Gå til innhold

Kamera ombord på fly?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kjapt spørsmål: Er det lov å ta med fotoutstyr og blits med på innenlands flyturer?

8271965[/snapback]

Dersom det er et SRL kamera så kan securety forlange at du tar det ut av bagen på lik linje med PC.

Pleier selv å åpne bagen slik at den går gjennom scanneren åpen, da det blir lettere for operatøren å se hva bagen inneholder, og scanningen går kjappere.

Lenke til kommentar
Fløy trondehim-bergen og tilbake igjen for et par uker siden. Det var ikke noe problem å ta med kameraet på flyet, eneste jeg måtte gjøre var å ta kamera ut av kamerabagen under sikkerhetssjekken.

8273084[/snapback]

Hvorfor tar dere ut kameraet?? Løsningen er å ikke gjøre noen ting å sende den gjennom, hvis de ikke spør. Ufuf, så finnes det visse flyvertinner som tror at kameraet inneholder "sender" og er derfor en fare for flyets sikkerhet...........

=inneholder kameraet radiosender foresten?

Lenke til kommentar

Hvorfor tar dere ut kameraet?? Løsningen er å ikke gjøre noen ting å sende den gjennom, hvis de ikke spør. Ufuf, så finnes det visse flyvertinner som tror at kameraet inneholder "sender" og er derfor en fare for flyets sikkerhet...........

=inneholder kameraet radiosender foresten?

8274197[/snapback]

Du har sikkert helt rett i det, jeg var bare høflig og pliktoppfyllende.

Lenke til kommentar

Jeg hadde med min dSLR i håndbagasjen, og sendte det igjennom røntgenmaskina, og jeg måtte ta det ut etterpå. De måtte visst sniffe det, tok en papirbit og gnidde det på kameraet og satte lappen inni en maskin. Det var for å sjekke at kameraet ikke hadde vært i kontakt med "stoffer". Sikker sprengstoff og slike ting... Men ellers ikke noe problemer =)

Lenke til kommentar

For noen måneder siden hadde jeg et DSLR kamera, et kompakt kamera, 2 ekstra linser, en håndholt GPS, MP3 spiller og mobiltelefon i lukket hånbagasje gjennom sikkerhetskontrollen på Los Angeles flyplass - ingen reaskjon/ingen kommentar. Var gjennom den runda 2 ganger i løpet av et par uker.

Jeg tviler på at det kan bli problem å få med kamera ombord.

.

Lenke til kommentar

Som regel blir man oppfordret til å ta med seg kamera, PC og annet elektronisk utstyr med seg som håndbagasje( grunnet røff håndtering av innsjekket bagasje, og tyveri)

Om det er radiosender eller ikke er det samme, bare du ikke skrur den på under reisen( om det skulle ha noe å si, ville det vært like farlig å ta det med som insjekket bagasje)

Lenke til kommentar

For en måned siden, dro jeg til Praha og tilbake i klassetur.. Hadde både en bærbardata og et DSLR kamera oppi en sekk, trengte ikke en gang å ta dem ut.. Sendte dem gjennom kontroll uten problem i begge flytur

PS; Kan legge til at en kompis kjøpte et svært kniv, gikk gjennom kontroll uten problem. Han hadde knivet i lomma, makan dårlig sikkerhet spør du meg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...