Georgio Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 jeg skal sykemelde meg på Mandag,slik at jeg kan laste den ned og se den med en gang. Klarer ikke vente Lenke til kommentar
larscla Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Ja, jeg føler også at jeg ligger ganske brakk fram til mandag, har lest igjennom masse forskjellige forumer og er sjukt spent på hva som skjer i siste episode. Chase har uttalt at han lover en voldsom avslutning av The Sopranos Det jeg da lurer litt på nå er: hva har egentlig Tony igjen hvis han overlever siste episode ? Det nærmeste nettverket hans har nærmest raknet og SIL har hele veien vært en ryggrad som styrer hele crewet og som har vært en dyktig rådgiver for Tony ved vanskelige spørsmål. En annen ting jeg ser frem mot, er betydningen av FBI i siste epsiode. Agent Harris er kjent som en ganske brutal og dyktig agent. Er han virkelig overført til å jobbe med terror, eller har han brukt dette som en måte å komme nærmere tony på? Har kommet over noen blogger, der antydningen om at SIL faktisk er informant og at Adriana ikke virkelig er død også. hva tror dere? vi så jo aldri noe lik, noe man har sett av alle andre som er drept igjennom serien. lurer også på betyndingen av drømmen til Tony mens han ligger i koma etter han ble skutt av uncle junior. hva er symbol bruken av dette med kevin finnerty (infinity) og hans identietsproblemer. som sagt, det er vel bare å pine seg igjennom de mange dagene det er igjen til siste episode. håper jeg ikke får et antiklimaks. produsentene har lagt opp til sykt store forventinger og det er veldig mange løse tråder. Noe jeg heller mot, er witness protection programme og vern om familien. Tror det blir blodig i siste episode, men jeg tror ikke Tony dør. ( er det flere enn meg som får scarface vibber av hans A- 10 som han fikk av Bobby i bursdags presang) Lenke til kommentar
Georgio Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Adriana er død, ingen tvil om det. Da hun ble drept så vi at Silvio gikk etter henne og hørte skuddene. Sopranos er ikke en så dårlig serie at de spiller på at vi ikke så liket hennes. Hun gråt og var fra seg da silvio slet henne ut av bilen og slengte henne i bakken. Dette med at Phil imidlertid har en FBI tyster i gjengen er åpenbart ettersom harris visste om at Tony skulle bli skutt. Harris er da heller ingen dyktig agent,har ikke arrestert noen enda... Carmine Carmine Carmine er nøkkelordet foran siste episoden. Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Hadde Sil vært informant hadde de tatt Tony for lenge siden, så den holder ikke mål. Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Sil har alltid vært Tonys mest lojale medarbeider, dessuten har han vært Consigliere. Hvor dyktig han har vært kan diskuteres, han så temmelig hjelpeløs ut når han famlet etter våpnet i siste episode. Men lojal har han alltid vært, og det er helt utenkelig at han er FBI informant eller at Adriana fremdeles er i live. Lenke til kommentar
larscla Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Adriana er død, ingen tvil om det. Da hun ble drept så vi at Silvio gikk etter henne og hørte skuddene. Sopranos er ikke en så dårlig serie at de spiller på at vi ikke så liket hennes. Hun gråt og var fra seg da silvio slet henne ut av bilen og slengte henne i bakken. Dette med at Phil imidlertid har en FBI tyster i gjengen er åpenbart ettersom harris visste om at Tony skulle bli skutt. Harris er da heller ingen dyktig agent,har ikke arrestert noen enda... Carmine Carmine Carmine er nøkkelordet foran siste episoden. 8807403[/snapback] Men hvorfor tror du at produsentene spiller så mye opp mot FBI og agent Harris, tror du det skal vanne ut i ingenting? Vi har jo allerede sett et visst samarbeid mellom Harris og tony. han har gitt FBI navn over de araberne. Jeg tror oppriktig at FBI kommer til å spille en ganske sentral rolle i siste episode. Det at jeg bringer opp igjen spørsmål omkring feks adriana, er at dette er ganske mye diskutert på blogger jeg har lest. Det er veldig mange løse tråder og føler at david Chase vil samle ganske mange store linjer når han skal avslutte en såpass gjennomført serie som sopranos. hvis vi skal samle noen tråder, hvilke utfall tror du vi står ovenfor i siste epsisode? En ting til: hvilke roller tror dere paulie og patsi har? Det var de to som ga ordrene for å nøytralisere phil, noe som gikk til helvete. Paulie har jo tidligere forsøkt jeg på å inflitrere new york familien, helt til han fant ut at Johnny sac bare brukte han for informasjon. Patsi stod utenfor huset til Tony for å drepe han pga drapet på hans tvillingbror, men endte opp med å pisse i bassenget hans. Uansett, dere er sjukt mange muligheter nå ass. Lenke til kommentar
Georgio Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 FBI kommer helt klart til å spille en viktig rolle i den siste episoden. Phil har en tyster og kanskje det er en i NJ som tyster og. Carmine sin rolle kommer til å bli spilt, og det samme skjer med Paulie. Det mest trolige med Silvio er faktisk at han blir liggende i koma ut siste episode og etterlater en slags åpen slutt på hans liv og levnet Lenke til kommentar
M-BS Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 Det blir spennende å se hva som skjer i sisteepisoden. Jeg frykter bare at de kjører en typisk HBO-slutt som ødelegger hele serien. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-120696 Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 Det blir spennende å se hva som skjer i sisteepisoden. Jeg frykter bare at de kjører en typisk HBO-slutt som ødelegger hele serien. 8818003[/snapback] Hva er en typisk HBO-slutt? Lenke til kommentar
M-BS Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 Hva er en typisk HBO-slutt? 8818092[/snapback] Deadwood er det ultimate skrekkeksempelet, idealet for hvordan man ødelegger en serie, men også Carnivale og Rome endte temmelig råttent. Lenke til kommentar
Bjorhus Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Nå skal jeg ikke lese mer her før i morgenkveld Ser fram til siste episode! Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Siste episode sendes 9PM EDT, dvs. kl 3.00 natt til mandag norsk tid, hvis noen er i tvil og vil unngå spoilere. Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 For alle som lurer på slutten: "There'll be people who will like the finale and people who won't like it," Chase recently told Entertainment Weekly. "But I think that if people look at what the show was, or could even watch the whole story again, they'll understand what the ending is." Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Får endelig ikke håpe at VG og Dagbladet lager en artikkel hvor de avslører alt i headingen, som "Tony dør"...skulle ikke forbause meg Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Jeg kommer ikke til å se i en nettavis eller lese i denne tråden eller noe som helst før jeg skal se siste episode. Dessuten vil det vel være noe idiotisk å spoile slutten av en serie lenge lenge før den i det hele tatt blir sendt i Norge. Lenke til kommentar
666=TRIPPLE-SEX Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Jeg kommer ikke til å se i en nettavis eller lese i denne tråden eller noe som helst før jeg skal se siste episode. Dessuten vil det vel være noe idiotisk å spoile slutten av en serie lenge lenge før den i det hele tatt blir sendt i Norge. 8828968[/snapback] Har jo skjedd før at aviser har spoilet serier sånn. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Joda, det er jeg klar over. Jeg kommer som sagt ikke til å se i en avis eller lese i tråden for sikkerhets skyld, men håper de holder seg for gode til å ødelegge, tenker det er mange som vil vente til den har gått på TV. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Heh, spesiell episode. Ting gikk ikke som jeg trodde, ettersom Lupertazzi-familien er litt av en famlende gjeng. Jeg veit ikke helt hva jeg skal tro om slutten. Den var så uhyre usikker, paranoid etc, og i så fall er det et glimrende symbol på hva livet er for Tony. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-120696 Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Han fyren på kafeen har vi sett han før? Det virket som om det sluttet akkurat når vi hørte en klang, altså når Meadow kom inn døren? Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Gleder meg sykt til å se den siste episoden i ettermiddag. Driter i om det er fint vær ute Uansett varer den jo bare 60 minutter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå