Passasjer Skrevet 21. april 2007 Rapporter Del Skrevet 21. april 2007 De vil ikke føle seg dumme, og de vil vise at de har litt penger. Det er veldig press også. Liksom....hvis du ikke har mote klær så er du ikke "in" hvis du forstår xD 8407914[/snapback] På min skole blir man sett ned på om man går med dyrere merker. Er heller Fretex og arva klær som er 'in'. 8409422[/snapback] Må være et begredelig sosialt miljø på den skolen, der man blir sett ned på om man tenker på sitt eget utseende, og velger å legge litt mer i klesstilen enn gamle filler man har arvet. Lenke til kommentar
kverna Skrevet 21. april 2007 Rapporter Del Skrevet 21. april 2007 Lite eksempel: Klesbutikken "Wagner" selger billige bukser, men passformen STINKER! Klesbutikken "Dressmann" selger mellomdyre bukser, bra passform for det meste. Klesbutikken "Carlings" selger dyrere bukser, bra passform for de fleste kropper. Hvertfall noe lignende jeg opplever buksehverdagen min. Liker å bestille fra internett jeg, er så morro å få pakker i posten Lenke til kommentar
TorbjørnK Skrevet 23. april 2007 Rapporter Del Skrevet 23. april 2007 (endret) Lite eksempel:Klesbutikken "Wagner" selger billige bukser, men passformen STINKER! Klesbutikken "Dressmann" selger mellomdyre bukser, bra passform for det meste. Klesbutikken "Carlings" selger dyrere bukser, bra passform for de fleste kropper. Hvertfall noe lignende jeg opplever buksehverdagen min. Liker å bestille fra internett jeg, er så morro å få pakker i posten 8440877[/snapback] Hans H, Kamikaze, Rolfsen etc. da? Endret 24. april 2007 av TorbjørnK Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 24. april 2007 Rapporter Del Skrevet 24. april 2007 Naar ble Dressmann mellomdyrt? Lenke til kommentar
kverna Skrevet 24. april 2007 Rapporter Del Skrevet 24. april 2007 Lite eksempel:Klesbutikken "Wagner" selger billige bukser, men passformen STINKER! Klesbutikken "Dressmann" selger mellomdyre bukser, bra passform for det meste. Klesbutikken "Carlings" selger dyrere bukser, bra passform for de fleste kropper. Hvertfall noe lignende jeg opplever buksehverdagen min. Liker å bestille fra internett jeg, er så morro å få pakker i posten 8440877[/snapback] Hans H. Kamikaze, Rolfsen etc. da? 8456035[/snapback] Hans H. Kamikaze og Rolfsen har jeg desverre aldri hørt om, så kan derfor ikke uttale meg om disse butikkene. Naar ble Dressmann mellomdyrt? 8457108[/snapback] Sist gang jeg var der Lenke til kommentar
Homme Skrevet 24. april 2007 Rapporter Del Skrevet 24. april 2007 Hvordan er prisnivået på Dressmann egentlig? Rolfsen og Kamikaze er high end butikker i i Oslo, da spesielt Kamikaze. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 24. april 2007 Rapporter Del Skrevet 24. april 2007 Kamikaze er vel antagelig den mest upscale butikken paa sitt omraade i Norge. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 24. april 2007 Rapporter Del Skrevet 24. april 2007 Kamikaze og tildels også Zenon på Aker Brygge, kanskje. Men definitivt Kamikaze. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 26. april 2007 Rapporter Del Skrevet 26. april 2007 En mørkeblå dongeri (Levis eller Lee passer meg bra) Lys eller mørk t-shorte (Hvit(svart) Hettegenser som er litt tykk, men passende. Hettegenser som er tynn, men med glidelås på midten hele veien.... Meget behagelig... Jeg skjønne rmeg ikke på de som går meg lua, nedi nakken, caps, eller lue og hetta trådd halvt over hodet, bare for å vise hele panna + litt hår... Lenke til kommentar
TorbjørnK Skrevet 26. april 2007 Rapporter Del Skrevet 26. april 2007 En mørkeblå dongeri (Levis eller Lee passer meg bra)Lys eller mørk t-shorte (Hvit(svart) Hettegenser som er litt tykk, men passende. Hettegenser som er tynn, men med glidelås på midten hele veien.... Meget behagelig... Jeg skjønne rmeg ikke på de som går meg lua, nedi nakken, caps, eller lue og hetta trådd halvt over hodet, bare for å vise hele panna + litt hår... 8477363[/snapback] feil tråd? Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 26. april 2007 Rapporter Del Skrevet 26. april 2007 En mørkeblå dongeri (Levis eller Lee passer meg bra)Lys eller mørk t-shorte (Hvit(svart) Hettegenser som er litt tykk, men passende. Hettegenser som er tynn, men med glidelås på midten hele veien.... Meget behagelig... Jeg skjønne rmeg ikke på de som går meg lua, nedi nakken, caps, eller lue og hetta trådd halvt over hodet, bare for å vise hele panna + litt hår... 8477363[/snapback] feil tråd? 8477452[/snapback] Nei... Bare et svar til de andre som også svarte med å si at de går i hva de vil, og trenger ikek være merkeklær. Det er hvrodan de sitter som er viktig, ikke at de koster en dagslønn. Lenke til kommentar
Toska92 Skrevet 29. april 2007 Rapporter Del Skrevet 29. april 2007 Går for merkeklær så lenge det er Puma, Nike eller Adidas. Ellers går det i de vanlige("billige") klesbutikkene. Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 30. april 2007 Rapporter Del Skrevet 30. april 2007 Hvordan er prisnivået på Dressmann egentlig? Rolfsen og Kamikaze er high end butikker i i Oslo, da spesielt Kamikaze. 8461936[/snapback] Prisnivået på Dressmann er langt under mange andre butikker. Det hender jeg handler på Dressman, grunnet at jeg faktisk har råd. Lenke til kommentar
Tronderbart Skrevet 30. april 2007 Rapporter Del Skrevet 30. april 2007 I dag kjøpte jeg to bukser på carlings til 400 spenn stykket... Lenke til kommentar
DeadEmotion Skrevet 1. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 1. mai 2007 Jeg kjøper så og si aldri bukser for over 600 kr. Er ikke spesielt opptatt av merker og mote generelt. Går i klær jeg selv liker, så får andre mene hva faen de vil!Merka langt mer til motepresset da jeg gikk på ungdomsskolen. På den tiden så også jeg på det som viktig å kle seg i klær som var inn, men selv ikke da gikk jeg for de dyreste merkene... Tror mange, spesielt tenåringer kler seg i dyre moteklær mye p.g.a et ønske om å oppnå aksept fra vennegjengen eller folk de generelt ser opp til... I enkelte miljøer skaper klær status og er av stor betydning... Jeg mener de billigere alternativene kan være minst like kule & ofte av like god kvalitet som de dyre merkene... Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 6. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2007 Driter i om det er merkeklær eller ei så lenge klæra ser bra ut og at merket ikke vises tydelig. Forpester gensere som f.eks har Jean Paul over hele brøstkassa. Lenke til kommentar
sheik15 Skrevet 7. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2007 Folk er opptatte av merkeklær fordi de er patetiske. 8397097[/snapback] har faen meg ikke noe med patetisk å gjøre;) det har med smak! jeg liker heller en canada goose jakke som har kostet meg 4000 som holder seg å er varm en en som kostet 300 å som får hull i seg etter en uke har man råd til det så kjøp det sier jeg! kjøper heller en bukse som har rå stil til 1600 kr en en "grei" bukse til 300-400;) men alt etter smak å behag! har ikke noe md at man skal sette seg i status eller noe! Lenke til kommentar
EvenEleven Skrevet 9. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 9. oktober 2007 Jeg synes Dressmann har ok priser men er oftest bokser til folk som er 35+. Ikke noe særlig spesielle og ikke super passform. Bra for dresser, slips,skjorter og Sånne stripete penge gensere som ejg kaller det:) Bokser skaffer jeg andre steder som carlings , JC og Jack and Jones. Lenke til kommentar
Skilpadde Skrevet 12. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2007 Jeg tenker veldig lite over hvilke merker jeg kjøper. Ser jeg en bukse jeg liker, så kjøper jeg den på tross av pris (så sant jeg har råd). Det spiller ingen rolle om den koster 100 eller 800. Enkelte plagg synes jeg må være dyre og skikkelige, som for eksempel kjoler, jakker, noe undertøy og noen buksepar, så da kan jeg kjøpe (eller sikle etter) designerklær og merkeklær. Men basisting som ensfargede topper kunne jeg ikke brydd meg mindre om hvor de er kjøpt eller hva de kostet. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 13. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 13. oktober 2007 Det er vel en kombinasjon av mange ting, men uansett så kommer man ikke unna at man betaler endel for merket. Det er en realitet. Ikke at det er noe galt i det, men jeg er lei av folk som blånekter på akkurat det punktet. Kvaliteten er nok i de fleste tilfeller bedre, men det skulle da ellers bare mangle. 1 x dyr bukse elelr 4 x billig bukse, hva vil da vare lengst? Er ingen tilhenger av de som vil vise til hele verden at de har en rik pappa, heldigvis få eller ingen av de der jeg befinner meg. Når det kommer til passform er vel det noe individuelt, dyre klær kan da ha dårlig passform de også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå