eirikbar Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 Hei Jeg lurer på om jeg skal kjøpe ny pc nå, eller vente litt. Det jeg har rå til nå er 5000-6000 (uten skjerm) Det er snakk om en pc som skal brukes til skole, og litt spill. Må jeg vente lenge før jeg får betydlig mer ytelse for pengene? Har 2-3 måneder f.eks. stor betydning? Lenke til kommentar
Makky Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Det vil alltid være noe mer å få noen mnd senere uansett når du skal kjøpe. Som flere har sagt før, vil du ha maskin nå, så kjøp NÅ! Lenke til kommentar
Mar1us Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 2-3 måneder har stor betydning, for det er 2-3 måneder du ikke får brukt maskina di mens den er helt ny og du har tid til å bruke den. Alt blir gammelt like fort, men er det noen fordel med å sitte på gjerdet? Kanskje du heller kjøper et fett hovedkort og litt av rammen du har tenkt å ha, kanskje ikke verdens feteste skjermkort og en OK cpu. Så finner du ut hva som er "falskehalsen", bruker pengene der og får en maskin som passer akkurat ditt formål. Ingen glede er større enn den å sette inn noe mer i maskina og kunne selv erfare at den går fortere. Kjøper du full pakke med det samme vil du aldri få den gleden, du vil heller erfare at ting går tregere og tregere og til slutt vil du bare ha noe nytt igjen. Men det er bare min mening da.. jeg ville ikke kjøpt ei merce hvis jeg ikke kunne gjort noe med den annet enn vask/vedlikehold i ettertid heller. Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Blir jo dyrere å kjøpe ikke så bra deler for å så oppgradere dem med engang til noe bedre, istedet for å bare kjøpe det som er bra med engang! Og hvorfor akkurat fett hovedkort, og ikke så bra av resten? Tenker alltid at alle delene skal være i samsvar med hverandre, sånn at du ikke får en tydelig flaskehals... Lenke til kommentar
Hansey Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Kjøp bra cpu og bra skjermkort og et OK hovedkort og OK ram. hovedkort har vel mindre betydning på ytelse med mindre du skal klokke? og ram er det bare å kjøpe mer av. CPU og skjermkort er vel de dyreste komponentene, og du taper bare på å kjøpe OK cpu og OK skjermkort nå med planer om å oppgradere senere! Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Jeg mener da at man skal kjøpe deler som er i samsvar med hverandre! Deler som passer sammen, der ingenting blir en betydelig flaske hals. Det må jo være det som lønner seg? Dette betyr ikke at du skal kjøpe et hovedkort til 5000 selv om du kjøper skjermkort til den prisen. Noen deler er dyrere enn andre, derfor må man finne balansen så man får mest mulig PC til budsjettet. Lenke til kommentar
Bergtora Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Du vil tjene mye på å vente en måned eller to med å kjøpe nytt akkurat nå. Intel har varslet store priskutt i midten av april, og Nivida vil slippe den nye serien med low/midend skjermkort, noe som også gi mer grafikk for pengene. I tillegg går det rykter om at det har vært stor overproduksjon av DRAM i det siste, så mulig prisene vil gå ned der også. Selvfølgelig vil det alltid komme noe nytt, og prisene vil alltid synke, men jeg mener at situasjonen nå er såpass spesiell at det er mer enn vanlig å tjene på å vente litt Lenke til kommentar
Øyvind Skogseide Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Ville ha ventet til Intel priskutt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå