Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

CD-enheten spiller ikke av/fryser UDF-skiver..

Anbefalte innlegg

Har hatt et problem gående nå i snart 2 måneder, og er så altfor lei. :hrm: CD/DVD-spilleren vil ikke akseptere UDF formaterte CDer/DVDer, noe som jeg ser meg ganske lei på..

I alle installasjoner med spill av denne typen fryser installasjonen som regel midt i, eller blir ikke spilt av i det hele tatt. Dette gjelder i mitt tilfelle WoW, GTA: SA, The Godfather osv. Disse spillene har jeg uten problem fått installert før.

Det som vanligvis skjer er at installasjonene stopper rundt 60%, hele PCen fryser, jeg må reboote ved hjelp av Av/På knappen, og ved oppstart er det "Blue Screen" som forteller meg om alvorlig systemfeil i XP, så jeg rebooter igjen, og den starter normalt (om jeg tar ut DVD/CDen)

Nå står jeg omtrent fast, har surfet Google rundt etter info og har til og med funnet en fin Microsoft artikkel:

http://support.microsoft.com/kb/321640/en-us

Denne hjalp ikke akkurat så masse, downloaden til Roxio's UDF reader virker som er litt nede (ettersom jeg ikke fikk lastet den ned).

Håper noen kan hjelpe meg her! :thumbup: Siden jeg har lyst til å SPÆLA litt igjen.

Takker for alle svar!

Endret av q_w_e_r_t_y
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har hatt et problem gående nå i snart 2 måneder, og er så altfor lei.  :hrm: CD/DVD-spilleren vil ikke akseptere UDF formaterte CDer/DVDer, noe som jeg ser meg ganske lei på..

I alle installasjoner med spill av denne typen fryser installasjonen som regel midt i, eller blir ikke spilt av i det hele tatt. Dette gjelder i mitt tilfelle WoW, GTA: SA, The Godfather osv. Disse spillene har jeg uten problem fått installert før.

Det som vanligvis skjer er at installasjonene stopper rundt 60%, hele PCen fryser, jeg må reboote ved hjelp av Av/På knappen, og ved oppstart er det "Blue Screen" som forteller meg om alvorlig systemfeil i XP, så jeg rebooter igjen, og den starter normalt (om jeg tar ut DVD/CDen)

Nå står jeg omtrent fast, har surfet Google rundt etter info og har til og med funnet en fin Microsoft artikkel:

http://support.microsoft.com/kb/321640/en-us

Denne hjalp ikke akkurat så masse, downloaden til Roxio's UDF reader virker som er litt nede (ettersom jeg ikke fikk lastet den ned).

Håper noen kan hjelpe meg her!  :thumbup:  Siden jeg har lyst til å SPÆLA litt igjen.

Takker for alle svar!

8274628[/snapback]

VLC klarer så vidt jeg og lese av UDF filer..

Lenke til kommentar

Her har du noen tips du kanskje kan begynne med:

Se på produsenten av CD/DVD drevets hjemmeside om det finnes oppdatert firmware for CD/DVD stasjonen din.Du kan også forsøke å installere siste versjon av chipsetdriver for ditt hovedkort.

En annen ting som kan gi slike symptomer er hvis transfermode er blitt nedgradert til "PIO only". Dette kan du sjekke under IDE ATA/ATAPI kontrollere i enhetsbehandling i kontrollpanelet. I såfall kan du avinstallere den aktuelle driveren i enhetsbehandlingen og starte maskinen på nytt. Det kan kanskje løse problemet.

Det skader heller ikke å prøve å oppdatere hovedkortets bios.

- Judaz

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...