Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Aprilia rs 125 eller derbi gpr 125


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vett  nåken koss fort dei går orginalt..?

8317511[/snapback]

Hva er vitsen med at den skal gå så fort? De klarer fint 100+, og dermed også den høyeste fartsgrensa her i landet. Dessuten er man veldig uerfaren når man er 16 år. Går den alt for fort kan fristelsene bli for store, noe som kan få tragiske konsekvenser.. Så jeg kan ikke helt se poenget med å trimme den/fjerne plomberinga.

Lenke til kommentar
Vett  nåken koss fort dei går orginalt..?

8317511[/snapback]

Hva er vitsen med at den skal gå så fort? De klarer fint 100+, og dermed også den høyeste fartsgrensa her i landet. Dessuten er man veldig uerfaren når man er 16 år. Går den alt for fort kan fristelsene bli for store, noe som kan få tragiske konsekvenser.. Så jeg kan ikke helt se poenget med å trimme den/fjerne plomberinga.

8318856[/snapback]

Aks..

Lenke til kommentar

Man finner deler til alt bare man vil, men ja, det er lettere å skaffe deler til mito og rs. RS får du mye for pengene, men det er mange som har den(Noen mener at det er en negativ ting ;) ). Mellom rs og mito tror jeg at mito har en annen dreving, som gir lavere akselerasjon, men høyere toppfart. Den er også lettere å trimme.

Lenke til kommentar
Vett  nåken koss fort dei går orginalt..?

8317511[/snapback]

Hva er vitsen med at den skal gå så fort? De klarer fint 100+, og dermed også den høyeste fartsgrensa her i landet. Dessuten er man veldig uerfaren når man er 16 år. Går den alt for fort kan fristelsene bli for store, noe som kan få tragiske konsekvenser.. Så jeg kan ikke helt se poenget med å trimme den/fjerne plomberinga.

8318856[/snapback]

 

Selvfølgelig har du rett på alle de punktene, men har du en slik sykkel så blir man lei, man blir lei alt, da vil man nok uansett disse punktene, trimme litt.

En 16-18åring skulle hatt en mental sperre på 70km/t hehhe

Lenke til kommentar
Jeg syntes at man burde ha mer opplæring for å kjøre moped. Det er det eneste. De slipper å gjøre noe, bare å se igjenom en bok også kan man kjøre i trafikken. Farten mopedene går i er for lav, så de trimmer den. Da kan den gå i 100++.

 

De burde heller øve sperren til 60 kmt og strengere opplæring.

8327288[/snapback]

 

strengere opplæring ?! synst opplæringen nå er alt for streng til at vi bare skal få suse rundt i 45 jeg.

Lenke til kommentar

Jeg er veldig enig i PeeWee, jeg har hatt nesten dødsulykker 2 ganger. Jeg bor jo ved et sted der veldig høye farter kan oppnås også.

 

Når man har blitt sagt til at man skal ta på seg hjelmen og vike for høyre og samtidig trimme en sykkel så den runder 120 på flata, og i tillegg da, slenger en 16åring , stapp full av hormoner oppå der igjen, da går vel sikkerheten i minus..

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Kjøpte meg en Aprilia RS125 ny for en måned siden nå ca. (06-07 mod) å dette er "by far" den råeste 125 sykkelen som finnes til dags dato etter min mening. Den er rett og slett helt rå.

Når det gjelder trimming så har jeg bestemt meg for å la være å kjøre helt originalt både for min og sykkelen (?) sin del. (? kommer fordi jeg har hørt at CDI-sperra som er montert på sykkelen kan være farlig for motoren). Ved trimming så slites jo naturlig nok delene raskere å det blir mere utgifter, samtidig som salgsverdien (Når den triste dag kommer) synker. Neei, skal kjøre 125 originalt og lovlig fram til jeg blir 18 så jeg blir litt mer erfaren på veien, så har jeg store planer om å kjøpe meg Yamaha R6 eller Suzuki GSX (Økonomien kan stå litt i veien for det da :innocent: )

Lenke til kommentar
Du hakke lov til å kjøre de sykklene når du er 18 da  ;)

Kan ta mellomklasse maks 25kw (34hk) og etter 2 år kan du ta tung sykkel. Men hvis du ikke tar mellomklasse når du er 18 må du vente til du er 21 :(

8847897[/snapback]

 

Han kan kjøre r6 eller r1 om han vil når han er 18, bare han har lappen og de er plombert til 34 hk.

 

Og aprilia rs 125 har blitt målt til 139 kmt av bladet bike ( 15hk )

 

EHEL : join samfunnet med dem som har aprilia'er, spessielt aprilia rs 125, maange folk med peiling som så gjerne vil hjelpe deg. link Norsk Aprilia Forum

 

EDIT: det er forresten en hel guide om hvordan du fjerner CDI plomben.

Endret av jeditimi
Lenke til kommentar
GPR'en er min favoritt.. :love:

 

Har erfaring med at Derbi generelt går godt :)

8278135[/snapback]

 

Så du har erfaring fra 4takts motorene til Derbi ?

 

Nei, fysj, sats på RS. Billigere deler, mer trim og billigere.

 

ehel : RS er fin den, men veldig langt ifra den råeste. Prøv KTM eller WR, da begynner det å bli bra :) Eller GasGas :)

 

Bra og bra å bli plombert ned, ingen merker om du ikke har plombering i :):ph34r:

Endret av JD_Scrubs
Lenke til kommentar
Veit du kan plombe ned, men må du ikke på biltisynet og få registrert dem som melloklasse sykler da? Og en ting til. Det kan umulig være bra for en så sprek motor og bli plobla ned så mye.

8853238[/snapback]

 

 

Bra og bra for motoren, hvor lenge trenger du ha plombene i er spørsmålet? hmm, obligatorisk å ha de i menst du er hos biltilsynet så tar man de utav når man er hjemme? Og ja man må regge sykkelen som mellomklasse seff!

Lenke til kommentar
GPR'en er min favoritt.. :love:

 

Har erfaring med at Derbi generelt går godt :)

8278135[/snapback]

 

Så du har erfaring fra 4takts motorene til Derbi ?

 

Nei, fysj, sats på RS. Billigere deler, mer trim og billigere.

 

ehel : RS er fin den, men veldig langt ifra den råeste. Prøv KTM eller WR, da begynner det å bli bra :) Eller GasGas :)

 

Bra og bra å bli plombert ned, ingen merker om du ikke har plombering i :):ph34r:

8853259[/snapback]

Jeg mente ikke nødvendigvis fartsmessig, men utseendesmessig :D

Lenke til kommentar
GPR'en er min favoritt.. :love:

 

Har erfaring med at Derbi generelt går godt :)

8278135[/snapback]

 

Så du har erfaring fra 4takts motorene til Derbi ?

 

Nei, fysj, sats på RS. Billigere deler, mer trim og billigere.

 

ehel : RS er fin den, men veldig langt ifra den råeste. Prøv KTM eller WR, da begynner det å bli bra :) Eller GasGas :)

 

Bra og bra å bli plombert ned, ingen merker om du ikke har plombering i :):ph34r:

8853259[/snapback]

 

4 takts motorene som derbi bruker er vel fra yamaha , og nå har vel heller ikke GPR kommet som 4 takt til norge heller , så det er 2 takt som gjelder :) også motor fra yamaha.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...