Gå til innhold

spm. angående støv fjerning fra Dell Inspiron 6400

02tom

Anbefalte innlegg

Syns vifta på min dell går oftere og oftere, og regner med at det er mye støv som er synderen.

Temperaturen er det ikke noe galt med da, men den øker raskere i temp en før.

Noen som har åpna en slik dell? Må jeg fjerne skjerm, tastatur osv for å komme til, eller er det noen her som har noen bra tips?

Takker for alle svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I første omgang ville jeg ha forsøkt å blåse maskinen ren med "luft på boks". Det får du kjøpt på de fleste elektronikkbutikkene. Blås litt ut i lufta for å fjerne eventuell fukt og blås deretter støtvis gjennom ventilene. Det fungere fint for meg :)

Lenke til kommentar
I første omgang ville jeg ha forsøkt å blåse maskinen ren med "luft på boks". Det får du kjøpt på de fleste elektronikkbutikkene. Blås litt ut i lufta for å fjerne eventuell fukt og blås deretter støtvis gjennom ventilene. Det fungere fint for meg :)

8272236[/snapback]

Er kjøpt inn det, så den er grei. Får bare forsøke da og se om det hjelper :thumbup: .

Lenke til kommentar

8272236[/snapback]

Hvis du gjør dette bør du fuske på å ikke blåse inn i dataen. Tenker bare at det ikke vil være så greit med fukt og støv på komponentene inni dataen - dette kan føre til kortsluttning.

Eller så har du vel en service avtale med Dell? Ring/send mail til Dell og spørr om saken...

Endret av JohanStensholt
Lenke til kommentar

8272236[/snapback]

Hvis du gjør dette bør du fuske på å ikke blåse inn i dataen. Tenker bare at det ikke vil være så greit med fukt og støv på komponentene inni dataen - dette kan føre til kortsluttning.

Eller så har du vel en service avtale med Dell? Ring/send mail til Dell og spørr om saken...

8272267[/snapback]

Har 1 års henste service, men gidder ikke sende pc`en inn bare for å å få vekk litt støv. Har holdt på med data i mange år nå, men har aldrig skrudd opp en laptop. Så derfor ville jeg bare høre med folk om tips.

Lenke til kommentar
I utgangspunktet trenger du ikke sende inn maskinen, send først en mail og se hva de anbefaler. De er tross alt levrandør og utvilker - så de har nok best peiling.

http://support.euro.dell.com/support/topic...no&s=dhs&~tab=1

8272308[/snapback]

Er jo mulig at 1 års hente service, dekker at det kommer en teknikker hjem til meg, men tviler de kommer hjem til meg for å fjerne støv hehe. Men jeg har godt igjennom servicehåndboka til pc`en, angående demontering og montering. Så det skal ikke by på noe problem å få dette til. Men jeg lurte på om noen hadde en annen måte å få vekk støv uten å måtte demontere. Jo enklere jo bedre:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...