Gå til innhold

Sopranos sesong 6, del 2

Gjest Slettet-120696

Anbefalte innlegg

Ser ut som Tony har tatt litt inspirasjon fra American History X

8661755[/snapback]

ja, tenkte jeg og... frydet meg over den scenen... :love: måtte se den tre ganger... dette ser jo bare til å gå en vei... gleder meg til å se hva de finner på... ser jo ut som krig... forventer meg igrunnen at tony dør i siste episode...

han begynner å gå endel på nervene nå, hesh, little carmine, phil, kranglet med bobby..

om vi ikke kan håpe en liten genial gudfaren I slutt, der de løser alle sine problemer gjerne mens det bryllupet til medow eller begravelsen til AJ (for å ha noe som ligner dåpen i slutten av Gudfaren)

Endret av joakimhu
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fy faen å bra episode detta var.

Er det noen som vet hva sangen som ble spilt på slutten heter?

Må ha meg den og den sangen i slutten av episoden hvor Cristopher drepte han duden etter at han sa "Chis! You're in the mafia". Og den i forrige episode hvor Tony gikk inn for å se sønnen sin.

Lenke til kommentar

Jeg er enig. Har vært den desidert svakeste delen av en sesong sålangt i serien. Blir for mye oppbygging, det hele kommer til å ende i et antiklimaks.

Forøvrig, denne asbest-saken, det var nok bare enda et moment i å fyre opp han idioten som styrer NY.

Lenke til kommentar
Jeg er enig. Har vært den desidert svakeste delen av en sesong sålangt i serien. Blir for mye oppbygging, det hele kommer til å ende i  et antiklimaks.

Forøvrig, denne asbest-saken, det var nok bare enda et moment i å fyre opp han idioten som styrer NY.

8680431[/snapback]

Helt enig. Serien holder fortsatt meget høy standard, men den er langt ifra så god som den var de første 5 sesongene.

Lenke til kommentar

Jeg begynner å lure på om Phil samarbeider med FBI. I siste episode kom det fram at han er bitter over å ha sittet 20 år i fengsel og tidligere sa han noe om at at han er ferdig med å ti stille. Spørs om ikke han samarbeider med Feds for å slippe å gå tilbake i fengel. Dette er selvsagt bare ville spekulasjoner, men i såfall ligger Tony dårlig an.

Når det gjelder møtet mellom Tony og Phil synes jeg det var litt merkelig at Phil først sa ja til å møte Tony og så nektet å se ham. Hadde han tenkt å knerte Tony men ombestemte seg eller var det for kort tid etter episoden med Coco?

Og Coco/Meadow episoden var veldig grov ("whipped cream") og sett med mafiaøyne var sannsynligvis Tony i sin fulle rett til gjøre slutt på Coco. Å gå løs på sivile familiemedlemmer til andre mafioso er en svært alvorlig forseelse, og koner og døtre er aller verst. Veldig merkelig at det er Tony som må be om unnskyldning, det burde jo vært motsatt.

Lenke til kommentar

Phil samarbeider med FBI?hmm han kverket Vito,skulle knerte Blundetto og banket Benny helseløs med balltre utenfor the crazy horse. Nå er han sannsynlgivis ute etter hevn.virker ikke akkurat som om han samarbeider med FBI.

Har forresten sett sesong 2 omigjen nylig, og det som skjærer meg er hvordan Tony fant ut at Pussy samarbeidet med FBI.Tony drømmer at pussy samarbeiderm, men er det det som får han til å ransake rommet hans etter en såkallt "wire"?

Lenke til kommentar
Phil samarbeider med FBI?hmm han kverket Vito,skulle knerte Blundetto og banket Benny helseløs med balltre utenfor the crazy horse. Nå er han sannsynlgivis ute etter hevn.virker ikke akkurat som om han samarbeider med FBI.

Har forresten sett sesong 2 omigjen nylig, og det som skjærer meg er hvordan Tony fant ut at Pussy samarbeidet med FBI.Tony drømmer at pussy samarbeiderm, men er det det som får han til å ransake rommet hans etter en såkallt "wire"?

8698465[/snapback]

Det var bare en vill teori at Phil samarbeider med FBI, det er sikkert ikke rett, er nok noen andre.

Mistankene mot Pussy startet etter det jeg husker i sesong 1 etter at Tony fikk et tips fra en politimann han hadde på lønningslista om at FBI hadde en informant i gjengen hans. Dette tipset kom vel etter at Pussy og Jimmy Altieri ble innbrakt etter et raid mot Jimmys klubb. I episode 13 konkluderer Tony og Junior med at det er Jimmy som er informanten og de tar seg av ham, deretter glemmer de saken helt til Tony har denne drømmen i sesong 2. Men drømmene er viktige i Sopranos, de varsler ofte hva som kommer.

Jeg husker også en scene der Pussy drepte en Elvis imitator som hadde sett han sammen med FBI agenten, mulig den var i sesong 2.

Lenke til kommentar
merk mine ord, det skjer noe mellom Tony og Chris denne sesongen. Mitt personlige tips er at Tony kverker Chris fordi at han har funnet ut at Chris er på kjøret igjen.

8449151[/snapback]

Hehe, godt gjetta :cool:

At Phil skulle tyste til FBI gir ingen mening. Han satt vel ikke 20 år i fengsel i stillhet for så å tyste med én gang han kommer ut? Phil er en av oldskoolgangsterne, som omerta fremdeles gjelder for.

Sesong 6, del 2 har hatt en veldig bra følelse av dekadanse og avslutning, og det er godt gjort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...