Gå til innhold

Får ikke OC min 8800GTX >_>

Anbefalte innlegg

Hepp, slik ser det ut når jeg skal inn og endre på clock i powerstrip:

post-121116-1175265432_thumb.jpg

Å bruke nVidias nTune funket heller ikke da jeg stiller på bryterene hopper de bare tilbake i posisjon.

Jeg har et Asus Geforce 8800GTX 720 MB skjermkort, vannkjølt @ idle 45c - så det burde være fullt mulig å overklokke, right?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hepp, slik ser det ut når jeg skal inn og endre på clock i powerstrip:

post-121116-1175265432_thumb.jpg

Å bruke nVidias nTune funket heller ikke da jeg stiller på bryterene hopper de bare tilbake i posisjon.

Jeg har et Asus Geforce 8800GTX 720 MB skjermkort, vannkjølt @ idle 45c - så det burde være fullt mulig å overklokke, right?

8274587[/snapback]

Bruker du Vista? Ser sånn ut på bildet, men i så fall bør du bruke ATI Tool 0.27 b1 eller nyere om det har kommet nå. Problemet ditt er at Powerstrip versjonen du bruker ikke har skikkelig støtte for Vista og får derfor ikke kontakt med driveren til skjermkortet.

Jeg hadde samme problemet selv, men så kom jeg tilfeldigvis over den nyeste versjonen av ATI Tool som skulle støtte Vista og den funket :thumbup:

ATI Tool 0.27 b1

Endret av Snoggis
Lenke til kommentar

nTune er søppel. Har aldri fått klokking til å funke i det. Hverken i Vista eller Windows XP. Og i WinXP får jeg blåskjerm med nTune. Får en nV4_disp.dll feilmelding, så resetter maskinen seg. Dette skjer etter jeg har spilt ett spill og prøver å starte nTune. Så har fjernet nTune. Jeg liker best å redigere bios på skjermkortet og bare flashe. Da slipper man noe krøll

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
EXPERTool fungerer faktisk overraskende bra. Jeg har vista 64 bit og der fungerer ikke ati tool betaen, men jeg må bruke 100.65 driverene får å kontrolere vifte og klokke hastigheter.

8447384[/snapback]

EXPERTool funker bra ja, men kun den siste versjonen, de før er ikke ordentlig lagd for Vista, og fungerer heller ikke. Stemmer det med driverne. Har testet litt forskjellig, og 100.65 er siste som lar deg få kontrollert vifta.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...