Gå til innhold

DNS issue i Vista?

Anbefalte innlegg

Den siste tiden har jeg hatt problemer med IE/Firefox, kan sufre helt normalt da plutselig Vista bruker sinnsykt lang tid på å loade en webside (bruker med å ende at den ikke klarer å åpne siden). Så går det en stund så er det mulig å surfe helt normalt. Har ikke tall på hvor mangen ganger jeh har måttet refreshe denne siden for å kunne poste dette innlegget :S Først trodde jeg det bare var connection problem hos NGT eller noe. Men etter en stund begynte dette å bli meget irriterende. Virker som det er et DNS problem i Vista? Siden den andre maskinen min på det samme nettverket kjører XP og har ingen problem med å åpne samme webside som jeg ikke klarer i Vista. Samme skjer vist jeg kobler meg til en ftp server, plutselig mister jeg forbindelsen, 2min senere har jeg forbindelse igjen...og så ikke :( MSN, BitTorrent, net-radio osv har jeg ingen problemer med. Utrolig irriterende. Har ingen firewall utenom window defender. Firewall i router er disablet.

post-79563-1175256304_thumb.jpg

post-79563-1175256321_thumb.jpg

Dette problemet oppstod bare plutselig, er vel 1mnd siden jeg installerte Vista, da fungerte alt utmerket, har ikke gjort noen forandringer i verken router/firewall etc...

Noen som vet hva som kan være problemet, evnt hvordan jeg kan feilsøke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Den siste tiden har jeg hatt problemer med IE/Firefox, kan sufre helt normalt da plutselig Vista bruker sinnsykt lang tid på å loade en webside (bruker med å ende at den ikke klarer å åpne siden). Så går det en stund så er det mulig å surfe helt normalt. Har ikke tall på hvor mangen ganger jeh har måttet refreshe denne siden for å kunne poste dette innlegget :S Først trodde jeg det bare var connection problem hos NGT eller noe. Men etter en stund begynte dette å bli meget irriterende. Virker som det er et DNS problem i Vista? Siden den andre maskinen min på det samme nettverket kjører XP og har ingen problem med å åpne samme webside som jeg ikke klarer i Vista. Samme skjer vist jeg kobler meg til en ftp server, plutselig mister jeg forbindelsen, 2min senere har jeg forbindelse igjen...og så ikke :( MSN, BitTorrent, net-radio osv har jeg ingen problemer med. Utrolig irriterende. Har ingen firewall utenom window defender. Firewall i router er disablet.

post-79563-1175256304_thumb.jpg

post-79563-1175256321_thumb.jpg

Dette problemet oppstod bare plutselig, er vel 1mnd siden jeg installerte Vista, da fungerte alt utmerket, har ikke gjort noen forandringer i verken router/firewall etc...

Noen som vet hva som kan være problemet, evnt hvordan jeg kan feilsøke?

8273424[/snapback]

Firewall i router er nok ikke HELT disablet, det får du ikke gjort i det grafiske grensesnittet.

Jeg er svært dårlig til å feilsøke i Vista, men det kan virke som om Vista enda ikke er stabilt (Newsflash!) og folk har problemer med dette. Forstår ikke at folk ikke like så godt venter med Vista til flere "feil" er fjernet/fikset.

Jeg ville prøvd å surfe litt på nettet uten windows-firewall. Se om det hjalp noe.

Lenke til kommentar

Og Windows Vista installasjonen er selvsagt helt lovlig?? :ermm: Siden du kjører engelsk utgave av Vista....

Om jeg tar feil så beklager jeg, men om det er en ulovlig kopi og du har brukt en eller annen form for crack, kan jo det ha noe med saken å gjøre.

Jeg bruker Vista mange timer hver dag, og opplever ikke IE 7 noe særlig ustabil.

Men jeg har norsk Vista, om det skulle ha noe å si.

Om du kjører en RC eller beta av Vista så har selvsagt det også betydning for feilen du opplever....bare mine tips.

Lenke til kommentar

Vel sitter på akkurat samme problem. Kjøpt ny pc fra Dell med vista på, og siden jeg startet maskinen for første gang har internett gått helt sinnsykt tregt! Har en laptop med xp på, og den har ingen problemer med hastigheten. Linja jeg har er en 6mb fra NGT.

PCen kom ferdig installert med vista og programmer. McAfee antivirus.

Har lite kunnskap om vista og vet ikke hva jeg kan gjøre for å fikse problemet

Kan noen bistå meg?

Lenke til kommentar
Og Windows Vista installasjonen er selvsagt helt lovlig?? :ermm:  Siden du kjører engelsk utgave av Vista....

Om jeg tar feil så beklager jeg, men om det er en ulovlig kopi og du har brukt en eller annen form for crack, kan jo det ha noe med saken å gjøre.

Jeg bruker Vista mange timer hver dag, og opplever ikke IE 7 noe særlig ustabil.

Men jeg har norsk Vista, om det skulle ha noe å si.

Om du kjører en RC eller beta av Vista så har selvsagt det også betydning for feilen du opplever....bare mine tips.

8275128[/snapback]

Har selvfølgelig en helt ny og lovlig kjøpt Windows Vista Ultimate, men i engelsk versjon ja. Valgte engelsk pga har opplevd at de engelske versjonene bruker å være en smule litt mer stabil...der tok jeg feil :S

Lenke til kommentar

Det kan være en kombinasjon av IE 7 og Antivirus prog osv. Mange antivirus programmer kommer jo nå i Internet Security utgave, og de har ofte skanning både av nettsider og alt som har med internett å gjøre.....da blir det tregt.

I tillegg er pishing filteret aktivt og windows defender, så mye som gjør samme jobb.

Men har du bare et rent antivirus program, og ikke noe internett funksjon, så kan du prøve å slå av pishing filteret og se om det hjelper.

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...
Vel sitter på akkurat samme problem. Kjøpt ny pc fra Dell med vista på, og siden jeg startet maskinen for første gang har internett gått helt sinnsykt tregt! Har en laptop med xp på, og den har ingen problemer med hastigheten. Linja jeg har er en 6mb fra NGT.

PCen kom ferdig installert med vista og programmer. McAfee antivirus.

Har lite kunnskap om vista og vet ikke hva jeg kan gjøre for å fikse problemet

Kan noen bistå meg?

Beklager at jeg bumper denne gamle tråden men fant ingen med lignende problemer.

Fattern har nylig kjøpt seg en Dell PC med Vista home premium. Internett explorer går helt utrolig treigt og prøver du å laste ned noe samtidig kan du bare glemme å bruke internett.

Den gamle laptopen med Windows XP fungerer helt flott. Mye raskere enn den nye PCen med Vista.

Har slete med dette i hele gårkveld.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...