SlinkeY Skrevet 15. desember 2002 Del Skrevet 15. desember 2002 Hei. Har ett par spm ang. vannkjøling. 1. Jeg lurte simpelthen på hvilken radiator til vannkjøling som er best? Denne skal være mulig å få kjøpt på en eller annen norsk webshop. Post forslag på hvordan jeg kan få absolutt best kjøling. Radiatoren(e) skal passe inn i ett: Chieftec Fulltower (DA01BD). Aller helst øverst i "taket". Jeg skal og ha 2 PSU'er. 2. Hvor tykke slanger brukes på koolance systemer? (har det nå) 3. Hvaslags nippler passer til Swiftech MCW478UHT vannblokk? Har prøvd å finne riktig hos Microplex, men fant det ikke i skogen, og gadd heller ikke kjøpe en av hver. Lenke til kommentar
Gabriel_X Skrevet 15. desember 2002 Del Skrevet 15. desember 2002 Hvis du alikevel har et Chieftec fulltower anbefaler jeg at du gjør som meg og monterer radiatoren øverst/bakerst i kabinettet og bruker en Dremel eller lignende for å lage et luftehull på størrelse med radiatorviften bak (hos meg er det plass til en radiator over powersupplyen). Da slipper du å lage hull i toppen av kabinettet ditt slik mange (med mindre kabinett) må gjøre - tror ikke det har noe å si for kjølingen heller, mitt system funker ihvertfall veldig bra. En ulempe ved å gjøre det på denne måten er kanskje for noen at det ikke umiddelbart er synlig at man har vannkjøling :razz: Edit: Jeg har en Black Ice Extreme radiator - det er vel ikke den råeste du får men i forhold til størrelsen duger den i massevis hos meg (er aldri i nærheten av 40 grader cpu temp ved full load) [ Denne Melding var redigert av: Gabriel_X på 2002-12-15 03:51 ] Lenke til kommentar
SlinkeY Skrevet 15. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2002 Ok. Det koolance systemet jeg har nå kjøler cpu helt ok. Ligger på 10 grader. Dette er med 226W peltier. Problemet er at vannet ikke er kaldt nok til å kjøle andre komponenter, derfor tenkte jeg å ta enten koolance systemet mitt (ja, hele driten) over i det andre kabinettet, bare for kjøling av HK, GPU, HDD, PSU, osv, og ha ett eget separat system for CPU. Andre alternativet jeg har sett meg er at jeg kan bruke koolance radiatoren, sammen med en Black Ice Extreme radiator elns, og kjøle allt på ett system. Vet ikke om pumpene til koolance vil kunne klare en slik belasntning, og om jeg da burde invistere i ny pumpe med tank? Lenke til kommentar
Gabriel_X Skrevet 15. desember 2002 Del Skrevet 15. desember 2002 Quote: Den 2002-12-15 04:05, skrev SlinkeY:Ok. Det koolance systemet jeg har nå kjøler cpu helt ok. Ligger på 10 grader. Dette er med 226W peltier. Ahh - du er en av DEM ja... :smile: Da er du et par hakk forbi det jeg vet noe om - jeg installerte hovedsaklig vannkjøling for å minimere støy og ikke for maxe overklokkingspotensialet til prosessoren. Har kun 2 vifter i hele opplegget mitt nå - en trinnløst justerbar Enermax 120mm på radiatoren (justert ned til minimum) og en papst 12db i PSU'en - og det er S T I L L E :smile: Kunne nok senket temperaturen en del i systemet med å montere en ekstra Enermax på radiatoren og skru opp hastigheten men som sagt så vil jeg heller ha en nesten uhørbar maskin på f.eks. 35 grader enn en bråkete på 32 grader :wink: [ Denne Melding var redigert av: Gabriel_X på 2002-12-15 04:19 ] Lenke til kommentar
SlinkeY Skrevet 15. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2002 Quote: Den 2002-12-15 04:18, skrev Gabriel_X:Ahh - du er en av DEM ja... :smile:Da er du et par hakk forbi det jeg vet noe om - jeg installerte hovedsaklig vannkjøling for å minimere støy og ikke for maxe overklokkingspotensialet til prosessoren. Ikke helt.. Mitt mål er å få ett system som kan overklokkes til å gå glatt på det jeg bruker den til, og også lydløst. Er derfor jeg spurte ang. radiatorer, for å finne ut hvordan jeg kan kjøle abosolutt max med ett minimum av vifter. Har funnet en guide til å lage viftestyring som er temperatur regulert. Skal lage disse så systemet stiller seg selv. Itt'no knussel. Lydløst og Kjappt. Hva mere kan en ønske seg. Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 15. desember 2002 Del Skrevet 15. desember 2002 Quote: Den 2002-12-15 03:38, skrev SlinkeY:Hei. Har ett par spm ang. vannkjøling.1. Jeg lurte simpelthen på hvilken radiator til vannkjøling som er best? Denne skal være mulig å få kjøpt på en eller annen norsk webshop. http://www.radiatorservice.no Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 15. desember 2002 Del Skrevet 15. desember 2002 Jeg tror man skal holde seg langt unna radiatorservice med mindre man skal ha noe ekstra ekstra spesielt. De er forferdelig dyre. Jeg ringte en gang til en lokal bilrekvisita butikk som selger piratdeler. Der skaffet de rimelige radiatorer :smile: Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 15. desember 2002 Del Skrevet 15. desember 2002 Quote: Den 2002-12-15 18:06, skrev Arctic:Jeg tror man skal holde seg langt unna radiatorservice med mindre man skal ha noe ekstra ekstra spesielt. De er forferdelig dyre. joda de har et høyt prisnivå, men så har de også et enormt utvalg av radiatorer så du får en som er akkurat slik du vil ha :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå