Gå til innhold

Mørkt og rødt med filmer. Ny pc, samme skjerm

Harribo

Anbefalte innlegg

Hei! som topic sier har en kompis av meg et problem ved filmtitting. Det blir veldig mørkt og rødt.

Han har for en stund siden kjøpt ny pc, og har IKKE tuklet med skjerm instillingene.

Fungerte veldig bra med forrige pc han brukte, men med den nye så fungerer det veldig dårlig.

Har noe med decodere å gjøre? han bruker samme codecpack som før

Nye specs er : x2 4800, 2gb minne, 7950gt 512 mb.

Han finner ikke ut av problemet selv, om det er noen med fasitsvar, så er det bare å rope ut :)

Vet ikke om det er postet i riktig kategori, men i så fall kan moderator bare flytte om det skulle bli noe problem.

EDIT : Kan moderator flytte denne til Skjermkort?

Endret av Harribo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan være video overlay innstillinger, som farger, kontrast, lysstyrke. Selv har jeg prestert å få sort/hvitt i Windows Media Player. Men mplayer2.exe (vanlig mediaplayer) fungerer bra! Fargejustering får man i kontrollpanelet, og man kan forsøke å justere disse mens videoen surrer i bakgrunnen som vindu. Hvis han er litt smånervøs for codecs, programinstillinger etc., kan han forsøke den rimelig uavhengige VideoLAN - http://www.videolan.org/ . Programmet kjører egne codecs, egne innstillinger, strengt talt den mest uavhengige spilleren jeg kan komme på for øyeblikket :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...