medlem-90636 Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Jeg setter ikke pris på å bli lagt merke til Spesiellt ikke når jeg halveis inn i året i fjor gjorde skattefolka oppmerksomme på at jeg syntes jeg betalte lite skatt, og ba de sende meg ett nytt skattekort med høyere trekk. Jeg ble rimelig betenkt da jeg fikk skattekort med 20% på tilsendt i retur. Det er litt i minste laget når man tjener 300.000 i året for å si det mildt. Jeg justerte det opp selv, men det var ikke nok til å tjene inn "tapet" . . Sambo fikk igjen 18.000 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 (endret) Jaja..får hvertfall igjen til neste år. Tok opp huslån i oktober ifjor, og har ikke justert noe på skatten. En kompis på jobben får igjen 85000,- fordi han betaler på 2 leiligheter (får ikke solgt den ene). Endret 27. juni 2008 av Bytex Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Svært og høytidlig og arrogant, haha.Fullførte almenn påbygg med 5.2 i snitt pluss 2ganger i uka studerte jeg spansk (Kveldskurs) Hadde også jobb i sportsbutikk som fronter det meste innen Snowboard/Skisport. Mulig den såkalte livstilen jeg lever får meg til og skrive et mere muntlig språk? For å kunne kalle deg selv student må du studere ved universitet eller høyskole; du er en skoleelev. Uansett, fint lite,-. Lenke til kommentar
patman81 Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Dritt! Fikk brev om at jeg ikke får igjen skattepenger før i oktober. Hadde ingen endringer heller. Er det fordi jeg ikke levert den inn? Sto jo klart og tydelig at dersom man ikke har noen endringer trenger man ikke sende den inn. Faen og... vente så jævla lenge. Lenke til kommentar
superinvestoren Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Det beste er strengt tatt å gå i null. Lenke til kommentar
LeXUS_ Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 30 300 kr inkludert renter .. Lenke til kommentar
Svolp Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Fått smell hvert år på rundt 2-3000kr, i år fikk jeg tilbake 11.000. Det var kjekt til en forandring (selv da jeg har hatt tabelltrekk hele vegen) Lenke til kommentar
Kimble Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Får vel mine i oktober (enkeltpersonsforetak).. Har ikke gidda å regne på det, men håper på en 6-7 tusen. Gjør seg godt ved siden av studiene det! Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 banker sier ofte billån skal være rundt 1 års inntekt og huslån få 5. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 banker sier ofte billån skal være rundt 1 års inntekt og huslån få 5. Det er nå kun dnb jeg har hørt om som har godt over 2-3års inntekt til huslån. Men noen som vet når skatte oppgjøret for oss selvstendige næringsdrivende er? Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 sastser på å få igjen i år, ihvertfall noe. Ifjor fikk jeg en baksmell på 34 000. Og ja jeg betalte skatt.. Jobba dessutenn også kun fra august og ut året, det året. Lenke til kommentar
bvlgari Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Men noen som vet når skatte oppgjøret for oss selvstendige næringsdrivende er? For de av oss som har hatt næringsinntekt og andre kompliserte ligninger er oppgjøret klart 15.oktober, og penga er på konto få dager etterpå Lenke til kommentar
morgster Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Er det noen som vet skattesatsene hos skatteetaten? Mener det er én sats for de som får igjen i juni og en annen for de som får igjen i oktober. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Er det noen som vet skattesatsene hos skatteetaten? Mener det er én sats for de som får igjen i juni og en annen for de som får igjen i oktober. tror satsene er d samme, men våre renter vell litt mer? Lenke til kommentar
morgster Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Er det noen som vet skattesatsene hos skatteetaten? Mener det er én sats for de som får igjen i juni og en annen for de som får igjen i oktober. tror satsene er d samme, men våre renter vell litt mer? Fant det ut sjæl =) http://www.skatteetaten.no/Templates/Tabel...;epslanguage=NO Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Noen som vet litt mere ang. oktober skattepenger? Jeg vet ikke enda om jeg blir skyldig eller får igjen. Satser på jackpot etter at EU kontroll på bil ble 25.000,- dyrere enn antatt (7.000,- mindre enn jeg betalte for bilen i november).... Hadde smakt med litt skattepenger nå ja... Lenke til kommentar
kremt Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Høres ut som du gjorde et kupp der. Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 (endret) Wohoo! fikk brev om at jeg får igjen i overkant av 31k, men når kan jeg regne med å få de inn på konto? EDIT: Alt i alt så ble ikke prisen på bilen så gal siden det var et kupp da jeg kjøpte den, et kupp som kan sies å være nøytralisert nå...Regningen kom "kun" på 23,5k... Endret 17. oktober 2008 av HulkHaugen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå