sylvi62 Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Har laget tynnklienter med Thinstation med RDP-klient av våre gamle skole-PC'er. Disse fungerte lekkert mot våre terminalservere med Windows 2003 server. Men så viste det seg at disse ikke var godkjente klienter og fikk bare udelt en midlertidig lisens som varte i 90 dager (?). Kan noen hjelpe meg med å si hva jeg må gjøre på server? På forhånd mange takk!! Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Har laget tynnklienter med Thinstation med RDP-klient av våre gamle skole-PC'er. Disse fungerte lekkert mot våre terminalservere med Windows 2003 server. Men så viste det seg at disse ikke var godkjente klienter og fikk bare udelt en midlertidig lisens som varte i 90 dager (?). Kan noen hjelpe meg med å si hva jeg må gjøre på server? På forhånd mange takk!! 8274194[/snapback] Hvem godkjente de ikke? Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Du trenger CAL-lisenser på terminalserveren din (vanlig CAL og TS-CAL). 1 CAL pr maskin som skal brukes til å koble opp mot server. Lenke til kommentar
sylvi62 Skrevet 31. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2007 Har laget tynnklienter med Thinstation med RDP-klient av våre gamle skole-PC'er. Disse fungerte lekkert mot våre terminalservere med Windows 2003 server. Men så viste det seg at disse ikke var godkjente klienter og fikk bare udelt en midlertidig lisens som varte i 90 dager (?). Kan noen hjelpe meg med å si hva jeg må gjøre på server? På forhånd mange takk!! 8274194[/snapback] Hvem godkjente de ikke? 8275857[/snapback] Regner med at det kom fra server. Fikk en 5-dagers forvarsel ved pålogging på tynnklienten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå