30. mars 2007 av Exiter Lenke til kommentar
MercedesMotor Skrevet 30. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2007 (endret) Hvor langt en bil kan gå avhenger ikke bare av byggekvaliteten. Bruksområde og vedlikehold er også viktig å ta med i beregningen. For å bruke to ekstreme ytterpunkter vil en bil som er mye langkjørt og som har fått skikkelig vedlikehold ved de påpekte serviceintervaller ligge bedre an enn en bykjørt bil hvor eieren har slurvet med olje-, frostvæske- og bremsevæskeskift. Jeg mener dog at man ved rundt 300000 km generelt sett bør regne med noen reparasjoner. Har selv en bil som har krysset den grensen, og har over det siste halvåret byttet et par dempere og calipre (ble på samlet 4000,- for deler). 8276892[/snapback] Ok, men da lurte jeg også på om hvilken av dem har best kvalitet, har noen av dem rust problemer? eller lignende...? F.eks: hva er bedre ved galant enn en civic, eller omvendt... Endret 30. mars 2007 av MercedesMotor Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Tror Civic har best kvalitet av de to (Klarer ennå ikke stole helt på Mitsubishi etter den skandalen de hadde for noen år siden), men rust aner jeg ikke. Lenke til kommentar
MercedesMotor Skrevet 30. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2007 Tror Civic har best kvalitet av de to (Klarer ennå ikke stole helt på Mitsubishi etter den skandalen de hadde for noen år siden), men rust aner jeg ikke. 8276939[/snapback] Ok, takk for at du svarte. Hvilken skandale foresten? Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Galanten var populær som drosje, mange som gikk rundt 6-700000 og deretter ble solgt til private. Med skinn intriør fy fasan du får en fin bil.. Lenke til kommentar
MercedesMotor Skrevet 30. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2007 Galanten var populær som drosje, mange som gikk rundt 6-700000 og deretter ble solgt til private.Med skinn intriør fy fasan du får en fin bil.. 8277047[/snapback] Det var sikkert nyere galant, eller tar jeg feil? Men drosjer har jo reprasjoner og alt hele tiden. Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 (endret) Tror Civic har best kvalitet av de to (Klarer ennå ikke stole helt på Mitsubishi etter den skandalen de hadde for noen år siden), men rust aner jeg ikke. 8276939[/snapback] Ok, takk for at du svarte. Hvilken skandale foresten? 8276946[/snapback] http://www.dinside.no/php/art.php?id=14997 Dette er den eneste artikkelen jeg har funnet igjen om saken. Kort fortalt holdt de en rekke feil skjult fra allmennheten. Jeg husker at det var endel flere feil enn de som er nevnt i artikkelen. At Mitsubishi har blitt avslørt for slikt i nyere tid, trenger ikke bety at de er de eneste som har holdt på/holder på slik, men det gjør jo at man blir litt skeptisk til dem. Edit: Ford ble også avslørt for å ha gjort noe lignende på 70-tallet. De oppdaget et problem på en av modellene (Pinto) som kunne gjøre bilen til en brannbombe. I stedet for å endre på designet umiddelbart, fikk de noen analytikere til å regne ut hva som ville lønne seg mest: å rette opp feilen, eller å betale eventuelle søksmål som kunne oppstå fra slike ulykker. Håper bare at det ikke er noen som fortsatt driver på slik uten at vi vet det. Endret 30. mars 2007 av Exiter Lenke til kommentar
MercedesMotor Skrevet 30. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2007 Tror Civic har best kvalitet av de to (Klarer ennå ikke stole helt på Mitsubishi etter den skandalen de hadde for noen år siden), men rust aner jeg ikke. 8276939[/snapback] Ok, takk for at du svarte. Hvilken skandale foresten? 8276946[/snapback] http://www.dinside.no/php/art.php?id=14997 Dette er den eneste artikkelen jeg har funnet igjen om saken. Kort fortalt holdt de en rekke feil skjult fra allmennheten. Jeg husker at det var endel flere feil enn de som er nevnt i artikkelen. At Mitsubishi har blitt avslørt for slikt i nyere tid, trenger ikke bety at de er de eneste som har holdt på/holder på slik, men det gjør jo at man blir litt skeptisk til dem. 8277109[/snapback] "på verdensbasis er det snakk om diverse feil, som sviktende bremser, feilfungerende kløtsj, og bensintanker i fare for å falle av." Hvis bensintanken faller av i veien/motorveien er det jo fare for andre mennesker som kjører bak meg. Ille... Registrerte feil i Norge: Galant (F-car) 1993 - 1997: -Opphengskule i nedre bærearm i forstilling (sprekk i mansjett) - Bensinlekkasje p.g.a. rust i bensintank. Lenke til kommentar
MercedesMotor Skrevet 30. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2007 Ford er ikke min smak Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Åttende generasjons Galant ruster "alltid" i hjulbuene bak. Dette bør du være obs på. Ellers ville jeg vel vært skeptisk til å kjøpe en bil som nærmer seg 300 000 km uansett hva slags det er. Har selv en Mitsubishi som er på god vei mot 280 000 nå uten at det er noe tull med den, men hadde ikke giddet å kjøpe en "ny" bil som har gått så langt, med tanke på at jeg selv kommer til å kjøre et stykke. Ellers kan du ta en titt her: http://www.mitsubishi-klubben.no/forumet/viewtopic.php?t=888 Lenke til kommentar
MercedesMotor Skrevet 30. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2007 Åttende generasjons Galant ruster "alltid" i hjulbuene bak. Dette bør du være obs på. Ellers ville jeg vel vært skeptisk til å kjøpe en bil som nærmer seg 300 000 km uansett hva slags det er. Har selv en Mitsubishi som er på god vei mot 280 000 nå uten at det er noe tull med den, men hadde ikke giddet å kjøpe en "ny" bil som har gått så langt, med tanke på at jeg selv kommer til å kjøre et stykke. Ellers kan du ta en titt her: http://www.mitsubishi-klubben.no/forumet/viewtopic.php?t=888 8277240[/snapback] Takk for linken, det er godt å vite. Tror jeg heller går for Honda, venter litt og ser...det er ingen som har sagt om hva som er dårlig ved en Honda Civic hittil. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Det jeg vil si er dårlig med Honda Civic er at de ruster minst like mye som alle andre japser. Min farmor har hatt Civic helt siden den kom til landet, og om rust var et problem med hjulbuene på Galant, så var det blåbær sammenlignet med hvordan kanalene, skjermene, hjulbuene, og til og med torpedoveggen så ut på min farmors bil da den ble skrotet. Pluss at det er en liten bråkete bil med elendig kollisjonssikkerhet. Ta en titt på http://folksam.se/forskning/index.htm - så kan du sammenligne resultatene på forskningen deres basert på hvordan det har gått med bilene i ekte ulykker. Ellers så vil jeg anbefale deg å prøvekjøre begge hvis du ikke har gjort det, med forbehold om at du muligens har en annen smak enn meg - så er det et hav av forskjell hva komfort angår i Mitsubishiens favør. Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Jeg hadde en gammel galant 92 modell som hadde gått 220000 det var null rust. Måtte bytte noen bremserør som hadde rusta da men. Men mye forkjell på 92 modell å 98 så kan ikke sammenligne. selv har jeg tenkt til å kjøpe en 2000 modell eller nyere . Liker utsende sedanen best. Lenke til kommentar
MercedesMotor Skrevet 30. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2007 Det jeg vil si er dårlig med Honda Civic er at de ruster minst like mye som alle andre japser. Min farmor har hatt Civic helt siden den kom til landet, og om rust var et problem med hjulbuene på Galant, så var det blåbær sammenlignet med hvordan kanalene, skjermene, hjulbuene, og til og med torpedoveggen så ut på min farmors bil da den ble skrotet. Pluss at det er en liten bråkete bil med elendig kollisjonssikkerhet. Ta en titt på http://folksam.se/forskning/index.htm - så kan du sammenligne resultatene på forskningen deres basert på hvordan det har gått med bilene i ekte ulykker. Ellers så vil jeg anbefale deg å prøvekjøre begge hvis du ikke har gjort det, med forbehold om at du muligens har en annen smak enn meg - så er det et hav av forskjell hva komfort angår i Mitsubishiens favør. 8277402[/snapback] Der er jo Civic 92-96 modell helt på bunn Takk for svaret! Lenke til kommentar
MercedesMotor Skrevet 30. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2007 (endret) Jeg hadde en gammel galant 92 modell som hadde gått 220000 det var null rust. Måtte bytte noen bremserør som hadde rusta da men.Men mye forkjell på 92 modell å 98 så kan ikke sammenligne. selv har jeg tenkt til å kjøpe en 2000 modell eller nyere . Liker utsende sedanen best. 8277463[/snapback] Jeg ville jo kjøpe Galant/Civic for å style bilen. Jeg så veldig rå galant og civic på google....var ikke sikker hvem som var best, men Civic er mye billigere enn Galanten jeg liker. Jeg liker 98'+ galant fordi front lyktene er så fine med det pansere over. Civic er jo rå fra før av. Takk for at du svarte Endret 30. mars 2007 av MercedesMotor Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Bilder ifra div biler ifra finn.no Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Jeg hadde en gammel galant 92 modell som hadde gått 220000 det var null rust. Måtte bytte noen bremserør som hadde rusta da men.Men mye forkjell på 92 modell å 98 så kan ikke sammenligne. selv har jeg tenkt til å kjøpe en 2000 modell eller nyere . Liker utsende sedanen best. 8277463[/snapback] Jeg ville jo kjøpe Galant/Civic for å style bilen. Jeg så veldig rå galant og civic på google....var ikke sikker hvem som var best, men Civic er mye billigere enn Galanten jeg liker. Jeg liker 98'+ galant fordi front lyktene er så fine med det pansere over. Civic er jo rå fra før av. Takk for at du svarte 8277523[/snapback] det var i 2000 faceliften kom ikke i 98. Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 (endret) http://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_Galant_VR-4 vr4 2,5l 280hk og 4wd Endret 30. mars 2007 av freddy85 Lenke til kommentar
MercedesMotor Skrevet 30. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2007 (endret) Jeg hadde en gammel galant 92 modell som hadde gått 220000 det var null rust. Måtte bytte noen bremserør som hadde rusta da men.Men mye forkjell på 92 modell å 98 så kan ikke sammenligne. selv har jeg tenkt til å kjøpe en 2000 modell eller nyere . Liker utsende sedanen best. 8277463[/snapback] Jeg ville jo kjøpe Galant/Civic for å style bilen. Jeg så veldig rå galant og civic på google....var ikke sikker hvem som var best, men Civic er mye billigere enn Galanten jeg liker. Jeg liker 98'+ galant fordi front lyktene er så fine med det pansere over. Civic er jo rå fra før av. Takk for at du svarte 8277523[/snapback] det var i 2000 faceliften kom ikke i 98. 8277567[/snapback] Samme det vel, kan fortsatt være noe enda. Hvis de har skjult noe før kan de alltid gjøre det igjen. EDIT: Orker ikke å lese hele historien til galant'en.... eller orker ikke nå, kanskje i morra. Endret 30. mars 2007 av MercedesMotor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå