Harribo Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 (endret) Hei! Jeg har et problem å connecte til mitt 802.11N nettverk (draft). Jeg kan bare bruke vanlig 802.11G Har en ny router som støtter draft, og også et trådløst nettverkskort som støtter det. Har enablet draft i både router og trådløst nettverkskort, men fungerer altså ikke. Kjøpte jo med draft pga jeg ville ha raskere nettverk mellom min stasjonære og min bærbare dell inspiron 9400. Routern er en SMCWBR14-N. Og det trådløse nettverkskortet heter Intel Wireless-N. Noen som skjønner hvorfor det ikke vil fungere ? Takk på forhånd Endret 31. mars 2007 av Harribo Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Hei! Jeg har et problem å connecte til mitt 802.11N nettverk (draft). Jeg kan bare bruke vanlig 802.11G Har en ny router som støtter draft, og også et trådløst nettverkskort som støtter det. Har enablet draft i både router og trådløst nettverkskort, men fungerer altså ikke. Kjøpte jo med draft pga jeg ville ha raskere nettverk mellom min stasjonære og min bærbare dell inspiron 9400. Routern er en SMCWBR14-N. Og det trådløse nettverkskortet heter Intel Wireless-N. Noen som skjønner hvorfor det ikke vil fungere ? Takk på forhånd 8275755[/snapback] Det er vanskelig å si, det må være en innstilling som lager krøll for deg. Lenke til kommentar
mr_trout Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 802.11n er ingen ferdig standard ennå. For å være garantert å få full hastighet ut av dette utstyret, må kort og router/AP være fra samme produsent. Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Er nok det at begge enhetene ikke er fra samme produsent. Siden standaren kun er en draft har produsentene tolket den lit forskjellig, noe som gjør at kun utstyr fra samme produsent virker med værandre. (Forhåpentligvis....) Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Intel Wireless-N som i 4965AGN ? Lenke til kommentar
Harribo Skrevet 31. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2007 Ah, ja for det fungerer altså ikke med N. Fungerer smertefritt med 802.11G. Prøvd litt forskjellig instillinger, men nekter å fungere. Finner nettverket, men går ikke ann å koble til. Eneste info jeg finner om det trådløse nettverkskortet er som følgende : Intel Next-Gen Wireless-N Mini-Card (for Intel Core 2 Duo Processors) Så da er det vel bare å måtte kjøpe et nettverkskort fra SMC, som er beregnet til den routern jeg har. Ser ikke noen annen utvei Lenke til kommentar
mr_trout Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Eneste info jeg finner om det trådløse nettverkskortet er som følgende : Intel Next-Gen Wireless-N Mini-Card (for Intel Core 2 Duo Processors) Så da er det vel bare å måtte kjøpe et nettverkskort fra SMC, som er beregnet til den routern jeg har. Ser ikke noen annen utvei 8280638[/snapback] Her finner du datablad på kortet ditt. Som du ser, kreves det at routeren støtter "Connect with centrino" for at kortet skal virke på N-protokollen. I følge SMC sine hjemmesider støtter routeren din kun N draft 1.0, som er en eldre tilpassing av N-protokollen. Lenke til kommentar
Harribo Skrevet 31. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2007 Her finner du datablad på kortet ditt. Som du ser, kreves det at routeren støtter "Connect with centrino" for at kortet skal virke på N-protokollen. I følge SMC sine hjemmesider støtter routeren din kun N draft 1.0, som er en eldre tilpassing av N-protokollen. 8282615[/snapback] Jeg skjønner, da var jeg litt mer klok på det området. Så får jeg heller kjøpe til et kort senere som passer min router. Takk for oppklaringen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå