Pjakk Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Dumt at de som bruker internett lite må være med på å betale for de som bruker det mye da. Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Bruke ikke telenor så det driter jeg i :!: Bare ikke denne tankegangen også sprer seg til andre ISP. Lenke til kommentar
victoryseieren Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 For det første så ødelegger sverige ved at de ikke tar så mye betalt for høye hastigheter..... For det andre så bruker bare forbrukeren det han betaler for å kunne bruke, det står jo ikke at du ikke har lov til å bruke linja du betaler for 24/7.... For det tredje kan de jo senke nedlastningen, og øke opplastningshastigheten, med lik linje opp og ned, ihvertfall 50% av nedlastning til opplastningshastighet... Er ganske lei av å sende filer, filmklipp, bilder til fremkalling osv. fordi opplastningshastigheten gjør det uutholdelig.... Dette er en gunstig hastighet/prisliste jeg ser for meg: 512kbit/256kbit, 70kr 1mbit/512kbit, 150kr 2mbit/1mbit, 300kr 4mbit/2mbit, 450kr 8mbit/4mbit, 800kr Billig for de som "bare" leser VG og sånt, dyrt fordi som bruker hele båndbredda Lenke til kommentar
KydeX Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Spennende problemstilling egentlig. Fordi de fleste brukerne ikke bruker hva de betaler for (dersom de da FÅR hva de betaler for) skal de som leier en løsning som er tilpasset deres behov betale MER. De skal med andre ord betale mer fordi de bruker den kapasiteten de har betalt for? Jeg vil heller snu litt på flisa: Kan de av oss som betaler for en kapasitet vi ikke utnytter vennligst få tilbakebetalt underforbruket? Selv regner jeg med at den reelle trafikkostnad utover linjeabb skulle bli ca 20 kr pr mnd. Jeg kan kanskje glede meg til å motta titusener av kroner i retur for de siste 6-7 årene? Det blir nok Seychellene på meg i sommer.... 8273703[/snapback] Hehe, beste innlegget sålangt. Akkurat som jeg skulle sagt det selv. De som har høyt forbruk betaler allerede mer enn de med lavt forbruk i form av dyrere linjer med høyere kapasitet. Jeg måtte bare gjenta det. 100% enig. Telenor vil heller ikke kunne gjennomføre dette uten å samarbeide med andre ISP'er, og da vil konkurransetilsynet blande seg inn. Lenke til kommentar
s10an Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Norge er svindyrt på ADSL i sverge koster en 24mbit linje ca 299,- mnd... Om ikke annet burde Telenor sette ned prisene... Sjekk dette Lenke til kommentar
Nordmoen Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Det morsome er jo at svenskene bare noen få mil unda får 24mbit billigere enn det vi får 6mbit... Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Tror ikke Telenor kommer noe vei med dette. Telenor begynner å få konkurranse på flere ledd, Nextengel på ADSL. Flere fiberselskap på fibernettet. Min erfaring med telenor fra liten av er at de skal suge ut så mye som mulig penger av alle kundene, for så å tilby et nytt produkt som ligger langt etter utviklingen. Nei for min det så liker jeg så absolutt ikke at telenor har så stor makt over det noske nettet. Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Så vi vasser i penger og gammel teknologi Ja vi sitter på eld gammel teknologi..Og ingen vil gjøre noe med det..Spesielt ikke telenor..Og pengene som staten/regjeringen sitter på/med...gir pengene til land som er så korrupte så det går an..med andre ord pengene går rett i dass..At vi skal hjelpe land som faktisk trenger hjelp og støtte er jeg 100% for...Men norge feilprioriterer og kaster pengene i dass og vi har ingenting igjen for dette og deretter så må oss vanlige folk svi for det med at alt blir dyrere og vi blir pålagt det ene og det andre for at staten/regjeringen driter seg ut... Lenke til kommentar
t0ffemannen Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Jeg misliker Telenor sterkt. Uansett kommer dette aldri til og skje. Dritt selskap nr 1 : Telenor Lenke til kommentar
Per-Ole Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Det er fordi de er raskere til å bygge ut nettet sitt, mens de fleste her i norge sitter på gamle kobberkabler, og isteden for å satse på fiber bygger de heller nytt digitalt bakkenett som er gammel og ueffektiv teknologi. Telenor må se å få ut fingern å legge fiber Lenke til kommentar
GA Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Og VikinGz, om de rømmer landet har vi et stort problem da de faktisk gjør utrolig mye bra for teknologiutbygging her i landet... Du vet at det fins 3 land i europa som ikke har oppgradert 3g nette, blant annet Norge. + 2 land. Hvor mange U-land fins i Europa? nå kan du lure... faktisk flere u-land som har kommet mye lengre enn Norge. Leste en artikkel om at telenor kanskje skulle oppgradere noen få steder i Norge i løpe av 2007 Så vi vasser i penger og gammel teknologi 8273725[/snapback] Har du vært ute å sett på naturen vår i det siste? Lenke til kommentar
z10an Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Absolutt det mest tåplige jeg har hørt. Før de skal ta mere betalt for att folk bruker linja si til det den er god for så kan de begynne å gi avslag i prisen på de som ikke har fult så hyppig bruk å ikke la det gå utover de som faktisk bruker linja si. Forbanna tomskalle av en dame. Bygg ut sentralene deres i stedet for, altså DVS Telenor selger ett produkt de ikke kan levere. Lenke til kommentar
Martin A Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Nå er det jo artig å tenke på at flesteparten her som er imot er den gruppen av brukere som bruker mest båndbredde. Skal ikke se bort ifra at Tante Olga på toten synes det er helt greit da hun kanskje får billigere nett. 8273748[/snapback] Det du glemmer er at Olga fortsatt må betale like mye mens Per Haxorfranz må betale mer Lenke til kommentar
errgo Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Hvis de prøver seg på noe slikt tull så bytter jeg bare ISP. Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Det er fordi de er raskere til å bygge ut nettet sitt, mens de fleste her i norge sitter på gamle kobberkabler, og isteden for å satse på fiber bygger de heller nytt digitalt bakkenett som er gammel og ueffektiv teknologi. Telenor må se å få ut fingern å legge fiber 8273842[/snapback] Norge,ISP selskap skulle rett og slett vært ha blitt PÅLAGT til å ligge fiber i hele norge..Har vi råd til dette...Åhja det har vi..Hvor mange milliarder får ikke staten/regjeringen inn hvert år fra OSS...Om de villle gjort dette...er en helt annen sak..hehe Lenke til kommentar
Rujahu Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Er jo helt latterlig. Telenor krever jo allerede dyre priser for hastighetene de tilbyr, og hvertfall her i bygda har de ikke den mest stabile oppetiden. Nå skal vi ikke få lov til å bruke internettet heller? De 15% som bruker mesteparten av nettet, de har de største linjene, og de betaler mest. Tante Ola på Toten gir vel blanke i om vi laster eller ikke. Tror du hun trenger 12mb for å betale regninger på nettbanken, og surfe vg? Nei, hun går heller for en 500kb/s linje som koster en slikk og ingenting. Lenke til kommentar
Islanbadsj Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 (endret) Tenker over hvor utrolig glad jeg er som ikke har noe med telenor å gjøre. Er jo en latterlig idê til å begynne med. La oss si at du går på en resturat og det er tilbud "250kr, så kan du spise så mye du vil!" Når du da har spist får du beskjed om at du spiste for mye og må betale 100kr ekstra. De vil jo miste kunder... 1800 innlegg. Endret 30. mars 2007 av Islanbadsj Lenke til kommentar
Grimbo Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Kudos til Telenor som går nye veier og satser på et helt nytt og spennende konsept. Resirkulering av fiaskoer. Føl sarkasmen. Føl den. Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 huff, er det mulig. Dette er like ille som å klage på at fildeling gir overbelastede nett. Jeg har en 4000/400 linje fra tele 2 og det betyr faktisk at jeg leier en linje der jeg har lov å konstant bruke 4000 kbit/s hvis jeg ønsker det. Det er faktisk det jeg betaler for og det er dette teleselskapene selger. Hvis de opplaver at mye nettbruk hos noen går utover andre er det faktisk deres problem ved at de selger linjene flere ganger. Det kan sammnliknes med at f.eks. elkjøp solgte samme pc til flere personer og at man måtte bytte på hvem som fikk bruke. Telenor kan løse dette problemet ved å slutte å selge linjer flere ganger og forholde seg til det prodiktet de faktisk selger. Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 (endret) Piratvirksomhet eller ikke..en som bruker linjen sin fullt ut vil ikke automatisk bety at han/hun er en pirat...jeg kjenner mange som sender og mottar ganske store bilder,videoer...Og det er mer eller mindre håpløst hvis man sitter på den trege linjen..Det sier selvsagt seg selv... huff, er det mulig. Dette er like ille som å klage på at fildeling gir overbelastede nett. Jeg har en 4000/400 linje fra tele 2 og det betyr faktisk at jeg leier en linje der jeg har lov å konstant bruke 4000 kbit/s hvis jeg ønsker det. Det er faktisk det jeg betaler for og det er dette teleselskapene selger. Hvis de opplaver at mye nettbruk hos noen går utover andre er det faktisk deres problem ved at de selger linjene flere ganger. Det kan sammnliknes med at f.eks. elkjøp solgte samme pc til flere personer og at man måtte bytte på hvem som fikk bruke. Telenor kan løse dette problemet ved å slutte å selge linjer flere ganger og forholde seg til det prodiktet de faktisk selger. Veldig godt poeng Turgon Kunne ikke få ut de ordene..Du sier det ordrett men jeg fikk ikke fram ordene... Endret 30. mars 2007 av Scortech Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå