eXpoN Skrevet 1. april 2007 Forfatter Del Skrevet 1. april 2007 Neida, du gjør det i routeren (menyvalg). Normalt vil routeren velge den med best signal, men hvis du har en god antenne så er det greit å velge kun den (mindre støy). 8288472[/snapback] Ok.. Er det normalt når det gjelder alle routere? Foreks. Buffalo Nfinity, eller D-link DIR-655 Xtreme N hvor de begge har tre antenner.. ? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 Tipper dette kun gjelder for WRT54 og Buffalo med dd-wrt eller hyperwrt. Lenke til kommentar
eXpoN Skrevet 1. april 2007 Forfatter Del Skrevet 1. april 2007 Tipper dette kun gjelder for WRT54 og Buffalo med dd-wrt eller hyperwrt. 8288523[/snapback] Ser at Buffaloen og WRTen nesten er identiske? Burde jeg heller gå for en Buffalo, den er billigerè? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 (endret) Den er billigere men firmware er kryptert, så det er en omvei å legge inn første gang. http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Insta..._and_WZR-RS-G54 Endret 1. april 2007 av la7dfa-com Lenke til kommentar
eXpoN Skrevet 1. april 2007 Forfatter Del Skrevet 1. april 2007 Ja, ser det.. Når det gjelder antennen du linket til, har du erfaring med den? Det finnes et hav av antenner å velge i, lage selv blir ikke aktuelt, men noe lignende som passer WRTen, helst innendørs antenne. Forslag? Lenke til kommentar
netphreak Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 Tipper dette kun gjelder for WRT54 og Buffalo med dd-wrt eller hyperwrt. 8288523[/snapback] Ser at Buffaloen og WRTen nesten er identiske? Burde jeg heller gå for en Buffalo, den er billigerè? 8288612[/snapback] Som jeg skrev tidligere - svaret er ja. Dette med at originalt firmaware er kryptert i Buffalo'ene er bare minimalt med ekstra arbeid. Lenke til kommentar
eXpoN Skrevet 1. april 2007 Forfatter Del Skrevet 1. april 2007 Kunne du skrevet en kort beskrivelse av hvordan man gjør dette med Buffaloen angående kryptert firmware? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 Jeg har ikke prøvd antennen, men den har god forsterkning og er bedre enn de fleste i den prisklassen. Det du må huske på er å velge en kabel med SMA-connector for Buffalo og ikke TNC som for Linksys. Hvis det ikke er store avstander eller hindringer ville jeg prøvd med orginalantennene først. Jeg har prøvd tilsvarende utstyr over 50M med god signalmargin før. Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 Sammme med meg, siste 2 wrt jeg satte opp var link på ca 80-90meter fri sikt. Husker ikke antall % på wds link, men skikkelig akseptabel. (på sandøya forøverig la7dfa-com) Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 Men trådløst blir eneste alternativ, skal jeg grave under den asfalterte veien da? Over veien funker ikke.. Hadde det vært en stikkrenne i nærheten så kunne du brukt den. Har også hørt om de som har tatt en stor vinkelsliper med steinskive å kuttet et tynt snitt over veien (sånn på kveldstid ) å lagt kabelen ned. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 Kunne du skrevet en kort beskrivelse av hvordan man gjør dette med Buffaloen angående kryptert firmware? 8288803[/snapback] Følg oppskriften her: http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Insta..._and_WZR-RS-G54 Det er en grei step-by-step oppskrift hvordan du legger inn firmware med TFTP-server fra PC. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå