Gå til innhold

ASUS R1F vs ASUS W7J - Innspill på disse.

Anbefalte innlegg

Jeg jobber som freelance multimedia designer og har som jobb maskin en Dell XPS 1710. ELSKER den..den er bare utrolig flott!

Men innimellom reiser man på ferie, konferanser osv. Og da er den 4 kg 17 tommer maskin litt mye å lasse på.

Jeg synes 12 tommer er litt liten skjerm, og 14 litt stor igjen. Så jeg sjekket ut prisguiden til hardware.no på 13.3 tommere. Så da kom jeg opp med disse to.

ASUS R1F - Tablet PC

og

ASUS W7J

Jeg synes det er spennende å teste litt ny teknologi, så tablet PCen er vel den som frister mest. Pluss den har Core2duo CPU mot den andre som bare har CoreDuo.

Men har noen noe konkret erfaring med en av disse og kan komme med innspill.

Den vil primært bli brukt til å surfe, maile og chatte. Den kan også være kjekk til å bruke til å sjekke bilder når man reiser og tar bilder. Så Photoshop vil jeg nok også legge inn på den.

AKIRA

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg jobber som freelance multimedia designer og har som jobb maskin en Dell XPS 1710. ELSKER den..den er bare utrolig flott!

Men innimellom reiser man på ferie, konferanser osv. Og da er den 4 kg 17 tommer maskin litt mye å lasse på.

Jeg synes 12 tommer er litt liten skjerm, og 14 litt stor igjen. Så jeg sjekket ut prisguiden til hardware.no på 13.3 tommere. Så da kom jeg opp med disse to.

ASUS R1F - Tablet PC

og

ASUS W7J

Jeg synes det er spennende å teste litt ny teknologi, så tablet PCen er vel den som frister mest. Pluss den har Core2duo CPU mot den andre som bare har CoreDuo.

Men har noen noe konkret erfaring med en av disse og kan komme med innspill.

Den vil primært bli brukt til å surfe, maile og chatte. Den kan også være kjekk til å bruke til å sjekke bilder når man reiser og tar bilder. Så Photoshop vil jeg nok også legge inn på den.

AKIRA

8272242[/snapback]

Jeg sitter og skriver til deg nå på min Asus R1F faktisk, og dette er en ekstremt god laptop. Liten snedig skjerm, og optimalt til ganske mye. Jeg syntes det er litt liten HDD på den, men det er kanskje bare meg.

Jeg ville gått for denne, absolutt. Stor stjerne i boka fra meg.

Lenke til kommentar

Har hørt det er litt problemer med rask degradering av batteriet på R1f, såkalt "battery wear". Men det virker ikke som det er alle brukere som opplever dette.

Du kan lese mer om dette på tabletpcreview .

Eller så er det verdt å nevne at man kan bytte ut cd-rommen med et ekstra batteri, men vet ikke hvor de selger dette batteriet her til lands.

Driver å snuser på denne selv siden den virker som en ganske bra tablet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...