Abnegation Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 (endret) Broren min har en slik pc som dette: Og på lista over trådløse nettverk står det bare "Ingen trådløse nettverk innen rekkevidde ble funnet". Men jeg vet nettverket er der, for jeg sitter på det akkurat nå (med en annen pc såklart) Er sikkert bare noen noobeinnstillinger som må byttes på da, men finner det ikke ut. Windows Xp pro det er snakk om. Har også prøvd å trykke på den nettverksknappen på tastaturet, og FN-knappen kombinert med f10 (med et nettverkssymbol på) Endret 30. mars 2007 av Negotiation Lenke til kommentar
Stinmaker Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 mye som tyder på det trådløse kortet er ikke aktivert. gå in på system -> enhetsbehandling->nettverkskort å se om du har noe rødt kryss der . gå inn på egenskaper og aktiver Lenke til kommentar
Abnegation Skrevet 30. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2007 mye som tyder på det trådløse kortet er ikke aktivert. gå in på system -> enhetsbehandling->nettverkskort å se om du har noe rødt kryss der . gå inn på egenskaper og aktiver 8272857[/snapback] Nope, ikke noe rødt kryss foran nettverkskortet. Men tror fortsatt ikke det er aktivert, ettersom lyset for nettverket ikke lyser. Noen andre forslag til å få aktivert det? Lenke til kommentar
theyoytoy Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Hadde det samme problemet med den bærebare til en kompis. jeg lastet ned nye drivere til det trådløse kortet. virket med en gang etter det. Lenke til kommentar
anietsoj Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Ordne med IP-adressa muligens..? Er ikke så kjent med trådløst nettverk.. Lenke til kommentar
uthufhtrhyhfg Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Gå in på launch manager å aktiver trådløs kortet der i fra! Lenke til kommentar
Abnegation Skrevet 30. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2007 Gå in på launch manager å aktiver trådløs kortet der i fra! 8274883[/snapback] Hvor finner jeg launch manageren? Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 (endret) Hvilken kryptering på nettet?vist noen. Ikke sikkert pcen hans støtter den typen kryptering du bruker. Opplevde selv at en helt ny lapptopp ikke fant nettverket før jeg satt krypteringen til wep.Prøvde WAP2. Men innstaler http://www.netstumbler.com/downloads/ så ser du om ting funker. Endret 30. mars 2007 av taz Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 (endret) Det pleier å være en tastekombinasjon [fn+en f-tast] på laptoper for å aktivere/deaktivere wlan. Har du prøvd deg fram der? Endret 30. mars 2007 av Isbilen Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Kan det være en bryter for å slå på muligheten for trådløst nettverk på maskinen? Har sett noen bærbare med slike.. Lenke til kommentar
Abnegation Skrevet 30. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2007 Det pleier å være en tastekombinasjon [fn+en f-tast] på laptoper for å aktivere/deaktivere wlan. Har du prøvd deg fram der? 8275108[/snapback] Kan det være en bryter for å slå på muligheten for trådløst nettverk på maskinen?Har sett noen bærbare med slike.. 8275115[/snapback] Har også prøvd å trykke på den nettverksknappen på tastaturet, og FN-knappen kombinert med f10 (med et nettverkssymbol på) Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Skjult SSID (trådløst nettverksnavn) på routeren kanskje? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Husk å refreshe listen et par ganger Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Hvis tilsynelatende instillinger er korrekte, så har jeg vært med på mange ganger at dette jer likevel i ny og ne. I slike tilfeller så er det bare en reinstall av trådløst kortet som rettet problemet. Det kan være en lur ting å gjøre i uansett tilfelle siden da resetter du alt til default og du vil ha høy sjans til å få det til å funke igjen ved mindre det skulle være noe direkte feil med kortet. -Stigma Lenke til kommentar
mr_trout Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Enkelte maskiner kan aktivere/deaktivere trådløskortet i BIOS. Det overstyrer softwreinnstillinger og av og på knapper. Lenke til kommentar
uthufhtrhyhfg Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Gå in på launch manager å aktiver trådløs kortet der i fra! 8274883[/snapback] Hvor finner jeg launch manageren? 8274980[/snapback] Det er en del av driverpakken så hvis du ikke allrede har installert den, finner du den på driver cd'en eller så er det bare å søke opp driverne på internett. Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Gå til "Mine nettverkssteder" og videre til "Vis nettverksskoblinger" Høyreklikk på det trådløse nettverkskortet og velg "aktiver". Når du er sikker på at kortet er aktivt så går dere inn i routeren å sjekker om "Broadcast CCID"(El noe) er enablet, under krypteringsdelen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå