olds69 Skrevet 15. desember 2002 Rapporter Del Skrevet 15. desember 2002 Hei Har kjøpt en compaq Evo n600c (1200 mHz SXGA) denne har bare 128MB ram og jeg tenkte å oppgradere til minimum 256. leser på nett at det skal være 1 slott ledig men når jeg åpner minneluka under så står det en 128 brikke der. tenkte at det kunne være dårlig kontakt eller noe sånt så jeg plukket ut denne. da bootet ikke maskinen = ikke noe minne. Hvor er denne ram slotten som er ledig??? olds69 Lenke til kommentar
geokri Skrevet 15. desember 2002 Rapporter Del Skrevet 15. desember 2002 her er det noe merkelig...... den modellen der skal for det første leveres med 256mb ram, i hvertfall var den jeg hadde det. men begge ramslottene er under den lille luka, brikkene blir liggende over hverandre, så det skal være 2 ramslotter der, men de ligger ganske tett Lenke til kommentar
olds69 Skrevet 15. desember 2002 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. desember 2002 Quote: Den 2002-12-15 10:37, skrev geokri:her er det noe merkelig......den modellen der skal for det første leveres med 256mb ram, i hvertfall var den jeg hadde det.men begge ramslottene er under den lille luka, brikkene blir liggende over hverandre, så det skal være 2 ramslotter der, men de ligger ganske tett AHHH ser de nå... Iq sperre.. :smile: den prikken som står i er ikke original ram heller. er av merke DATARAM. store bokstarer på en klistre lapp... har kjøpt maskinen brukt. kan være at tidligere eier har hatt havari på rammen og bare kjøpt 128... er i tillegg lisens for 98 på maskinen så det må ha vært en tidlig utgave... (ja det er 1200MHz) takk for hjelpa olds69 edit skrivefeil [ Denne Melding var redigert av: olds69 på 2002-12-15 11:18 ] Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 15. desember 2002 Rapporter Del Skrevet 15. desember 2002 Har selv en compaq maskin, men eneste minnet jeg fikk til å fungere var kingston minne. forsøkte både apacer og twinmos+noname med uheldig resultat. send en mail til kingston så får du i løpet av noen dager en mail der det står hvilke brikker de har som skal passe. http://www.mamoz.no har mange kingstonbrikker på lager og en 256 brikke til min maskin kosta rett over 1300 med porto og full pakke. Måtte bestilles fra England, men tok bare litt over en arbeidsuke til jeg fikk den. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 15. desember 2002 Rapporter Del Skrevet 15. desember 2002 Quote: Den 2002-12-15 11:31, skrev Stonescream:Har selv en compaq maskin, men eneste minnet jeg fikk til å fungere var kingston minne.forsøkte både apacer og twinmos+noname med uheldig resultat.send en mail til kingston så får du i løpet av noen dager en mail der det står hvilke brikker de har som skal passe.http://www.mamoz.no har mange kingstonbrikker på lager og en 256 brikke til min maskin kosta rett over 1300 med porto og full pakke.Måtte bestilles fra England, men tok bare litt over en arbeidsuke til jeg fikk den. Hehe... da har enten de råtne priser og dårlig importør eller så handla du på et veldig dårlig tidspunkt. Betalte 1600,- for ei 512 brikke til n600c for 1 mnd siden og den kom dagen etter. Lenke til kommentar
olds69 Skrevet 15. desember 2002 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. desember 2002 Quote: Hehe... da har enten de råtne priser og dårlig importør eller så handla du på et veldig dårlig tidspunkt. Betalte 1600,- for ei 512 brikke til n600c for 1 mnd siden og den kom dagen etter. Sjekket Dropzone. KTC-N600/256 256MB Mod Compaq P/N 197898-B25 Minne > Kingston minne 475,87 NOK helt grei pris det... olds69 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå