flopflop Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Skal gå til innkjøp av 24" skjerm så jeg kan spille i 1900x1200, men er veldig spent på dette med baklys. Bruker min LCD-tv nå (har vanlig PC-skjerm også), men den er så vanvittig håpløs å spille på at jeg må byte tilbake til 17-tommeren. Inne i tunnelen på de_dust2 er det ikke mulig å skille objekter fra hverandre, og jeg ser ikke engang spillere med mindre de står i siluett mot lyset utenfor. Det samme er problemet med andre spill og bildet generelt. Nyanser av mørke farger er nærmest umulig å se. Det jeg lurer på er om problemene med baklys til 24-tommers skjermer er så store at det er problemer å spille spill med dem? Regner med at Tver er verre en PC-skjermer på dette punktet, men ble bare veldig usikker da jeg så hvor horribel fargegjengivelsen var på Tven. Takk for all hjelp! Lenke til kommentar
Håkki Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Tror det du snakker om er kontrasten på skjermen. Ho høyere verdi jo flere nyanser/novåer har skjermen fra lyst til mørkt. Har du høy kontrast klarer du å se forskjeld på som er nokså like. Lenke til kommentar
flopflop Skrevet 30. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2007 OK, kanskje det er kontrasten jeg sikter til. Problemet er uansett at sort på skjermen er mer som grått, det lyser liksom igjennom, så da tenkte jeg det var baklys. Dersom rommet er mørkt og jeg setter på Tven uten å "noe på den", er det en klar grå farge som lyser opp hele rommet. Trodde kontrasten først begynte å gjøre seg gjeldende med lysere farger.. Men jeg er ingen autoritet, det er derfor jeg spør Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå