Antihero Skrevet 15. desember 2002 Del Skrevet 15. desember 2002 Hvor vanskelig er det å bytte vifter, eventuelt flytte temperatursensoren (hvis det er noen) i Aopen stock strømforsyning? takk Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 15. desember 2002 Del Skrevet 15. desember 2002 Temp-sensoren i AOpen PSU'ene er ganske jalla. Jeg har tatt den vekk og satt inn en Enermax 80mm vifte (som nå går på laveste turtall, ca. 14dB). Det er bare å skru den ut, klippe av ledningene og kople dem på den nye vifta. (Lodde, koplingsplint, el-teip e.l.) Evt. kan du kjøpe en Noisekiller. Men da kan du risikere et nytt irritasjonsmoment. I noen maskiner så vil turtallet på vifta skifte hver gang maskina (CPUen) begynner å jobbe kraftig. Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 15. desember 2002 Del Skrevet 15. desember 2002 Jeg har enkelt og greit bare fjerna vifta i min AOpen 250W PSU (fra et HQ45). PSUet blir litt varmt, men ikke så mye at det er skadelig :smile: Lenke til kommentar
Antihero Skrevet 15. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2002 klipte av ledningen til vifta: problem solved skal sette på en 12dB papst-vifte om ikke så lenge Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 15. desember 2002 Del Skrevet 15. desember 2002 Hvis PSU'en har sånn "Innebygd" viftegrill (som dekker 50% av åpningen) så kan du få vekk litt susing ved å kappe vekk denne og montere en løs viftegrill. Gjorde dette selv og merka GOD forskjell. Lenke til kommentar
Azton Skrevet 15. desember 2002 Del Skrevet 15. desember 2002 Kjører vifta i min Aopen PSU på 5V. Har gjort dette i et par måneder nå, og funker fint det. Hører den ikke heller. -Azton Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 15. desember 2002 Del Skrevet 15. desember 2002 Hvor mye stiger temperaturen i kabinettet og på cpuen når dere modifiserer slik? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 15. desember 2002 Del Skrevet 15. desember 2002 Jeg har 4 kabinettvifter utenom den i PSU, så jeg merker så og si ingenting. Men hvis PSU-vifta er den eneste vifta man har så blir det nok fort varmt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå