John-Abruzzi Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 hallo. i påskeferien tenkte jeg at jeg skulle fjerne det little fettet jeg har igjen. tenkte jeg skulle jogge tidli på morgenen og bokse ut på ettermiddagen evt før middag. så det jeg lurte på var: viss jeg jogger før frokost, blir jeg ikke veldig sulten da? skal jeg ta en kopp kaffe først? tenkte jeg skulle springe fra 45-60 minutt? på etter middagen skal jeg trene før eller etter middag? Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 hallo. i påskeferien tenkte jeg at jeg skulle fjerne det little fettet jeg har igjen. tenkte jeg skulle jogge tidli på morgenen og bokse ut på ettermiddagen evt før middag. så det jeg lurte på var: viss jeg jogger før frokost, blir jeg ikke veldig sulten da? skal jeg ta en kopp kaffe først? tenkte jeg skulle springe fra 45-60 minutt? på etter middagen skal jeg trene før eller etter middag? 8276175[/snapback] Jeg liker ikke selv å trene på tom mage.. Men det er ikke bra å gjøre det RETT etter heller. Jeg drikker selv kaffe på tom mage, og det er heller ikke en god ting å gjøre, er vel mer en uvane. Spis noen skiver med grovt brød, vent en 30-min tid, og jogg Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 (endret) Hvis du absolutt skal ha mat før du jogger, så lag en superfrokost som fordøyes fortere. 1/2 boks Cottage Cheese 1stk banan 1 målebeger Whey Tech (jordbær, skogsbær, vanilje eller banan) Trenger ikke være fra PF da. 1 målebeger Super Omega Sport 1 kopp havregryn Legg dette opp i en hurtigmikser, start opp og spe på med vann inntil ønsket konsistens er oppnådd. Ikke for tykk (skal renne lett), ikke for tynn. Ferdig blanding er på ca 6dl. Ønsker du å forandre smaken eller ha den litt søtere, drypp i litt Fun Light saft (din egen favorittsmak). Dette er en supersunn frokost til to små mennesker, eller en stor. De avanserte kan putte inn C-vitaminpulver, nøtter, friskebær, benytte litt juice etc. Det er bedre å spise maten som "grøt" når man skal gjøre noe fysisk anstrengende kort tid etter. Personlig ville jeg brukt Red Force som erstatning for kaffe. Endret 30. mars 2007 av Databamse Lenke til kommentar
whom Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 hallo. i påskeferien tenkte jeg at jeg skulle fjerne det little fettet jeg har igjen. tenkte jeg skulle jogge tidli på morgenen og bokse ut på ettermiddagen evt før middag. så det jeg lurte på var: viss jeg jogger før frokost, blir jeg ikke veldig sulten da? skal jeg ta en kopp kaffe først? tenkte jeg skulle springe fra 45-60 minutt? på etter middagen skal jeg trene før eller etter middag? 8276175[/snapback] Jeg liker ikke selv å trene på tom mage.. Men det er ikke bra å gjøre det RETT etter heller. Jeg drikker selv kaffe på tom mage, og det er heller ikke en god ting å gjøre, er vel mer en uvane. Spis noen skiver med grovt brød, vent en 30-min tid, og jogg 8276196[/snapback] Stemmer ikke med det jeg har hørt. Kilde til utsagnet? Lenke til kommentar
John-Abruzzi Skrevet 30. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2007 slik jeg forstår skal jeg spise også jogge? trodde det var best å jogge deretter spise jeg? Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Det er tungt å jogge på morgenen uten påfylling. Du kunne eventuelt droppe frokosten og heller ta med ei sportsflaske med avansert sportsdrikk m/ whey isolat i det og slurpe i deg av og til når du jogger. Lenke til kommentar
fox Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Henger med tråden, vurderer også å gjøre det sjølv også. Kun om morgen, for jeg vil bli bedre i kondis siden jeg har nettopp kommet inn juniorlaget der jeg bor. Har lite lyst å kjøpe sånt ekstra feks protein... Går det greit å spise kun banan? Før jogging i halv-en time så ete frokost.. Høres bra ut? Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 (endret) Hva er formålet med den bananen? Skal den gi deg et energispark? Konservere muskelmassen best mulig? Tsja, en banan. Ikke greit å si hva godt den gjør. Det er jo litt karbs i den som virker forholdsvis hurtig. Fant en tråd om det: link Endret 30. mars 2007 av Databamse Lenke til kommentar
Varmo Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Er ikke noen ekspert på kosthold osv. men vil muligens anbefale deg å prøve deg litt fram, har testet noen ganger selv og funnet ut at det ikke er det som funker best for meg og dermed sluttet helt/delvis med å trene før frokost. Lenke til kommentar
_NiXoN_ Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Hva er formålet med den bananen? Skal den gi deg et energispark? Konservere muskelmassen best mulig? Tsja, en banan. Ikke greit å si hva godt den gjør. Det er jo litt karbs i den som virker forholdsvis hurtig. 8276821[/snapback] ? En banan vil gi rask energi som du nevner til slutt, og vil dermed fungere godt på morgenen når man trenger nettop dette. Lenke til kommentar
John-Abruzzi Skrevet 30. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2007 så en ting jeg kan gjøre da er å te en banan, så jogger, så spise frokost? dette er bra for forbrenninga? blir det bedre med en kopp kaffe ved bananen? Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 (endret) Jo høyere nivå med insulin, jo mindre fett får du ut fra depotene, og insulin stimuleres når du spiser karbohydrater. Forbrenninga kan være høy uansett, men hvor energien kommer fra kan være ujevn. Men uansett, det er jo det totale forbruket i døgnet som er viktig, ikke hvor energien kommer fra. Om du får 30% eller 40% fra fettdepotene spiller ingen rolle, for karbohydratene du inntar blir jo uansett lagret til fett senere, du kan like greit brenne glykogenlagrene dine, men det er jo litt viktig å få næring sånn at ikke man tærer for mye på muskelmassen. Kroppen er allerede katabol når man våkner på morgenen, å begynne å jogge på tom mage er som å gi bånn pedal med en bil full av sand i tannhjulene. Blir bare ennå mere katabol. Correct me if im wrong Endret 30. mars 2007 av Databamse Lenke til kommentar
Spr0cket Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 tror du er inne på noe vesentlig ja. om morgenen er blodsukkeret lavt, og energilagrene i musklene er langt fra fulle. Å trene lett jogg på tom mage kan være bra for å få i gang en god forbrenning. Men for å få en fettbrennende aerob trening bør man holde på i overkant av en time. Hvis formålet med treningen er å bedre prestasjonen, "få bedre kondis" bør man derimot ikke trene på tom mage, for da vil man ikke kunne legge intensiteten på et gunstig nivå for å øke prestasjonen i tillegg er prestasjonsfremmende trening, spesielt i forhold til "kondisjon", lurt å basere på intervaller. og intervaller suger lut på tom mage.. Lenke til kommentar
_NiXoN_ Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Less rocketscience, more training. Lenke til kommentar
fox Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Hvis jeg vil jogge om morgen for å kvitte meg med fett i magen min, hva bør jeg gjøre? Gjerne også åssen jeg bør gjøre det Lenke til kommentar
kjaks Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Har hørt at å jogge etter styrketrening/boksetrening skal gi god effekt da glukogenlagerene er tomme og kroppen må bruke kropsfett som energi. Burde egentlig bli noe lignende å jogge før frokost da glukogenlagerene er langt i fra fulle. Lenke til kommentar
whom Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Har hørt at å jogge etter styrketrening/boksetrening skal gi god effekt da glukogenlagerene er tomme og kroppen må bruke kropsfett som energi. Burde egentlig bli noe lignende å jogge før frokost da glukogenlagerene er langt i fra fulle. 8281885[/snapback] Det virker logisk, men videre så tærer du vel tilsvarende på musklene? Ugunstig for oss som vil bevare arbeidet Men for all del - sikkert en god vei å gå\løpe om man er overvektig. Lenke til kommentar
HkonnokH Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 å GÅ en tur før frokost er bra for forbrenningen.. om du jogger(fort)/løper før frokost bruker kroppen musklene som energi og ikke fettet.. så om du skal jogge/løpe om morgenen så burde du gjøre dette etter frokost, men om du skal ut før frokost vil jeg anbefale deg å gå Lenke til kommentar
John-Abruzzi Skrevet 1. april 2007 Forfatter Del Skrevet 1. april 2007 nå er jeg forvirret her. mange meninger. slik jeg har forstått det skal jeg ta en banan, gå tur ikke jogge, så spise? Lenke til kommentar
whom Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 Finnes så mange delte meninger når det gjelder kropp og helse at det fort kan ende med at en dropper hele greia. Sånn var det for meg en periode. "Stilte meg avventende" til min faste morgentrim inntil jeg fikk undersøkt mer - Det er synd. Ikke la alle hypotesene påvirke deg til å holde opp. Alle kan vel enes i at all trim, før frokost eller ei, er bra for din fysiske helse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå