FuZzi5 Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 jess.. stort sett det.. den frøs plutselig helt så jeg prøvde å starte på nytt og da bootet den aldri.. har hatt problemet med å få den til å boote i det siste men da har det funket å bare prøve et par ganger.. noen anelse hvor problemet ligger? ..og om noe må byttes ut? Takker! Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 jess.. stort sett det.. den frøs plutselig helt så jeg prøvde å starte på nytt og da bootet den aldri.. har hatt problemet med å få den til å boote i det siste men da har det funket å bare prøve et par ganger.. noen anelse hvor problemet ligger? ..og om noe må byttes ut? Takker! 8273102[/snapback] Får du ikke skrudd den på i det hele tatt? Får du skrudd den på, men den får blåskjerm og restarter? Får du skrudd den på, men får ikke bilde på skjerm? Du er altfor lite spesifikk til at jeg skal kunne klare å hjelpe. Lenke til kommentar
FuZzi5 Skrevet 30. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2007 den starter men booter ikke.. får ikke bilde på skjermen og det høres ikke ut som den booter i det hele tatt.. men viftene starter og slikt da.. no mer jeg kan si? Lenke til kommentar
galaxee Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Har du overklokka? prøv isåfall å resete CMOS (Bios) prøv med bare en minnebrikke om gangen om du har 2 stk. virker ikke det, ta ut alt unødvendig som står i pcen som ekstra pci kort og usb ting og hard-disker (du skal få bilde med bare Hoved-Kort/CPU/Skjerm-Kort/Minne og strøm tilkoblet! Har du en speaker tilkoblet hovedkortet som lager "beep" lyder? vis du ikke har en høytaller tilkoblet,ville eg puttet en i,og hørt om den ga "beep" koder Da veit du om det er minne/skjermkort/cpu! Gir den ingen lyd, er nok mest sannsynligt at det er Hovedkortet som er ødelagt! Lenke til kommentar
Tom H. Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 jess.. stort sett det.. den frøs plutselig helt så jeg prøvde å starte på nytt og da bootet den aldri.. har hatt problemet med å få den til å boote i det siste men da har det funket å bare prøve et par ganger.. noen anelse hvor problemet ligger? ..og om noe må byttes ut? Hei Jeg har vært borti dette problemet på en del PC'er. Det som har fungert en del ganger er CMOS reset. Sjekk på hovedkortet ditt, se etter en dip switch som står CMOS RESET på. Det er vanligvis en switch med 3 pinner der det står en dip switch over 2 av dem. Du tar da å flytter den slik at den resetter bios. La den stå på i noen sekunder. Flytt den så tilbake slik den stod. Gjør dette uten at der er power koblet til PC din. En annen måte er å ta ut backup batteriet på hovedkortet i noen minutter. Det vil også resette bios. Dette må også gjøres uten spenning på pc. Lykke til Lenke til kommentar
oaglen Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 (endret) jess.. stort sett det.. den frøs plutselig helt så jeg prøvde å starte på nytt og da bootet den aldri.. har hatt problemet med å få den til å boote i det siste men da har det funket å bare prøve et par ganger.. noen anelse hvor problemet ligger? ..og om noe må byttes ut? Hei Jeg har vært borti dette problemet på en del PC'er. Det som har fungert en del ganger er CMOS reset. Sjekk på hovedkortet ditt, se etter en dip switch som står CMOS RESET på. Det er vanligvis en switch med 3 pinner der det står en dip switch over 2 av dem. Du tar da å flytter den slik at den resetter bios. La den stå på i noen sekunder. Flytt den så tilbake slik den stod. Gjør dette uten at der er power koblet til PC din. En annen måte er å ta ut backup batteriet på hovedkortet i noen minutter. Det vil også resette bios. Dette må også gjøres uten spenning på pc. Lykke til 8273402[/snapback] Enkelte maskiner kan være vanskelige å starte med masse utstyr tilkoblet USB, inngangen. Spesielt om disse trekker masse strøm. Men også minnepenner kan noen ganger skape trøbbel. Ellers så kan dette også være strømforsyninga. Endret 30. mars 2007 av oaglen Lenke til kommentar
FuZzi5 Skrevet 30. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2007 Jeg fant ikke den reset knappen til CMOS, men jeg tok ut batteriet og det skulle jo også resette det? I tillegg testet jeg med kun en rambrikke i de forskjellige slottene, men dette hjalp heller ingenting.. jeg står litt fast. Den booter liksom ikke i det hele tatt.. bare viftene som starter virker det som, men den funket helt fint helt til den plutselig frøys. Lenke til kommentar
FuZzi5 Skrevet 31. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2007 *bump* leste noe hos andre om at CPU vifta kan gå for sakte til at pc'en vil boote? den har bråket en del i det siste så kanskje det er tilfellet? eller er det mer sansynelig at noe må sendes inn? Takk igjen! Lenke til kommentar
FuZzi5 Skrevet 31. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2007 Oppdatering: har prøvd med bare en av begge ram brikkene nå i alle forskjellige slots, prøvd uten harddisk, cd-rom, og uten alt annet som kunne vært tilkoblet annet enn skjerm, strøm, tastatur og mus... jeg har sjekket at alle vifter går.. Ser ut som PSU (strømforsyningen, forkortelse = PSU, sant?) vifta går ganske sakte men jeg vet ikke hvor fort den egentlig skal gå.. Har fremdeles ikke klart å få noe signal på skjermen og jeg trenger tips til hva jeg skal prøve videre, eventuelt hva som er ødelagt... Hardisken lager lyder, men gir ikke noen lyder som tilsier at den booter, men alt får strøm og ledningene skal være riktig satt i, men de kan vel ha falt ut helt plutselig.. Jeg er ikke teknisk flink nok til å kunne sjekke alt det.. Setter stor pris på videre hjelp, takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå