Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Hvor mye fikk du tilbake på skatten?

CurSe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bare av ren nysgjerrighet, hvor mye fikk du tilbake på skatten?

Selv så fikk jeg hele 16000kr tilbake!  :D

8273708[/snapback]

31,684 eller noe slikt. ;) Betalte grovt mye og.. men det var jeg også klar over ;)

8273749[/snapback]

jeg har ikke fått selvangivelsen enda?

når kommer den?

jeg tjente 150000kr (arbeidsledighettrygd)

betalte 36tusen i skatt.

har 55tusen i gjeld.

betalte 2500kr i gjeldsrenter i2006.

har ikke formue eller noe annet.

får jeg tilbake penger eller må jeg betale inn?

Lenke til kommentar
Etter å ha fått baksmell to år på rad, fikk jeg igjen kr 11.600 i år. Av dette var kr 7.500 fradrag på gjeldsrenter og kr 3.000 pga BSU. Det hadde ikke blitt mye til overs uten disse...

8278976[/snapback]

Hvordan ser posten ut for BSU-fratrekk? er det sneket inn under noe annet, eller står det i klartekst?

Lenke til kommentar
Etter å ha fått baksmell to år på rad, fikk jeg igjen kr 11.600 i år. Av dette var kr 7.500 fradrag på gjeldsrenter og kr 3.000 pga BSU. Det hadde ikke blitt mye til overs uten disse...

8278976[/snapback]

Hvordan ser posten ut for BSU-fratrekk? er det sneket inn under noe annet, eller står det i klartekst?

8280670[/snapback]

Det står i klartekst noen få linjer over der det står skatt til gode/restskatt.

Lenke til kommentar

Det ideelle må da være å betale akkurat riktig beløp i forskuddstrekk, og ikke få hverken restskatt eller noe tilbake. I fjor klarte jeg å få restskatt på et par hundrelapper som jeg slapp å betale. Jeg ser ikke helt poenget med å låne staten penger for å få dem tilbake året etter.

I år bommet jeg litt, og får tilbake 5-6000 kroner jeg ikke burde ha betalt. Flytting, jobbytte etc. gjorde at jeg bommet på forskuddstrekket.

IMHO er mye tilbake på skatten bare et bevis på dårlig planlegging. Det finnes bedre sparemetoder enn å låne bort penger til staten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...