Gjest Slettet-120696 Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Har lest endel teorier på Internett nå og det virker som om det er delte meninger, noen mener at det er vi(publikum) som ble whacket og noen mener det er Tony. Et argument for at det var Tony som jeg og synes var veldig bra er at fra vi med en gang er i kafeen og hører bjellen(den på inngangsdøren) så skifter vi med en gang til Tony sin synsvinkel. Dette var vanskelig å legge merke til uten at jeg var klar over det. Da er spørsmålet: hvorfor skulle vi ikke på nytt skifte til Tony sin synsvinkel når vi hørte den siste klangen?, det var enda noen sekunder før episoden var over, vi så kanskje de siste sekundene i lag med Tony. I tillegg så har vi den berømte talen med Tony og Bobby. Det er ikke første gang noe slikt skjer, husker noen Long Term Parking? I den episoden ble det først vist at Adriana kjørte alene og var fri, så var hun plutselig i bilen til Silvio, så hørte vi skudd men så aldri liket. Her kunne forfatterne jobbe fritt i siste sesong, var Silvio informant som samarbeidet med Adriana?, hadde han et hjerte og lot henne gå? osv.. Mange kaller David Chase genial, dette er jo uenig i. Jeg tror bare det blir lagt inn tilfeldige ting i serien som folk kan blåse opp som bare det. Et eksempel er at vi tidligere så Big Pussy i et speil etter at han var død, dette kan tolkes på uendelige mange måter, og funderer man nok over det så kan man finne genialitet i det og. Uansett, har lest om at han på slutten er en som ehter Nikki Leonardo, men dette var på et forum, og det virker ikke ekte.(Noe sa til og med at Adriana satt i kafeen). Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Ingenting av det vi ser er tilfeldig. Alt er nøye overveid av skaperne bak serien. Det vi ser kan vi ofte assosiere med et viktig tema eller liknende som antakelig har blitt tatt opp tidligere eller som er universelle. Syns du det var vanskelig å legge merke til at det siste bildet vi noensinne så i serien var av Tony? Lenke til kommentar
AndyG Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Er jeg alene om å føle at slutten i restauranten kun var i Tonys hode? Man ser han komme inn i restauranten, han ser på menneskene, man ser han igjen og han har en bekymret mine. Så ser det ut som han ser seg selv sitte midt i restauranten. Det er ingen indikasjon på at han faktisk går og setter seg; han bare plutselig sitter der ... Jeg vet ikke ... mindbreaking :S Lenke til kommentar
Soundchaser Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Tror at etter 6 sesonger kommer nok de fleste til å bli skuffet over slutten, bare på grunn av at det er slutten 2 Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 (endret) Det var en merkelig slutt ja, trodde først det var noe som foregikk i hodet til Tony, kanskje det har noe med drømmen hans å gjøre i begynnelsen av sesong 6 da han lå i koma. Sopranos unngår andre store seriers klisjeer, og bygger på en åpen slutt, perfekt. Flott episode. Bare å takke Chase, Gandolfini og resten av gjengen bak Sopranos, for å ha laget tidenes beste serie, som aldri vil bli overgått igjen. *snufs* Endret 11. juni 2007 av NightKeeper Lenke til kommentar
Gjest Slettet-120696 Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Syns du det var vanskelig å legge merke til at det siste bildet vi noensinne så i serien var av Tony? 8836343[/snapback] Nei, det synes jeg ikke. Men spørsmålet er om det virkelig var det siste bildet, eller om det siste bildet var "det svarte intet" og at vi hadde gått tilbake til Tony sin synsvinkel. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Funfact: Ifølge Wikipedia var slutten på Østkysten forskjellig fra den på Vestkysten i USA. Den slutten vi antakelig har sett, er fra Østkysten, mens slutten på Vestkystens siste bilde er av Meadow som kommer inn i restauranten. Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Noen som la merke til at Tony kom inn på cafèen med skinnjakke, og ser seg selv sitte. Kanskje det var en drøm som omhandlet drømmefamilien ellerno? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-120696 Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Funfact: Ifølge Wikipedia var slutten på Østkysten forskjellig fra den på Vestkysten i USA. Den slutten vi antakelig har sett, er fra Østkysten, mens slutten på Vestkystens siste bilde er av Meadow som kommer inn i restauranten. 8837317[/snapback] Oki, med det er uansett fortsatt en stor mulighet for at Tony er død. Men vet ikke helt om jeg ville trodd på Wikipedia, om det var rett, så er det i hvert fall rart at den heller ikke har blitt released. Lenke til kommentar
Georgio Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 produsentene kan umulig ha ment at den scenen skulle være en dødscene av Tony. Det mest nærliggende å tro er at Tony slapp unna denne gangen, men for hvilken pris?Han sitter der hele tiden med en slags frykt når han skumrer ut over resturanten og hvem som kommer inn. Synes siste episoden ble en rolig affære igrunn. Silvios liv ble etterlatt åpen og Harris lekker materialet fra FBI. Er fullt mulig med en sesong 7 dersom de vil lage en fortsettelse. Lenke til kommentar
M-BS Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Slutten kan tolkes på flere måter. Teorien om at seerne blir drept på slutten er imidlertid søkt. Hvor i all verden er grunnlaget for å innfortolke et drap på noen som ikke er med i serien? Lenke til kommentar
larscla Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Etter å ha tygd en stund på det, så må jeg bare si at det er en genial slutt. Før det første så kommer praten omkring sopranos og hva som skjedde i siste episode til å blomstre i lang lang tid. det er jo nå rom for hundre forskjellige tolkninger. Man kan også forestille seg den slutten man selv ønsker, enten ble tony drept eller ikke. Dessuten, om han ikke ble drept, hva skjer med carlo som tystet og hva får FBI ut av dette. Om Tony overlevde, så vil han alltid måtte se seg over skulderen ( noe man helt klart legger merke til at han gjør i den iskrem sjappa) Jeg må si, jeg har et vanvittig sug etter å få vite hva som skjedde, men det er vel det som gjør det så genialt. Har aldri sett en slutt på denne måten. Det er verken en bra eller dårlig slutt, det er nemlig ingen slutt. Takk for alt så langt, og jeg gleder meg til å pløye igjennom hele serien nok en gang. Lurer på ekstra materialet på sesong 6 når den kommer på dvd. PS, til de som snakket om mat tidligere her. Det finnes en soprano cookbook. Genial bok hvis man er keen på en sopranos helaften. Lage god mat, drikke god rødvin og se på sopranos. kanke bli bedre. Lenke til kommentar
Georgio Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Hva var dette med Carlo?Skulle FBI gå til tiltalte mot Tony no?Fikk ikke helt med meg den seansen med advokaten... Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Carlo har antakelig "flippet" og skal vitne mot Tony i en kommende rettsak mot ham. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Hva var dette med Carlo?Skulle FBI gå til tiltalte mot Tony no?Fikk ikke helt med meg den seansen med advokaten... 8840703[/snapback] Advokaten sa at det var 80-90 prosent sjanse for tiltale. Likte ikke helt slutten med en gang. Hadde håpet at Meadow også skulle fått sittet ned. Men etter å ha tenkt over den i ettertid så blir slutten bare bedre og bedre. Å la seeren tenke ut sin egen slutt på serien er jo rett og slett genialt. Må si jeg likte tenken på at det er "Vi" som ble drept. Det blir liksom at vi har vært flue på veggen i 9 år i en ekte familie. Tidenes beste TV-serie. Lenke til kommentar
Georgio Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 hvem er Carlo?er det en fra New York`? Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Nei, det var en av Tonys kapteiner: http://en.wikipedia.org/wiki/Carlo_Gervasi Lenke til kommentar
FrenChie Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Jeg tror det er en slutt som må fordøyes, og når den er fordøyd vil flere akseptere den. Selv brukte jeg en stund å tenke over slutten, og er jevnt over fornøyd. Jeg trodde at vlc spilleren klikket når det ble ble svart, så jeg leitet febrilsk etter feilen:D Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Jeg trodde at vlc spilleren klikket når det ble ble svart, så jeg leitet febrilsk etter feilen:D 8844744[/snapback] Haha, det samme trodde jeg :!: Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Jeg trodde at vlc spilleren klikket når det ble ble svart, så jeg leitet febrilsk etter feilen:D 8844744[/snapback] Haha, det samme trodde jeg :!: 8845147[/snapback] Hos meg og. Husker sesong finalen på The Wire. Der var det tydligvis en som hadde stilt inn opptageren på tid, og ikke fått med seg at episoden var 20 min lenger. Trodde det hadde skjedd her også, inntil creditene kom opp. Lastet ned ett par ekstra for sikkerhets skyld. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå