Gå til innhold

Ny telefon, max 2000, bra kamera...


Anbefalte innlegg

Ja, som tittelen sier så lurer jeg på å kjøpe ny telefon.

 

Krav:

-Bra kamera (gjerne med blitz hvis det er mulig)

-Brukbar skjerm så jeg kan få et brukbart inntrykk av hvordan bildet ble...

 

Tenker å bruke den som et kamera nr. 2 som jeg kan ha med meg over alt på fritiden, slippe å dra på det mye større kameraet hele tiden.

 

Ting som gjerne må være med:

-Mp3-spiller

-Minnekortstøtte

-Blåtann, infrarød, ...

-Gjerne en smart-telefon

 

Størrelse, innebygd/utvendig antenne, antall spill osv er ting som betyr heller lite. Men jeg ser gjerne at telefonen tåler litt (men trenger ikke være sånn støtsikker greie nei).

 

Og ja, prisen bør være lav. Budsjettet, som er til for å brytes, ligger på mellom 1000 og 2000 kr. Jeg er fullstendig klar over at alle kravene sikkert ikke kan oppfylles til den prisen, men...

 

Har lest prisguiden opp og ned og på skrå, men er fremdeles usikker. Fra før har jeg noen dårlige erfaringer med Bosch og Siemens (for mange år siden), og ellers har jeg kun hatt Nokia, som jeg stort sett er fornøyd med. Har derfor siklet litt på Nokias N-serie, men ser at de koster en del over budsjettet. Jeg er derfor åpen for å prøve andre merker, eller hva dere nå måtte mene. Har ikke hastverk, så om jeg bør vente en måned eller noe fordi da kommer det en mobil som er ..., ja da kan jeg alltids vente.

 

Kan forresten nevne at nå har jeg en 5140i som er superduper til mitt bruk, har den med på jobb og er nok ikke for snill med den. Men kamera og skjerm bør være bedre på den jeg skal kjøpe nå. (Den nye skal ikke være med på jobb.)

 

Alle meninger mottas med takk. (Ja, ble langt innlegg dette.)

Endret av ColaSlave
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til den prisen har du ikke så mye å velge mellom hvis du skal ha et godt kamera. Det eneste jeg kan tenke meg er en Sony Ericsson K750i. Denne koster rundt 1600 kr.

Og her er det :

-Mp3-spiller

-Minnekortstøtte

-Blåtann, infrarød

 

K750i har også noe av det beste kameraet på markedet i denne prisklassen selv om telefonen har vært på markedet en stund. Du kan også se på K610i som koster rundt 2000 og er litt mer moderne med 3g og muligens litt bedre menyer. Men denne tar ikke like gode bilder som K750i. Billigere Nokiaer vil jeg ikke anbefale hvis du hadde tiltenkt den som et kamera nr 2 da jeg ikke klarer å finne noen under 2000 som klarer å overgå K750i med sitt kamera.

Lenke til kommentar
Ja, som tittelen sier så lurer jeg på å kjøpe ny telefon.

 

Krav:

-Bra kamera (gjerne med blitz hvis det er mulig)

-Brukbar skjerm så jeg kan få et brukbart inntrykk av hvordan bildet ble...

 

Tenker å bruke den som et kamera nr. 2 som jeg kan ha med meg over alt på fritiden, slippe å dra på det mye større kameraet hele tiden.

 

Ting som gjerne må være med:

-Mp3-spiller

-Minnekortstøtte

-Blåtann, infrarød, ...

-Gjerne en smart-telefon

 

Størrelse, innebygd/utvendig antenne, antall spill osv er ting som betyr heller lite. Men jeg ser gjerne at telefonen tåler litt (men trenger ikke være sånn støtsikker greie nei).

 

Og ja, prisen bør være lav. Budsjettet, som er til for å brytes, ligger på mellom 1000 og 2000 kr. Jeg er fullstendig klar over at alle kravene sikkert ikke kan oppfylles til den prisen, men...

 

Har lest prisguiden opp og ned og på skrå, men er fremdeles usikker. Fra før har jeg noen dårlige erfaringer med Bosch og Siemens (for mange år siden), og ellers har jeg kun hatt Nokia, som jeg stort sett er fornøyd med. Har derfor siklet litt på Nokias N-serie, men ser at de koster en del over budsjettet. Jeg er derfor åpen for å prøve andre merker, eller hva dere nå måtte mene. Har ikke hastverk, så om jeg bør vente en måned eller noe fordi da kommer det en mobil som er ..., ja da kan jeg alltids vente.

 

Kan forresten nevne at nå har jeg en 5140i som er superduper til mitt bruk, har den med på jobb og er nok ikke for snill med den. Men kamera og skjerm bør være bedre på den jeg skal kjøpe nå. (Den nye skal ikke være med på jobb.)

 

Alle meninger mottas med takk. (Ja, ble langt innlegg dette.)

8271117[/snapback]

 

Jeg ville gått for nokia 5500, mobil n.2)

Bare spör noen andre, den er super bra og har akkurat det du trenger!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...