Gå til innhold

Striper på skjermen. som beveger seg

glowpipe

Anbefalte innlegg

Hei

jeg har en Samsung Syncmaster 997mb

på skjermen så er det akkuratt som om det er 4 striper på venstre siden. og 3 striper mot høyere. alle går vertikalt. og ser ut som om det er bildet som er blurrete. sirka 5mm tykke. og der er det blurr.

ganske vannskelig å forklare. og siden det er skjermen så kan jeg ikke ta screen shot av det

de stripene på venstre bare er der. mens de på høyere siden beveger seg på midten av skjermen.

stripene er vanskelig å se. men på svart bakrunn syns de godt. spesielt når jeg ser på film. ser jeg dem. beveger seg frem og tilbake

kjører på 85Hz til vanlig og 120Hz i cs.

resten av pc'en finner du under

noen som vet hva disse stripene kan komme av ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

jeg har en Samsung Syncmaster 997mb

på skjermen så er det akkuratt som om det er 4 striper på venstre siden. og 3 striper mot høyere. alle går vertikalt. og ser ut som om det er bildet som er blurrete. sirka 5mm tykke. og der er det blurr.

ganske vannskelig å forklare. og siden det er skjermen så kan jeg ikke ta screen shot av det

de stripene på venstre bare er der. mens de på høyere siden beveger seg på midten av skjermen.

stripene er vanskelig å se. men på svart bakrunn syns de godt. spesielt når jeg ser på film. ser jeg dem. beveger seg frem og tilbake

kjører på 85Hz til vanlig og 120Hz i cs.

resten av pc'en finner du under

noen som vet hva disse stripene kan komme av ?

8271236[/snapback]

Det kan komme av magnetisme, det kan komme av brent resistor i skjermen, det kan komme av en del ting. Jeg ville spandert på meg selv en ny skjerm

Lenke til kommentar
saken er bare det at skjermen er ikke 3 måneder gammel engang :/

kan ikke tenke meg at det er magnetisme. ingen høytalere eller noe rundt den. så må være noe annet rart da. f.eks en brent Resistor

8273399[/snapback]

Har noe lignende, striper som beveger seg nedover på skjermen når det er en mørk bakgrunn. Det startet etter at jeg kjøpte meg ny PC så jeg utelukker skjermen egentlig..

Lenke til kommentar

Hadde bevegelige striper på 60Hz med et 9700PRO som holdt på å ryke, ikke tilstede på DVI såvidt jeg husker. Effekten ble jevnet ut på 85Hz men fortsatt ikke perfekt. Skjermkortet tok kvelden etter første demo av FEAR. Nytt kort, 9600PRO, ingen problemer.

Lenke til kommentar
Hadde bevegelige striper på 60Hz med et 9700PRO som holdt på å ryke, ikke tilstede på DVI såvidt jeg husker. Effekten ble jevnet ut på 85Hz men fortsatt ikke perfekt. Skjermkortet tok kvelden etter første demo av FEAR. Nytt kort, 9600PRO, ingen problemer.

8281322[/snapback]

håper da ikke dette er saken :o har et ganske nytt xfx 8800 gtx :/

Lenke til kommentar
Prøv en litt billigere metode før du gyver løs på enten skjerm eller GFX kort.

Bytt skjermkabel.

Har du VGA bytt til DVI eller motsatt.

8281484[/snapback]

jeg har vga skjerm. men grafikk kortet har bare dvi utganger. så jeg bruker en overgang. skal bytte overgangen å se da.

har nå byttet overgang. og ser faktisk ut som om stripene er borte :)

skal se ann et par timer og se om de er borte for godt eller om de kommer tilbake igjen.

takker for alle svar

Endret av glowpipe
Lenke til kommentar
Prøv en litt billigere metode før du gyver løs på enten skjerm eller GFX kort.

Bytt skjermkabel.

Har du VGA bytt til DVI eller motsatt.

8281484[/snapback]

jeg har vga skjerm. men grafikk kortet har bare dvi utganger. så jeg bruker en overgang. skal bytte overgangen å se da.

har nå byttet overgang. og ser faktisk ut som om stripene er borte :)

skal se ann et par timer og se om de er borte for godt eller om de kommer tilbake igjen.

takker for alle svar

8281545[/snapback]

Ah, bruker overgang nå jeg også.

Får vel bestille DVI kabel da :)

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

litt gammel tråd men, jeg har akkurat samme problem og fikk den i desember. men jeg måtte sende den til service i mai så tror kanskje jeg fikk ny..

Har du funnet ut av problemet eller hva? jeg har prøvd skjermen på 3 forskjellige pc'er, byttet vga kabel og har ingenting rundt skjermen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...