McBitch Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Jeg for min del bruker ofte langlys selv i tettbygd strøk med lys langs veien. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Jeg bruker somregel ikke fjernlys når det er andre biler i nærheten, Ozelot. 8346406[/snapback] Alright. Men bare for å ha det klart, så synes du parklys virkelig gir lys der nærlys ikke lyser opp skikkelig ? 8346426[/snapback] Ehm? Parklys er jo bare på for å gjøre bilen synlig. Når man har nærlys på har ikke parklys noen funksjon, men må likevel være påslått fordi det ikke er lovlig å kjøre uten parklys i Norge. Jeg for min del bruker ofte langlys selv i tettbygd strøk med lys langs veien. Ulempen med det er at skilt gjerne blender mot en og gir en falsk følelse av å se mer, og dermed er det lett at man ikke legger merke til ting som ikke reflekterer lys. Akkurat som tåkelys som gjør at man tror at man ser mer, men i virkeligheten blir man bare blendet med et kraftig lys helt inntil bilen der man ikke trenger lys, og mister dermed syn lengre fremover. Lenke til kommentar
eab Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Alright. Men bare for å ha det klart, så synes du parklys virkelig gir lys der nærlys ikke lyser opp skikkelig ? 8346426[/snapback] Nå er jeg ikke helt med på hva du prøver å spørre om. Kombinasjonen parklys+nærlys gir bedre lys enn kombinasjonen parklys+tåkelys. Parklys gir ikke spesielt mye lys på veien i det hele tatt på min bil, muligens annerledes på din da? Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Jeg for min del bruker ofte langlys selv i tettbygd strøk med lys langs veien. 8346469[/snapback] Ja, og det er no' dritt. For de som gjør det, glemmer ofte å dimme ned, da langlys i gatelys-områder ikke har så mye kontrast, at billistene glemmer at de bruker langlysene. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Nå er jeg ikke helt med på hva du prøver å spørre om. Kombinasjonen parklys+nærlys gir bedre lys enn kombinasjonen parklys+tåkelys. Parklys gir ikke spesielt mye lys på veien i det hele tatt på min bil, muligens annerledes på din da? 8346587[/snapback] Ah, glem det. Tenkte på noe, og skrev noe annet. Lenke til kommentar
Vampyro Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Har du som sendte mail til vegvesenet fått noe svar? Lurer. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Nei, og er ikke overrasket heller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå