levlex Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Denne CMOS-sensoren gir mobilkameraet høyrere oppløsning, bedre farger og bruker ti ganger mindre strøm. Les mer Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 oi :O Jeg som nettopp kjøpte meg kamera ;P men,men... tror ikke mobilen vill bli annet enn det kameraet du bruker på farten, til ferie o.l tror jeg vanlig digitalt kamera har en større finger med i spillet en stund til Lenke til kommentar
kornelen Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Høres spennende ut med en ny type bildebrikke. Men om igjen: megapixler har ikke alt å si for et bra kamera. Lenke til kommentar
Ty4on Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 (endret) Så nettopp testen av LG Shine, og den har bedre kvalitet i kameraet enn N93, som er bedre enn LG (ironi?) sin med 5mpix. Edit: LG Shine har 2Mpix, mens N93 har 3.2. Endret 19. mai 2007 av Ty4on Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Som om det var megapixler som begrenset bildekvaliteten på mobiler Jaja, får håpe den nye sensoren forbedrer der det trengs også: Lysfølsomhet og bildestøy. I tillegg håper jeg de kombinerer brikken med bedre optikk. Lenke til kommentar
kvakkster Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Om ikke bildekvaliteten blir vesentlig bedre, er det jo positivt at det skjer noe forskning og utvikling på den fronten. Et sted må jo den begynne At den bruker mye mindre batteri er jo et pluss Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Absolutt bra at utviklinga går framover, men eg er litt lei dette megapixelhysteriet. For folk som faktisk har bruk for så høg oppløysing er det kjekt, sjølv om eg ser for meg at dei vil kjøpe eit kamera til det bruket. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 kvakkster: Ok, lavere strømforbruk er jo bra, bare det ikke går ut over bildekvaliteten. Noe jeg frykter denne brikken kan medføre. CMOS og veldig små pixler lover ikke akkurat bra for bildekvaliteten. Jeg er rimelig sikker på at et 2 megapixler speilreflekskamera fra 1999 tar langt bedre bilder enn de nye mobilene med over 8 megapixler. Det sier jo litt om hvor mye andre faktorer enn pixlene har å si for bildekvaliteten. Det hadde forresten vært gøy å prøve en sånn sammenligning i praksis. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 kvakkster: Ok, lavere strømforbruk er jo bra, bare det ikke går ut over bildekvaliteten. Noe jeg frykter denne brikken kan medføre. CMOS og veldig små pixler lover ikke akkurat bra for bildekvaliteten. Jeg er rimelig sikker på at et 2 megapixler speilreflekskamera fra 1999 tar langt bedre bilder enn de nye mobilene med over 8 megapixler. Det sier jo litt om hvor mye andre faktorer enn pixlene har å si for bildekvaliteten. Det hadde forresten vært gøy å prøve en sånn sammenligning i praksis. 8277687[/snapback] Det siste stemmer nok dessvere Stor grunn til treghet i kamerane i telefonen er pantene på teknologiene og mye av det styrer utviklingen. F.eks en teknik som ligger i sony kameraer fikk ikke sony ha i mobilene fordi nokia hadde patenten på den teknologien i mobil ;P (leste på idg for en stund siden) Men,men hverden går fremover (tja... Norge henger litt etter ) Men har nettopp kjøpt meg kamera med 7mega pixl og 10 optisk zoom Og gleder meg sykt til å få det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg