Mr. Mustard Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Tony har selvsagt Patsy og Paulie igjen, problemet er at han kan ikke stole på noen av dem. Og en av dem saboterte attentatet mot Phil, hvis det var Paulie vet antagelig Patsy det. Lenke til kommentar
Georgio Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 (endret) Tony har da ikke tapt. Fordi 1 er såret og en annen er drept er langt fra slaget tapt. Bobby var vel ikke den skarpeste kniven anyway. Tony har Carmine som ett s i erme, og dersom det stemmer at Phil har informanter så kan jo han ryke inn.Kan rett og slett slitte så fredelig som det... På en annen side, så husker vi at Patsy skulle drpe Tony pga at broren til Patsy ble drept av tonys menn..Kan det bli den søte hevn? Endret 5. juni 2007 av Georgio Lenke til kommentar
Bjorhus Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 På en annen side, så husker vi at Patsy skulle drpe Tony pga at broren til Patsy ble drept av tonys menn..Kan det bli den søte hevn? 8787037[/snapback] Dette har jeg også lurt en del på.. Patsy sto jo i hagen til Tony med pistol, klar for å sende ham til skaperen Begynnte å tenke på om det kanskje ikke var tilfelding at Patsy slapp uskadd unna, mens Silvio (trolig) ble drept... Slik jeg ser det, kunne han muligens ha klart å kjørt unna situasjonen Han skjøt mot bilen, men jeg kunne ikke se at han traff...? Lenke til kommentar
ekl1tz Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 (endret) Rå episode ja. For de som lurer på hvor realistisk denne serien er kan jo ta en titt på denne (1 av4 deler). Spennende dokumentar der sopranos sammenlignes med den ekte NJ mafiaen. edit: jeg har også grublet over hvorfor de ikke NJ har flere forsterkninger mobilisert, jeg antar at dette er et tegn på hvor svake de er for øyeblikket.. Endret 5. juni 2007 av ekl1tz Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Hmm, kanskje Tony flipper på slutten av serien slik som Vinnie Ocean Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Dette er faenmeg tidenes beste serie. For et arbeid som blir lagt bak denne serien, imponerende. Dette var en av de beste Sopranos-episoder, ever. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Jeg satte sammen noen bilder tatt fra episoden "Pax Soprana" i sesong 1: Dette er situasjonen i 1999, da Jackie Aprile fremdeles var sjef. DiMeo-familien hadde da fem besetninger (seks, hvis man regner med Apriles besetning som da antakelig var i administrasjonen): Barese, Tony Soprano, Curto, Junior Soprano og Altieri. Barese-besetningen ledes i dag av Albert Barese, Larry Boys fetter, ettersom sistnevnte er fengslet. Ifølge Wikipedia er denne besetningen velkjent for sitt store antall innviede menn. Men hvor i alle dager er de i disse krigstider? Tony Soprano-besetningen ble tatt over av Paulie Walnuts etter at Tony ble utøvende sjef. Kapteinvervet gikk videre til Christopher Moltisanti da Paulie ble gjort til undersjef. Hvem som har tatt over denne besetningen er ukjent, men Patsy Parisi er den mest logiske arvtakeren. Denne besetningen har en del forbundsfeller som kan vise seg å være hendig i en krig. Curto-besetningen ble ledet av FBI-informanten Raymond Curto fram til sin død i 2006. Lite vites om denne besetningen og den antas å ikke være fungerende lenger. Junior Soprano-besetningen ble etter hvert tatt over av Bobby Baccalieri, som nå er død. Denne besetningen består for det meste av pensjonister. Altieri-besetningen er nå ledet av Carlo Gervasi etter Jimmy Altieri ble henrettet av Silvio Dante. Tony gjemmer seg med minst to stk fra denne besetningen i den siste episoden vi så, Carlo Gervasi og Walden Belfiore. Aprile-besetningen var sist ledet av Vito Spatafore, som ble avlivet fordi han var homofil. Denne besetningen gikk ned til vanlig status igjen etter Tonys maktovertakelse (det er som sagt uvisst hva som skjedde med den under Jackies styre) og har hatt en del soldater og forbundsfeller. Det er i dag uvisst hva som har skjedd med besetningen, men en del av forretningene har blitt tatt over av andre, for eksempel Vitos byggeforretning har blitt tatt over av Gervasi-besetningen (tidligere Altieri). Det er antakelig nok soldater og forbundsfeller til noen få slag, men en krig mot den store og mektige Lupertazzi-familien = Game Over for DiMeo-familien, tenker jeg. 2 Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Satser på noen overraskler i siste episode. I kjent HBO-stil er vi sikkert skånet for klisjeer og åpenbare utfall. En knallserie, som sammen med The Wire, er det beste som har kommet fra USA - ever! Lenke til kommentar
Georgio Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Blir en litt kommunegrå slutt dersom Tony og NJ bare skal falle. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Blir en litt kommunegrå slutt dersom Tony og NJ bare skal falle. 8795753[/snapback] Verden er kommunegrå og David Chase har uttalt at The Sopranos er basert på virkeligheten (derav realisme). - I det virkelige liv får du ikke alltid vite hva som har skjedd med folk. Det er ikke slik at du kan knyte en rød sløyfe rundt hver eneste hendelse og si at alt er avsluttet. Og ja, jeg vet at Sopranos ikke er virkelighet, men hele poenget med serien er at den er basert på virkeligheten, sier David Chase Men det ligger i lufta at det er en slags overraskelse på lager (pga serieavslutning). Ifølge min analyse av DiMeo-familiens styrke, ser det ikke ut til at de har så mye å stille opp med. Kanskje Barese-besetningen kommer plutselig fra intet og redder dagen? Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Det er liten tvil om at det går mot slutten for Tonys karriere som mafiaboss. I alle 8 episodene hittil denne delsesongen har vi sett hvordan alt har raknet mer og mer for ham. Hver eneste episode har vært et skritt til på veien nedover. Magasinet han rev ut sider fra på venterommet til Dr. Melfi het for sikkerhets skyld "Departures"! Det eneste som gjenstår nå er å se hvordan det ender. Her finnes det selvsagt mange muligheter, f.eks. selvmord, forræderi, "Witness Protection Program", osv, osv.. Lenke til kommentar
Falconetti Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Er jævlig kjipt at ikke Christopher kan være med i på sluttoppgjøret. Stort tap for Tony dette. Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Egentlig ikke. Chris hadde sikkert backstabbet han. Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Enig der, min erfaring er at man ikke kan stole på narkomaner. Men likte godt Christopher utenom da. Kunne vært int. å hatt han med helt til slutten. Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Nei, den kommer nok når den er ferdig. Husk spoilertags når søndagens episode er ute! Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Husk spoilertags når søndagens episode er ute! 8803209[/snapback] Hvorfor det? Vi følger USA og da er det ingen grunn til å sette på spoilertags når episoden er ferdig i USA? Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Joda, men jeg får ikke sett episoden før mandags kveld Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Da er det bare å holde seg unna denne tråden til du får sett episoden. Det gjør i alle fall jeg når det har kommet ut en ny episode jeg ikke har sett. Gleder meg! Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Lurer på om jeg skal ta meg fri for å se den siste episoden... Kanskje ikke, greier nok å vente til ettermiddagen 'The Sopranos' og 'Entourage' er ukas høydepunkt på min tv. Fint at sistnevnte serie fortsetter utover sommeren. I tilllegg kommer en ny HBO-serie 'John From Cincinnati' + nye episoder av 'Big Love'. Kan ikke matche 'The Sopranos', men god nok underholding likevel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå