Gå til innhold

Ny Core 2 Duo - Problem ! LØST! :)

Anbefalte innlegg

Jeg sitter nå med en ny maskin med en Intel Core 2 Duo E6400. Men inne på "oppgavebehandling" ser alt ut som før da jeg hadde en enkeltkjerne CPU.

Hvordan kan man ha oversikt over og velge kjerner, osv?

Takker for raskt svar.

(Endrer tittel siden dette virker å være et problem nå.)

Endret av sentence
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg sitter nå med en ny maskin med en Intel Core 2 Duo E6400. Men inne på "oppgavebehandling" ser alt ut som før da jeg hadde en enkeltkjerne CPU.

Hvordan kan man ha oversikt over og velge kjerner, osv?

Takker for raskt svar.

8274827[/snapback]

Core 2

Der kan du lese litt om Core 2 etc. Kanskje det hjelper deg.

Lurt å lese litt om hvordan det fungerer etc først.

Lenke til kommentar
La meg legge til at jeg har et ASUS P5B-E PLUS HK.

En annen ting: Når jeg kjører 3DMark06 får jeg kun ca. 900 i CPU Mark mens andre får 1800 med samme CPU. :(

8280871[/snapback]

Jeg får 2100+ i 3dmark06 med min AMD dualcore 4400+ 2,3 ghz overklokket til 2,8 ghz så da er det nok noe feil med enten windowsen din eller hovedkort / cpu , installerte du forresten windows på nytt når du putta i den nye cpuen?

Lenke til kommentar

Endelig funker alt som det skal!

Jeg har nå 2 grafer inne på oppgavebehandling, en for hver CPU. Og jeg scorte noe over 8000 i 3DMark06 med 1874 i CPU Mark. Da ligger jeg på nivå med de andre som har samme system som meg.

Jeg kom på at før jeg installerte Windows på nytt, flashet jeg BIOS og fikk en feilmelding etter flashen. Dermed ble nok CPU lobotomert. Jeg flashet nå på nytt, uten feilmelding denne gangen, og installerte Windows på nytt nok en gang. Dermed gikk det bra!

Takk for at dere var med og hjalp! Jeg setter stor pris på det! :):thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...