Foxtrot Skrevet 15. desember 2002 Del Skrevet 15. desember 2002 Jeg har installert winXP. Min pc har PIII 600 FCPGA, med 128 MB minne og 32MB TNT2 skjermkort. Jeg synes at maskinen går litt treigt, så jeg fant en Intel CPU Pentium III FCPGA 1.0GHz 133FSB 256K Tray på psdata.no. Hva menes med at den har Tray? Er det noen forskjell mellom en cpu som har Tray eller er Boxed? Vil denne cpu'en gå fint med WinXP? Bør jeg legge inn et 256MB minne også? Vil en Celeron 1.4 GHz være en like grei cpu? Eller er den så "svak" at PIII 1.0 GHz er et bedre valg? Er det noen som vet når socket 370 går ut av produsjon? Dette var mange spørsmål, men jeg vil være glad om noen kan hjelpe meg. Mvh Foxtrot Lenke til kommentar
muffe Skrevet 15. desember 2002 Del Skrevet 15. desember 2002 Hvis HK støtter det, er det nok lurt å sette inn en 256 mb brikke. 128 er alt for lite til XP. 192 er minimum. Bare pass på at den prosessoren du kjøper er en FC-PGA og ikke en FC-PGA 2 prosessor. Det er forskjell på de to. Skjekk manualen til HK for å se om den passer. Den prosessoren burde gå med XP, ja, men 1. prioritet burde være mere minne. Det er nok minne som er den største flaskehalsen. Har en 450 mhz PIII med 192 mb ram selv og kjører XP på den uten problemer. Alle "Offie Applikasjoner" går som ei kule. Kjøp 133 mhz ram og overklokk FSB litt. Ettter vill gjetning burde den klare 6*133 (hvis du har 100 mhz bus) Da får du ~800 mhz. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rXRozPkg Skrevet 15. desember 2002 Del Skrevet 15. desember 2002 Vil også anbefale deg å ta en tur innom: http://www.blackviper.com/WinXP/servicecfg.htm Ved hjelp av den siden har jeg klart å få ned minnebruken i XP fra ca 75mb til ca 50mb etter en rein oppstart. Det kan jo hjelpe noe, hvis du ikke ønsker å sette inn mer ram. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå