Gå til innhold

Sopranos sesong 6, del 2

Gjest Slettet-120696

Anbefalte innlegg

Hva mener du med "hvilken som helst slutt"? En hvilken som helst slutt fra David Chase innenfor de rammene som er lagt, kan jeg si meg enig i. Men en slutt der f.eks. Tony Soprano slutta for å bli med i sirkus tror jeg ikke hadde vært populært ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Axby2kEH

Circus Soprano, der sjefen sjøl kjører trehjulssykkel gjennom brennende hjul.. hadde gjort deg det ja.

Men jeg tror nok at en del er så ihuga fans at de hadde godtatt mer eller mindre enhver slutt ja.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-120696
Hva mener du med "hvilken som helst slutt"? En hvilken som helst slutt fra David Chase innenfor de rammene som er lagt, kan jeg si meg enig i. Men en slutt der f.eks. Tony Soprano slutta for å bli med i sirkus tror jeg ikke hadde vært populært ;)

8957908[/snapback]

Ja, hva som helst egentlig, Paulie tar over, Tony døde, Tony lever lykkelig, Sil blir frisk og går på ryggen på Tony, hva som helst altså, men det sier seg selv at sirkus eller en virkelig syk slutt kanskje ikke ville blitt likt.

Lenke til kommentar

Ingenting er selvsagt i kunstens verden, min venn ;)

Derfor må man være ekstra påpasselig når man uttrykker seg. Ikke godt å vite hva en meddebattant egentlig mener.

Tror ikke folk ville likt at Sil gikk på ryggen til Tony sånn helt uten videre ^^

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-120696
Tror ikke folk ville likt at Sil gikk på ryggen til Tony sånn helt uten videre ^^

8959320[/snapback]

Det har du kanskje rett i.

Men la oss bare se på en ting: folk klarte å tolke denne avslutningen med at vi nå ser hvor kynisk Tony må være, og hvor paranoid han fra nå av er nødt til å leve livet sitt.(han må alltid være på hugget osv.,dette var bare en av tolkningene på serieavslutningen).

Det jeg prøver å si er at det er veldig lett å finne mening i ting, alt kan egentlig bety noe, og de fleste vil jo ha mening når noe tar slutt, slik er vi bare. Så om Silvio hadde forrådt Tony så hadde garantert noen skrevet at nå ville David Chase få fram at i mafiaverdenen kan man ikke stole på noen, der er det helt andre regler som gjelder, og hvem som helst kan snu seg mot deg sånn helt uten videre. Da tror jeg noen ville sagt at han fikk fram alt dette på en genial måte. Ordet genialt har blitt brukt om denne avslutningen(den ekte ikke den med Sil), men for å være ærlig tror jeg vi kunne ha funnet genialitet i hva som helst han laget på slutten.

Jeg har sagt at jeg ikke likte slutten, men for å være ærlig kan jeg ikke si at jeg er skuffet. Jeg er en av dem som så Sopranos pga. mafiaverdenen, men Sopranos var jo så mye mer enn det(massevis av drama). Så det var kanskje greit nok av avslutte serien uten så mye action, når serien egentlig ikke handlet om kun det.

Uansett, når alt kommer til alt så tror jeg den åpne slutten handlet om penger, altså å holde mulighetene åpen for en film.

Endret av Slettet-120696
Lenke til kommentar
Men la oss bare se på en ting: folk klarte å tolke denne avslutningen med at vi nå ser hvor kynisk Tony må være, og hvor paranoid han fra nå av er nødt til å leve livet sitt.(han må alltid være på hugget osv.,dette var bare en av tolkningene på serieavslutningen).

8959557[/snapback]

Jepp. Det flotte ved avslutningen var alle spørsmålene man satt igjen med. Livet til Sopranos-familien fortsetter, men vi får ikke bli med videre. Vil Tony bures inne? Ble han skutt? Osv. Den siste episoden var et antiklimaks etter høydaren forut, men det fungerte godt. Dette formvalget understreket realismen i serien og at ting ikke går som vi vil, akkurat som i virkeligheten. Vi ser som oftest på fiksjon for å drømme oss vekk fra virkeligheten, og da kritiserer mange denne realismen vi er vitne til her. Jeg syns The Sopranos har balansert realisme og underholdning på en veldig elegant måte. Slutten var indeed spesiell, den skapte buzz og den vil bli husket. En verdig avslutning på et såpass realistisk drama som The Sopranos, mener nå jeg.

Det jeg prøver å si er at det er veldig lett å finne mening i ting, alt kan egentlig bety noe, og de fleste vil jo ha mening når noe tar slutt, slik er vi bare. Så om Silvio hadde forrådt Tony så hadde garantert noen skrevet at nå ville David Chase få fram at i mafiaverdenen kan man ikke stole på noen, der er det helt andre regler som gjelder, og hvem som helst kan snu seg mot deg sånn helt uten videre. Da tror jeg noen ville sagt at han fikk fram alt dette på en genial måte. Ordet genialt har blitt brukt om denne avslutningen(den ekte ikke den med Sil), men for å være ærlig tror jeg vi kunne ha funnet genialitet i hva som helst han laget på slutten.

8959557[/snapback]

Det er et godt poeng. Enig med deg angående fanboyismens erklæring av genialitet (vi ser jo eksempler av dette i henhold til hver episode av Prison Break). Jeg tror likevel det å holde kortene såpass åpne og ikke komme med noe virkelig sjokkerende er mer "genialt" enn å ta en 24/Prison Break med nye, sjokkerende avsløringer og vendinger rundt hvert hjørne.

Jeg har sagt at jeg ikke likte slutten, men for å være ærlig kan jeg ikke si at jeg er skuffet. Jeg er en av dem som så Sopranos pga. mafiaverdenen, men Sopranos var jo så mye mer enn det(massevis av drama). Så det var kanskje greit nok av avslutte serien uten så mye action, når serien egentlig ikke handlet om kun det.

8959557[/snapback]

Serien handler om så mye, nettopp det som er skjønnheten ved den :love:

Uansett, når alt kommer til alt så tror jeg den åpne slutten handlet om penger, altså å holde mulighetene åpen for en film.

8959557[/snapback]

Her håper og tror jeg du tar feil ;)

Jeg tror det fordi Chase har benektet film bastant, selv om det visstnok er en ørliten sjanse åpen. Uten Chase blir det i alle fall ingen film, ettersom han er skaperen.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg synes at Sopranos serien hadde en nydelig avslutning, om Tony døde

så hadde det vært en klisjé innenfor mafiasjangeren. Siste scene var også

nydelig, sjelden jeg har sett noen klare å lage så mye suspens i en sånn setting,

superklimaks om du spør meg.

Deilig med en avslutning som ikke trenger å være så episk også, alle forventer det.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 4 måneder senere...

Jeg har ikke sett de siste 7 episodene av sesong 6 før igår.

Synes avslutningen var kanonbra. Den gir ingen fasit svar på hva som har skjedd, men mange hints og clues i flere retninger.

Jeg mener at Tony ble drept helt på slutten og serien blir svart akkurat i det han dør. Her er grunnene til det:

- Meadow parkerer bilen sin, hun prøver tre ganger toalt og lykkes siste gangen. I serien er det først to mislykkede drapsforsøk på Tony. Inne på cafeen kommer det tredje og det lykkes.

- Vi ser broren til trailersjaføren som Christopher drepte. I episoden med DVD kuppet. Han vil jo ta hevn.

- Vi ser de to gangsterne, disse kan representere den gangen Junior prøvde å drepe Tony.

- Mannen ved bardisken er med i serien i en annen epsisode, som nevøen til Leatardo. Han står også oppført i kreditten som Leotardo. Han har også på seg tynne plasthansker og går inn på doen rett før Tony blir drept.

Først synes jeg slutten var ekstremt dårlig, men etter å ha sett den en gang til og husket samtalen med Tony / Bobby så synes jeg den var genial.

De to snakket jo sammen om at når man dør så merker man ingenting og alt blir bare svart, akkurat som skjedde med serien.

R.I.P Anthony Soprano

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Jeg har ikke sett de siste 7 episodene av sesong 6 før igår.

Synes avslutningen var kanonbra. Den gir ingen fasit svar på hva som har skjedd, men mange hints og clues i flere retninger.

Jeg mener at Tony ble drept helt på slutten og serien blir svart akkurat i det han dør. Her er grunnene til det:

- Meadow parkerer bilen sin, hun prøver tre ganger toalt og lykkes siste gangen. I serien er det først to mislykkede drapsforsøk på Tony. Inne på cafeen kommer det tredje og det lykkes.

- Vi ser broren til trailersjaføren som Christopher drepte. I episoden med DVD kuppet. Han vil jo ta hevn.

- Vi ser de to gangsterne, disse kan representere den gangen Junior prøvde å drepe Tony.

- Mannen ved bardisken er med i serien i en annen epsisode, som nevøen til Leatardo. Han står også oppført i kreditten som Leotardo. Han har også på seg tynne plasthansker og går inn på doen rett før Tony blir drept.

Først synes jeg slutten var ekstremt dårlig, men etter å ha sett den en gang til og husket samtalen med Tony / Bobby så synes jeg den var genial.

De to snakket jo sammen om at når man dør så merker man ingenting og alt blir bare svart, akkurat som skjedde med serien.

R.I.P Anthony Soprano

Jeg er av samme oppfatning som deg. Mannen ved bardisken er som du sikkert vet en klar referanse til den første Gudfaren-filmen, når Michael Corleone går inn på toalettet for å hente revolveren som ligger gjemt der. Se den aktuelle scenen her.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Internettrykte. Han er kreditert som Man in Members Only Jacket :)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...