PocoLoco Skrevet 15. desember 2002 Del Skrevet 15. desember 2002 Leser at SilentDrive ikke bør brukes på harddisker som har mer enn 6.8 watt "heat dissipation". Noen som vet hvor mye "heat dissipation" en WD2000JB har? Finner ikke noe på produktsiden deres, heller ikke på Google. Lenke til kommentar
NetFinity Skrevet 15. desember 2002 Del Skrevet 15. desember 2002 Helt uaktuellt. Den utvikler langt for mye varme til å overleve i totalt innkapslett tilstand. Bare 5400rpm disker kan vurderes å kapsles inn.(Dog er det mange av disse som også utvikler for mye varme) Har tenkt samme tanke som deg før, og den beste løsningen jeg har kommet opp med er en støyfelle med utgangspunkt fra det jeg har illustrert nedenfor, da silentdrive ikke nøytraliserte den høye frekvens-lyden på diskene mine: Sidene kapsles også inn og veggene dekkes med støydempingsmatter. Plasseres i 2x 5,25brønner. Evt. 3-4 brønner om det skal plasseres flere disker inni. Ved litt omtenkning er det også lurere å plassere viftene lenger inni kanalene, slik at lyd fra disse også nøytraliseres i stor grad. strøm og IDE kabelen går enkelt å greit ut kanelene. Edit: glemte å si at en bruker noe strikk/oring eller evt. silentdrive til å feste diskene inni her, slik at vibrasjon også forsvinner. [ Denne Melding var redigert av: NetFinity på 2002-12-15 05:34 ] Lenke til kommentar
PocoLoco Skrevet 15. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2002 Takk for svar! Tror heller jeg går for denne: http://www.microplex.no/rubweb/handel.asp Selv om det er enkelte på Google nyhetsgrupper som sier det funker med IBM disker på 7200 rpm og SilentDrive tror jeg ikke jeg tar sjansen på det... Lenke til kommentar
AMPFILER Skrevet 15. desember 2002 Del Skrevet 15. desember 2002 Bråker den HDD så veldig mye att deg gjøre noe a? eneste jeg hører nesten ikke min WD 20GB 7200 .. hører bare 2 vifter som snurrer å går jeg i mitt chieftec server tower som står rett vedsiden av meg.. bråker vel ikke mere enn 25 desibel.. Lenke til kommentar
Kdubb Skrevet 15. desember 2002 Del Skrevet 15. desember 2002 Jeg vet ikke når den kommer til Norge, men det finnes en ny type silentdrive med navnet smartdrive. Denne skal vist være beregnet for 7200rpm disker. Ulempen er at den koster 65$ Lenke til kommentar
John_^ Skrevet 15. desember 2002 Del Skrevet 15. desember 2002 Quote: Den 2002-12-15 05:32, skrev NetFinity:Helt uaktuellt.Den utvikler langt for mye varme til å overleve i totalt innkapslett tilstand. Bare 5400rpm disker kan vurderes å kapsles inn.(Dog er det mange av disse som også utvikler for mye varme) Vell.... Ifølge produsenten til silentdrive så går det fint med 7200rpm disker også så lenge disse holder seg under "maximum heat disposal". Har selv brukt en IBM 120GXP 40Gb 7200rpm i silentdrive snart et år. Er ingen større problemer med varme. Temperaturen går til ca 55-60 grader ved konstant hdd aktivitet over lang tid (testet med IBM tool). Ved normal bruk holder den seg på 40-45 grader. (Min pc stå i et ganske tett støyisolert skap) Lenke til kommentar
Arachnid Skrevet 15. desember 2002 Del Skrevet 15. desember 2002 hvorfor ikke kjøpe en HD kjøler og noen støydempende matter, mekke litt selv, bruke 2x 5,25" plasser og vips kald og stille disk. :razz: Lenke til kommentar
John_^ Skrevet 15. desember 2002 Del Skrevet 15. desember 2002 Tenk litt på oss som ikke har all denne plassen til overs da :wink:. Midi-tower med cd-brenner, viftestyring og silentdrive. Da er det liksom fullt. [ Denne Melding var redigert av: John_^ på 2002-12-15 15:07 ] Lenke til kommentar
normal Skrevet 15. desember 2002 Del Skrevet 15. desember 2002 http://www.siliconacoustics.com/index.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå