Tore Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 hvor/hva er det.? hører det nevnt i div sammenhenger med PS, men jeg har liksom aldri helt skjønt hvilke taster det er snakk om... Eventuelt det fungerer ikke hos meg... sikkert dumt spørsmål... Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 http://en.wikipedia.org/wiki/Bracket (), [], {} og <> i følge Wikipedia hvertfall. Slik jeg har fått det med meg er det ofte [] de mener, men vet ikke direkte mot PS. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Dei symbola, som ein finn på same tast som 8 og 9, har eige tastar på amerikanske tastatur, men ikkje på norske. I PS er dei hurtigtastane for å auke og minke storleiken på penslar (brush tool, pencil tool, clone stamp o.l.), noko som er svært praktisk. Det ein kan gjere er å gå til Edit --> Keyboard shortcuts, velge Tools frå nedtrekksmenyen og scrolle heilt ned på den lista. Der finn de vala for å auke/minke penselstorleik. Eg har endra dei til henholdsvis Æ og Ø. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå