Gå til innhold

Feilraten på Xbox 360 er 55% ?

Strands

Anbefalte innlegg

Jeg gidder ikke kommentere undersøkelsen med tanke på hvordan den er utført. Det er vel flere her som allerede har gjort det. Den er hvertfall ikke pålitelig. Men, som de fleste av oss her er enige i så virker det som at xbox360 har litt uvanlig stor feilrate, men ut av de åtte jeg kjenner som har xbox360 er det ingen som har måttet levert inn sine på grunn av feil. Fem av dem har hatt sine siden launch.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Undersøkelser der man får høre temaet før man velger om man vil delta er per definisjon upålitelige, da temaet vil påvirke hvilke personer du får svar fra.

8273123[/snapback]

Dette er helt feil. I de aller fleste undersøkelser får man vite om temaet før man deltar og dette er helt uproblematisk. Det er faktisk ansett som god metodikk å fortelle kort om undersøkelsen før man spør om personen vil delta.

Er ellers enig i det du skriver under.

Men i følge denne undersøkelsen, så er vel feilraten større enn 60%. Ca 40% posent sier at de har hatt problemer med en maskin, mens ca 20% sier de har hatt problemer med mer enn en maskin. Det er umulig å estimere nøyaktig hva feilraten er prosentvis for konsollen fordi det oppgis at ca 20% har hatt problemer med mer enn en maskin. Men feilraten i følge disse tallene ville være på over 70%, minst. :ph34r:

Men som de fleste her, så stoler jeg ikke så mye på disse tallene.

Lenke til kommentar

Nå kjenner jeg bare 5 personer som har Xbox 360 inkludert meg selv, men ingen har ennå hatt noen problemer enda, utenom selvfølgelig med Oblivion. Har selv hatt en frys engang i Ghost Recon advanced warfighter, men ikke noe verre enn at jeg måtte slå av konsollen på selve konsollen istedenfor med gamepaden.

Lenke til kommentar
3000 tilfeldig utvalgte personer er matematisk sett mest korrekt. Uansett om målgruppen er 10 millioner eller 10 milliarder.

8274052[/snapback]

Kan du gi noen link til hvordan 3000 er matetmatisk mest korrekt med tanke på å gi gode grunndata for en undersøkelse av over 10 millioner enheter? Jeg får vel spørre 3000 amerikanere, helst fra sør delene og da igjen helst fra steder kjent for rasistiske holdninger, så bedømme hvor mange % av amerikas befolkning er rasistisk.

Lenke til kommentar

Jeg hadde masse feil med min xbox 360...

det var noen morsome feilmeldinger som kom opp da :p

f.eks.

this is an xbox 360 game, please inset this game in an xbox 360...

men det verste var at den ripte opp nesten alle spillene mine.. :(

men jeg ringte inn, det tok ikke mer en 3 dager så fikke jeg en eske jeg skulle sende xboxen i, og etter to uker etter at jeg hadde sent den fikk jeg ny tilbake

idiotisk synes jeg, jeg leste på kvitteringen jeg fikk med, det viste seg at frakten av xboxen kostet 2 ganger så mye som som en ny en, så det vil si at jeg kunne egentlig ha fått 2 xboxer for pengene de brukte å frakte den for...

men jeg fikk nye spill og ny xbox så jeg kan jo ikke klage ( skrev ned serie nummeret før jeg sende den inn, og den jeg fikk tilbake hadde et annet ett)

Endret av 3evel
Lenke til kommentar
3000 tilfeldig utvalgte personer er matematisk sett mest korrekt. Uansett om målgruppen er 10 millioner eller 10 milliarder.

8274052[/snapback]

Kan du gi noen link til hvordan 3000 er matetmatisk mest korrekt med tanke på å gi gode grunndata for en undersøkelse av over 10 millioner enheter? Jeg får vel spørre 3000 amerikanere, helst fra sør delene og da igjen helst fra steder kjent for rasistiske holdninger, så bedømme hvor mange % av amerikas befolkning er rasistisk.

8274099[/snapback]

Jeg sa tilfeldig utvalgte. Jeg har desverre ikke noe link ettersom det er noe jeg har lært av en svært erfaren siviløkonom som har drevet med dette i maange år og er min lærer i markedsføring.

Lenke til kommentar

Desverre har jeg liten tiltro til hva folk sier på internett, spesielt ikke siden jeg ikke har peiling på hvem du er eller hva du studerer.

Poenget er at hvem som helst kunne ha sagt det du sier, ikke personlig ment, men uten å noe å støtte 3000 så ser jeg rett og slett bare ikke logikken bak det.

Lenke til kommentar
Har hørt om mye dårlig service fra MS sin side. En kar jeg kjenner måtte vente fem uker på å få konsollen sin tilbake og fikk ikke noen form for kompensasjon fra MS. Slikt ville ikke jeg funnet meg i. Ville krevd å få et gratis spill i det minste.

8272947[/snapback]

Jeg måtte vente ca. 4 uker på å få igjen den første Xbox 360'en jeg sendte inn, deretter ca. 3 uker på den neste og ca. 1 1/2 på den siste. Så ja, jeg er nå på min 4. Xbox 360. Var uten Xbox i hele fjor sommer.

Da den tredje takket for seg, fikk jeg tilsendt en helt ny Xbox og den har virket uten problemer siden august i fjor. Så dere kan tro jeg var noe nervøs hver gang jeg slo den på. Den kunne jo ta kvelden når som helst, men det har altså gått greit siden da. Jeg fikk også tilsendt to spill som et lite plaster på såret.

Til 3evel, jeg satt også å så på kvitteringene som fulgte med og du kan tro at Microsoft brukte mye penger i porto på meg i fjor sommer. Tre Xboxer fram og tilbake til Tyskland i 2 måneder.

Jeg må også legge til at jeg har vært svært fornøyd med supporten jeg har fått fra MS når jeg har ringt (og det har tilsammen blitt en del telefoner, kan nærmest snakke om et vennskap!).

Endret av technofranki
Lenke til kommentar
Så synd at radiatoren på Mercedersen har varierende støynivå etter hvilket rammenummer den har. :)

8274967[/snapback]

Ganske synd egentlig, barnesykdom må man jo kanskje regne med når man kjøper konsoll ved realese. Sånne ting blir heldigvis retta ganske fort da :) .

technofranki: Min tok bare 2 uker, ganske bra med tanke på at det var juletider og nyttår i mellom. Var fornøyd med det.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...