Gå til innhold

Hva trengs på server for å vise .net sider

Anbefalte innlegg

Jeg har en webserver som kjører windows 2000 server. Jeg lurer på hva som må til for at jeg skal få kjørt siden min på denne serveren?

Jeg har en vb.net applikasjon, så .net 2.0 er installert, men får ikke siden opp å gå. Den fungerer fin når jeg kjører på localhost.

Vet ikke helt hvilken informasjon jeg burde putte her heller, siden jeg er ganske nybegynner på dette.

Trenger sårt hjelp :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har en webserver som kjører windows 2000 server. Jeg lurer på hva som må til for at jeg skal få kjørt siden min på denne serveren?

Jeg har en vb.net applikasjon, så .net 2.0 er installert, men får ikke siden opp å gå. Den fungerer fin når jeg kjører på localhost.

Vet ikke helt hvilken informasjon jeg burde putte her heller, siden jeg er ganske nybegynner på dette.

Trenger sårt hjelp :p

8273469[/snapback]

Er det .NET autentifisering du ønsker? Eller er det bare denne VB-Applikasjonen?

Auth

Pass også på at framework er korrekt og oppdatert.

Lenke til kommentar

Du må ha IIS installert. Deretter må du installere .Net Framework 2.0.

Om den allerede er installert og den ikke virker så kan du prøve å reparere knytningen til IIS ved å skrive

C:\WINDOWS\Microsoft.NET\Framework\v2.0.50727\aspnet_regiis.exe -i

Når den er ferdig så skal du kunne legge ut .Net ASP(X) sider på inetpub området. Husk å gå inn i IIS og klikke på folderen du har løsningen din på og velg "Create Application" ("Opprett..." på norsk) knappen.

Antar det var det du lurte på.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...