Gå til innhold

"Lydløs" laptop. Toshiba Tecra A8-T5600?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Pappa kjøpte en Toshiba på Lefdal i høst, tror det var denne: Toshiba Equium A

Den har: god, lyssterk skjerm, er helt lydløs, og veldig responsiv.

Merka i hvertfall stoor forskjell fra min egen pentium m 1,5 ghz og 512 mb ram til denne med dual 1,6 ghz og 1 gb ram. Jeg vil på det sterkeste anbefale dualcore framfor en celeron m. I hovedsak fordi det øker levetiden på pcen med minst 1-2 år.

Noe bedre skjermkort enn integrert på hovedkortet er unødvendig, og vil bare gi mer varme, mer støy og kortere batterilevetid.

En annen fordel med Toshibaen er at det følger med bruksanvisninger på fire språk, norsk, svensk, dansk og finsk. (er ikke alle foreldre som er like glade i engelske bruksanvisninger).

Lenke til kommentar

Jeg hadde tatt en kikk på HP pav g5009. En god maskinen til en meget billig penge. Eneste minus er at den ikke har firewire. De fleste bærbare er stille så lenge belastningen er moderat(surfing, lettkontor bruk, osv), så fort man velger å fyre i gang noen programmer og spill som krever litt ekstra, så vil viftestøyen melde seg fort. Du snakket også om en 17", hvis maskinen stort sett skal stå hjemme, så hadde jeg vurdert HP 9232 som gir mye maskin for pengene. Den har bra spesofikasjoner og den har en god skjerm.

Lenke til kommentar

Var innom Telehuset i dag, og de har noen tilbud.

Hva med denne?

Fujitsu Siemens Amilo Li 1818

Til 8000 kroner synes jeg det er mye for pengene. 120GB harddisk, 1GB ram og 17" skjerm. Er en Intel Celeron M430. Prøvde den litt i butikken, og var ikke noe markant støy fra den da. Har hørt både bra og godt om Fujitsu Siemens, men denne så veldig bra ut. Eneste minuset er glossy skjerm, som gir noe mer gjenskinn, men tror ikke det er noe problem de stedene mine foreldre kan tenkes å sette maskinen.

EDIT: Mer informasjon på Komplett.no Ser også fra et produktark at den har "silent mode", noe som jo lover bra.

Endret av Afseth
Lenke til kommentar
For all del ikke kjøp Tecra A8, har denne selv og er en skikkelig bråkebøtte....vifta går konstant, i tillegg er det en elendig skjerm.

8278659[/snapback]

Hvilken konfigurasjon har du på din? De testene jeg leser av Tecra A8 klager ikke over støy, men poengterer at støy ikke er et problem.

Flere meninger om Tecra A8?

Lenke til kommentar

Kjøpte den som sagt til mine foreldre, og er ganske fornøyd. Eneste er Vista som jeg synes er unødvendig krøkkete og tregt i forhold til XP. Men nok om det.

Viften bråker litt, men den går sjelden ved vanlig bruk. Og da bare en 10-15 sekunder av gangen. Absolutt levbart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...