Mats Danielsen Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Hei! Når jeg bruker highlight_string() til og skrive ut i en tabell får jeg problemer med at teksten går utfor tabellen? Eks; http://www.danielsenweb.net/index.php?cat=...vis_snutt&id=59 Litt kode: <?php include("sider/admin/config.php"); $id = $_GET['id']; $setning = mysql_query("SELECT * FROM `kodesnutter` WHERE `id`='$id' LIMIT 1"); while($row = mysql_fetch_array($setning)) { $tittel = $row['tittel']; $script = $row['script']; } ?> <h1>Kodesnutter: <?php echo $tittel; ?></h1> <table cellpadding="0" cellspacing="0" width="450"> <tbody><tr width="400"> <div id="kodesnutter"><code><?php highlight_string("$script"); ?></code></div> </tr> </tbody></table> Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Jeg *tror* det kan ha noe å gjøre med at <code> (i liket med <pre>, tror jeg) viser tekst "slik den er" - hvis du har 4 mellomrom så vises fire mellom, har du en \t, så vises et tab, og hvis du ikke lager linjeskift i teksten, så blir alt på ei linje (den auto-wrap'er ikke). Det kan hende akkurat det kan endres i CSS, men jeg vet ikke hvordan. Lenke til kommentar
Stian Jacobsen Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Les litt på PHP.net før du spør slike sprøsmål, og husk at google er din venn... <h1>Kodesnutter: <?=$tittel;?></h1> <table cellpadding="0" cellspacing="0" width="450"> <tbody> <tr width="400"> <div class="kodesnutter"><?php highlight_string($script); ?></div> </tr> </tbody> </table> 1. Ikke bruk "ID" når div'en brukes mer enn 1 gang!! Bruk "CLASS" 2. ikke highlight_string("$foo"); men highlight_string($foo) 3. highlight_string() funksjonen printer ut formatet slik <code> <span style="color: blue">kode</span> </code> Derfor blir din kode slik <div class="kodesnutter"> <code> <code> <span style="color: blue">litt kode her...</span> </code> </code> </div> Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå