GunnarK Skrevet 15. desember 2002 Del Skrevet 15. desember 2002 Jeg får hele tiden melding på zonealarmen min, om om en ip adresse som er blitt blocket. dette er samme adresse som er såtte opp som default gateway. Hva er det som gjør det ? Får av og til andre IP adresser og. Hvordan kan jeg hvite hva de er og hvor de kommer fra ? Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 15. desember 2002 Del Skrevet 15. desember 2002 Quote: Den 2002-12-15 11:54, skrev GunnarK:Jeg får hele tiden melding på zonealarmen min, om om en ip adresse som er blitt blocket. Får av og til andre IP adresser og. Hvordan kan jeg hvite hva de er og hvor de kommer fra ? ZA har en funksjon som heter whois.. Uansett, det er nesten aldri hackere, kanskje en som kjører portscans eller noe, men de finner ut at porten er stengt, og går videre. Siden HØYST sannsynlig ikke har noe sensitiv data som hackere vet hvor befinner seg og er interresert i, er det ikke noe å bry seg om. Lenke til kommentar
_Neon_ Skrevet 15. desember 2002 Del Skrevet 15. desember 2002 Det er faktisk mange som kjører portscan og søker etter åpne porter. Det er flere steder hvor jeg har satt opp en mailserver og testet med å åpne for smtp. Ikke mindre enn 6 timer senere ramler det inn 10000+ mailer med reklame fra folk som prøver å sende ut via deg. Lenke til kommentar
format c: Skrevet 15. desember 2002 Del Skrevet 15. desember 2002 Får stadig slike meldinger jeg og, i Norton internet security. Det er random ip-adresser hver gang og det kommer som regel 3 forsøk fra hver ip-adresse. Som regel er det forskjellige porter som scannes. En gang har jeg opplevd at et "Remote system" forsøkte å legge inn en fil i Windows system32. I følge NIS. var den fri for virus, men ble blokkert av NIS. Jeg sliter for tiden med oppringt ISDN. Oppringningen er ikke delt ut i nettverket. Vedkommende, eller hva det var greide også å komme seg ut på mit LAN til en annen maskin for å utføre samme handling der. heldig vis også der blokkert av NIS. Er du nyskjerrig kan du sjekke hvems som eier ip-adressen på http://www.checkdomain.com/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå