Lock-Aze Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Skal bygge en hjemmekinosub, har bestilt denne forsterkeren : http://www.oaudio.com/500W_SUBAMP.html Så det skal være nok med krutt til å greie å drive det meste, nå må jeg bare bestemme meg for ett element i 10-12" klassen, noen som har noen gode elementer å anbefale for en DIY hjemmekinosub. Lenke til kommentar
Steina Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 500 Watt bare? Jeg har jo mere til SUB'ene i bilen.. Jaja.. Har ikke så mye peiling på hjemmekino men.. Lenke til kommentar
Vitamin Bjørn Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Mer enn nok watt til å lage liv i stuen med.. Hva med et SVS element? Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Ja, SVS Plus 12.3 er ett godt element. (Eventuelt ett brukt Plus 12.2). Et annet forslag, er litt utradisjonelt TangBand W8Q-1071. En eller 2 stk i bassrefleks kasse. Man kommer heller ikke utenom Eltek i selvbygger sammenheng, f.eks ett dynaBel DY9312 Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Dette produktet er kun tilgjengelig for PLUS kunder (PB12-Plus eller PB12-Plus/2), om du har kjøpt produktet nytt eller brukt. Subwoofer-deler er kun solgt for erstatning eller oppgraderingsgrunner for SVS produkter. Det er virkelig synd. Skulle akkurat til å trykke på "Legg i handlekurven" da jeg leste dette. Har hørt så mye utelukkende positivt om SVS. Andre omstendigheter vil ikke bli behandlet med mindre det er avtalt med oss. Lurer på om det er snakk om at man kan kjøpe elementet mot en litt høyere pris. Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 31. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2007 500 Watt bare? Jeg har jo mere til SUB'ene i bilen.. Jaja.. Har ikke så mye peiling på hjemmekino men.. 8276204[/snapback] Høres ikke ut som om du har noe særlig peiling på bilstereo heller, siden det høres ut som om "mye" er bedre. 500watt er normalt sett mer enn nok til å drive 1-2 15" elementer. Men du har vel mye mer enn dette ? Ja, SVS Plus 12.3 er ett godt element. (Eventuelt ett brukt Plus 12.2).Et annet forslag, er litt utradisjonelt TangBand W8Q-1071. En eller 2 stk i bassrefleks kasse. Man kommer heller ikke utenom Eltek i selvbygger sammenheng, f.eks ett dynaBel DY9312 8280198[/snapback] Har hørt en del bra om SVS elementene da, får se om jeg greier å få tak i ett brukt, muligens på ebay da kanskje .... Takk for tipset.. Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Det er virkelig synd. Skulle akkurat til å trykke på "Legg i handlekurven" da jeg leste dette. Har hørt så mye utelukkende positivt om SVS. Har hørt en del bra om SVS elementene da, får se om jeg greier å få tak i ett brukt, muligens på ebay da kanskje .... Takk for tipset.. 8281383[/snapback] Det selges (brukte) SVS Plus 12.2 elementer både på AV Torget, og Hifisentralens bruktbørs. De som har oppgradert til 12.3 selger de gamle elementene. Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 31. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2007 Aaahhhh, bare å begynne å lete der da.. Takker.. Lenke til kommentar
Steina Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 (endret) 500 Watt bare? Jeg har jo mere til SUB'ene i bilen.. Jaja.. Har ikke så mye peiling på hjemmekino men.. 8276204[/snapback] Høres ikke ut som om du har noe særlig peiling på bilstereo heller, siden det høres ut som om "mye" er bedre. 500watt er normalt sett mer enn nok til å drive 1-2 15" elementer. Men du har vel mye mer enn dette ? 8281383[/snapback] Såklart vet jeg at effekten ikke kan sammenlignes med kvaliteten eller lydstyrke. Man kan få mange desibel per Watt, men det var ikke det som var poenget. Tenkte bare at hjemmestereo krever mere å drives, da det krever litt mere å få høy lyd innendørs, enn i en liten bil. De fleste har vel flere bass-elementer innendørs, enn i bilen ? En kraftig bilstereo vil ikke høres like høyt ut i en stor stue f.eks., som i bilen. Endret 31. mars 2007 av Steina Lenke til kommentar
Mato Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 watt har uansett ikke så mye og si . Lenke til kommentar
Steina Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 (endret) Nei, men ett element vil alltid kreve en viss effekt, samme hvor høyt og godt det spiller. Men glem nå dette nå.. Hadde ikke noe med saken å gjøre egentlig =) Endret 1. april 2007 av Steina Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå