Gå til innhold

Premiere Pro 2.0 bildekvalitets vanskeligheter :(

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

høyreklikk på bildet i tidslinjen, står "scale to frame size" på?

hvis ja så skalerer den ned oppløsning til å passe i filmen, dette kan slåes av inne på project settings før man importerer, eller man kan h. klikke på hvert bilde i tidslinjen for å ta det bort.

Lenke til kommentar

jeg er ikke helt sikker på hva du mener... Du vet vel at DV video bare har 0,3 megapiksler oppløsning (720x576), noe som er langt under stillbildekameraoppløsning.

Dersom du holder på i HD, vil komprimeringen av dette bildet føre til degradering i kvalitet, selv om oppløsninga er på 2,0 megapiksler (1920x1080)

lykke til.

ps: kan være du må bruke "anti-flicker"-filteret for å unngå at bildet flimrer. Sjekk på en monitor eller TV før du spiller tilbake til kamera eller DVD.

Lenke til kommentar
Kort sagt vil jeg bare lage et slideshow med musikk til hvor bildene beholder den kvaliteten de "ellers" er i ...

8276463[/snapback]

Det går ikke, ettersom video uansett er i 720x575 pixler (0,4 megapiksler) som nevnt lenger opp. Bildene skaleres til denne oppløsningen da en TV uansett ikke klarer å vise større oppløsning.

Unntaket er TV'er med HDV (nye flatskjermer), men da må du også redigere til HDV format.

Lenke til kommentar

Forskjellen i oppløysning er nemnt, men det kan ogso vere at forhåndsvisninga i PPro er satt til låg kvalitet. Høgreklikk i den høgre monitoren, og under «Preview quality» (eller noko slikt) vel du Highest. Står denne på Draft vil kvaliteten vere dårleg, står den på Automatic avheng den av maskina og kva som ligg på tidslinja. Denne innstillinga har, so vidt eg veit, ingenting å seie for det endelege resultatet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...