Gå til innhold

Sopranos sesong 6, del 2

Gjest Slettet-120696

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På mange måter var den siste episoden et antiklimaks i forhold til den nest siste nervepirrende og utrolig spennende episoden. For meg understreker det realismen til The Sopranos ytterligere, ved å vise at livet går videre, like kjipt og paranoidbefengt som før.

Lenke til kommentar

Jeg ble skuffet over at det ikke var mer, men det var også en fantastisk bra og verdig slutt. Den passet veldig bra til resten av serien.

Er enig i at man fikk et godt inblikk i Tonys liv. hvordan han så opp hvær gang døra gikk opp, hvordan han fulgte personers bevegelse gjennom rommet, og hvordan di bygde opp spenning rund Meadow.

Samtidig er di en fantastisk normal og disfunksjonell familie

Lenke til kommentar
Bare en tanke: Dere tror ikke at den plutselige slutten, både lyd og bilde forsvant, indikerte at Tony fikk ei kule i skallen?

8834100[/snapback]

Satt og tenkte på det jeg også, at Medow kanskje akkurat kom inn døra til å se et blodbad ellerno, uasnett var det en jævli bra slutt.

Ble heldivsis ikke som med Rome.

Lenke til kommentar

"Don't Stop Believin'"... ;)

Jævli bra avslutning. Etterlot en rimlig åpen slutt. Trodde med engang at Tony skulle bli skutt hver gang en ny fyr kom inn døra.

Btw heftig bil AJ kjørte. BMW M3 FTW.

og Rest In Hell Phil Leotardo.

8832894[/snapback]

Litt morsomt at han skaffet seg en M3 for å være mer miljøvennlig... :D

Lenke til kommentar
Serien er så igjennomført og detaljer med mange tråder at man fint kan se hele sulamitten 2-3 ganger :)

8835478[/snapback]

Eller mer. The Sopranos <3

Seriens refleksjoner over samtiden er også en av dens store styrker. Ting vi nettopp har sett i nyhetene dukker opp på nyhetene også i The Sopranos, og det syns jeg er ganske artig, faktisk.

Lenke til kommentar

En annen "morsom" ting er fokuset og betydningen av mat i serien. Det spises jo hele tiden, på restauranter, hjemme hos folk, i bilene, osv. Forøvrig er jo flere overvektige, og vi har jo fått sett hvor dominert Ginny Sacrimoni (som også har vært gjenstand for spøk) og familien har vært av mat. Ene dattera har i tillegg anoreksi eller noe slikt om jeg ikke husker feil.

Tony har fått utløst flere panikkangst av mat, da spesielt kjøtt om dere husker sessong 2.

Endret av skag1
Lenke til kommentar
This possibility is foreshadowed by a past conversation between Bobby Baccalieri and Tony Soprano in "Soprano Home Movies", where Bobby says to Tony, "you probably don't even hear it when it happens."

8834977[/snapback]

Tror sitatet fortsetter slik:

"you probably don't even hear it when it happens. Everything just goes black"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...