rolvs Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Hei! Jeg tenkte å legge inn en eller annen linux distribusjon på laptopen min som har et Intel Centrino 3945ABG trådløst kort. Finnes det noen distribusjoner som støtter dette ut av boksen eller nesten ut av boksen? Er det f.eks støttet direkte i Ubuntu? Noen som har erfaring med dette kortet i linux? Vet at det er støttet, men å legge inn driveren fra bunnen ser ut til å være en del jobb så ønsker det enklest mulig. Lenke til kommentar
Dy§no Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Kanskje du kan laste ned Ubuntu live-cd å sjekke - noe du kan gjøre uten å installere. Ifølge denne burde kortet ditt fungere. Lenke til kommentar
krigun Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Kjører Archlinux, funker som en drøm. pacman -S ipw3945 http://ipw3945.sourceforge.net/ Funker nok lett i andre distroer også Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 De aller fleste nyere distroer støtter ipw3945, men ikke under installasjonen. Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Sabayon Linux støtter det rett ut av boksen. Lenke til kommentar
rolvs Skrevet 30. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2007 Har nå installert Ubuntu og det trådløse nettet kom rett opp etter at jeg har konfigurert ssid og krypteringsnøkkel. Ikke værst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå