abene Skrevet 15. desember 2002 Del Skrevet 15. desember 2002 Hva gjør du for å redusere spam? Hvilke metoder fungerer best? http://www.windows.no/n_nospam.php Lenke til kommentar
b-duvaland Skrevet 15. desember 2002 Del Skrevet 15. desember 2002 Å mailbombe de er jo klassisk. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 15. desember 2002 Del Skrevet 15. desember 2002 Quote: Den 2002-12-15 16:09, skrev b-duvaland:Å mailbombe de er jo klassisk. Hei! Hvilket program bruker du? Lenke til kommentar
bruno Skrevet 15. desember 2002 Del Skrevet 15. desember 2002 Quote: Den 2002-12-15 12:42, skrev arsaell:Hva gjør du for å redusere spam?Hvilke metoder fungerer best?http://www.windows.no/n_nospam.php Det meste av utenlansk spam går i filteret, hvis jeg får norsk spam setter jeg opp automatisk videresending til firmaet som spammer, så det er ingen jeg har fått mer enn en spam fra. Lenke til kommentar
b-duvaland Skrevet 15. desember 2002 Del Skrevet 15. desember 2002 Quote: Hei!Hvilket program bruker du? Husker ikke hva det het dessverre, men det går da ann å skrive et selv ) Lenke til kommentar
Lch Skrevet 15. desember 2002 Del Skrevet 15. desember 2002 Bruker du Windows, er MailWasher veldig fin. Og gratis, ikke minst. Lenke til kommentar
tore- Skrevet 15. desember 2002 Del Skrevet 15. desember 2002 eller du kan bruke php og ta det i en ganske stor loop Lenke til kommentar
thorsan Skrevet 15. desember 2002 Del Skrevet 15. desember 2002 Hei http://www.cloudmark.com de har et prog som heter spamnet fungerer utmerket hos meg, fikk nøyaktig 2273 spam mail forrige måned, men spamnet bare flytter det over i en mappe "spam".. Eneste jalla med dette programmet er at det kun støtter outlook (ikke express) Thorsam Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 15. desember 2002 Del Skrevet 15. desember 2002 mailwasher er genialt. så genialt at jeg betalte for å registrere det.. Lenke til kommentar
tokr Skrevet 16. desember 2002 Del Skrevet 16. desember 2002 bruker spamkiller 4.0 fra McAfee... renser både pop3 kontoen og hotmail kontoen... plus at den har en del festelige hjelpemidler for og ta igjen :smile: Den er ikke gratis... men vært pengene... jeg var litt ukritisk til bruk at adressen min på en del newsgroups i gamle dager... og tror jeg havnet på tusen lister... får mellom fem og femti spam om dagen... pleide og få mellom ti og hundre... så det virker.... spesielt siden jeg kan sende beskjed om at adressen ikke eksisterer... det virker nok inn på noen... Lenke til kommentar
abene Skrevet 16. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2002 Jeg har fått en tilbakemelding fra en bruker som har en annen erfaring enn det jeg anser som "riktig" fremgangsmåte ved bekjempelse av spam. Vedkommende mener at man bør bruke den anledningen en spammer gir oss for å melde oss ut av en bestemt e-postliste. Det er en generell oppfatning at dette øker spammen ytterligere, men denne brukeren har altså motsatt erfaring, dvs at spammen ble mindre når han/hun "meldte seg ut av en liste". Hva mener dere? Er det flere som har erfaring med at det å melde seg ut av lister, at det reduserer spam? Eller øker det spam? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 16. desember 2002 Del Skrevet 16. desember 2002 Det er veldig feil. Spammeren vet da at en adresse faktisk funker, og at spammen ble "lest". Lenke til kommentar
abene Skrevet 16. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2002 Quote: Det er veldig feil. Spammeren vet da at en adresse faktisk funker, og at spammen ble "lest". Det mener jeg også, men hvis flere har motsatt erfaring så kan man begynne å lure. Det er altså erfaring jeg snakker om, ikke antagelser. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 16. desember 2002 Del Skrevet 16. desember 2002 Det er ingen antagelse. Les i newsgruppene som omhandler spam og bekjempelse av den. Lenke til kommentar
Mastbert Skrevet 17. desember 2002 Del Skrevet 17. desember 2002 (endret) Eg er ein av dei som har tørt å skrive meg på ein slik unsubscribe liste... Eg har opplevd to tilfeller. Det eine var at med ein gong eg hadde skrevet meg på ei slik liste slutta spamen å komme frå det selskapet som sendte dem, f.eks "Cool Savings" eller noko slikt tull, men då byrja eg å få spam frå eit anna selskap... Men eg skreiv meg på neste gong også. Og per idag får eg intet spam. Kan jo hende eg har vore heldig her... Endret 5. mai 2008 av Salai Lenke til kommentar
GalFisk Skrevet 19. desember 2002 Del Skrevet 19. desember 2002 Reklamespam lar jeg vær å svare på, nå er det nede til ca en spam pr. uke. 802-scammail har jeg svart på og sagt at jeg er dau, og så har jeg lurt dem litt fra en annen konto (Der jeg forövrig heter Montgomery Fish og bor i Schwarzenstrasse 13B i tyskland) :smile: Nå har de tydeligvis gitt opp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå