Gå til innhold

Dual oppsett Wide?

Composer

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte jeg skulle kjøre i gang en dual screen oppsett på datan min, åsså lurte jeg på om dere har noen forslag til hvilke 2 skjermer jeg burde kjøpe?

Tenkte å bruke ca 5000 kr tilsammen..

Går det greit og bruke 2 widescreen lcd til dual oppsett?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg tenkte jeg skulle kjøre i gang en dual screen oppsett på datan min, åsså lurte jeg på om dere har noen forslag til hvilke 2 skjermer jeg burde kjøpe?

8276626[/snapback]

Jeg bruker trippel-skjerm 2 steder. Og et sted dobbelt..

På alle plassene har jeg prøvd å finne skjermer som har svært liten kant/border. Slik at bildene samkjører mer enn de ville gjort med fet kant.

Mine koster "litt" i overkant av 5000, så jeg ville anbefalt deg å søke litt rundt, finn en god skjerm med tynn kant.

Lenke til kommentar

8276626[/snapback]

Jeg bruker trippel-skjerm 2 steder. Og et sted dobbelt..

På alle plassene har jeg prøvd å finne skjermer som har svært liten kant/border. Slik at bildene samkjører mer enn de ville gjort med fet kant.

Mine koster "litt" i overkant av 5000, så jeg ville anbefalt deg å søke litt rundt, finn en god skjerm med tynn kant.

8276693[/snapback]

Har du noe anbefalinger på hvordan merke jeg burde gå for?

Vet liksom ikke helt hva som gjør en skjerm god eller dårlig

Lenke til kommentar

Nå har jeg investert i 2 skjermer.. Nå står jeg ovenfor et annet problem! :D

Har 2 innganger på skjermkortet. Den ene er Vga mens den andre er DVI!

Er det mulig og få begge bildene til å bli nogenlunde lik (farger osv)?

Den ene skjermen er koblet til med en sånn vga-dvi converter..

Kjører sånn dual/strecht-mode..

Endret av Composer
Lenke til kommentar

God morgen!

2 metoder:

- via skjerminnstilingene selv slik at hver skjerm er justert for hånd framfor å gå via software (nye drivere eller ny maskin = samme fargene siden du justerte dem på skjermene)...dette er nesten det mest praktiske hvis du skifter mye, man kan alltids resette skjerminnstillingene og vanligvis har man også flere presets å velge mellom

- via software, f.eks. skjermkort kontrollpanelet hvor du har lysstyrke, kontrast, gamma, individuelle RGB justeringer etc.

Selv sitter jeg med 2xphoton20visionII skjermer, 20" LCD. Både på VGA og DVI gir de omtrent samme farge. Derimot var jeg hos en annen som hadde samme skjermene, men hvor skjermene hadde en tydelig fargeforskjell. Den ene virket varmere, men samtidig var det rimelig vanskelig å få de like.

Hvis du er usikker på om det er VGA som forårsaker fargeforskjellen kan du bytte kabel på skjermene slik at du oppdager om det er skjermene som er forskjellige.

Lenke til kommentar

Jeg kjører selv 2 LG 204WT-SF 20" widescreen skjermer i dual display oppsett.

Og som boye sier

men hvor skjermene hadde en tydelig fargeforskjell. Den ene virket varmere, men samtidig var det rimelig vanskelig å få de like.

så er det ikke så veldig lett selv om skjermene er like å få fargene til å bli make...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...