Georgio Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 (endret) jeg trodde jeg hadde lastet ned en uferdig versjon, og ble i noen sekunder lynene forbannet før jeg så rulleteksten og innså at det faktisk var over... Endret 12. juni 2007 av Georgio Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Da har også jeg fått sett slutten på denne fantastiske serien. Jeg hadde ikke penger før i dag, og det ville bare ikke blitt riktig å se siste episode av denne serien uten litt snacks og pepsi max. Jeg synes at episoden var god, gjevnt over veldig bra på alt Sopranos er kjent for å være god på. Slutten av episode kom som et lite slag i trynet, og jeg tviler på at jeg var den første som tenkte på Gudfaren da han ene duden gikk inn på dassen. Men etter å ha reflektert i noen minutter nå, så må jeg si meg fornøyd med selve slutten også. Den får meg til å tenke litt tilbake på hva som har skjedd tidligere i serien. Det var godt de lot det være litt åpent om Tony ble kverket eller ikke, jeg tror jeg ville blitt meget trist om de hadde kverket han. Det er trist at serien nå er over, men jeg har faktisk bare sett gjennom serien en gang, så skal begynne på sesong 1 igjen om ikke lenge. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Jeg tenkte også på The Godfather da AJ sa han ville verve seg (jfr Michael Corleones militærtjeneste). Lenke til kommentar
ekl1tz Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Det er jo forståelig at folk tenker på The Godfather når de ser den siste scenen. Men tenk over det: Hvordan skulle leiemorderen (la oss gå for den teorien) vite hvor de skulle spise? Og hvorfor i all verden skulle han ha gjemt en pistol på toalettet? I The Godfather er jo det Micheal Corleones eneste mulighet på grunn av at han hele tiden blir nøye ransaket og i vakttatt.. Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Det er jo forståelig at folk tenker på The Godfather når de ser den siste scenen. Men tenk over det: Hvordan skulle leiemorderen (la oss gå for den teorien) vite hvor de skulle spise? Og hvorfor i all verden skulle han ha gjemt en pistol på toalettet? I The Godfather er jo det Micheal Corleones eneste mulighet på grunn av at han hele tiden blir nøye ransaket og i vakttatt.. 8854621[/snapback] Tenkte på dette også, men det er jo en ganske åpenbar refereanse. Når Cun nevner det så gjelder det samme med at AJ ville inn i hæren. Det virket nesten litt malplassert, og det var noe som ikke var oppe for vurdering spesielt lenge, men jeg går ut i fra at dette også var en slags homage til Gudfaren. Når AJ likevel ikke blir med i hæren, kan jo dette dessuten være en indikator på at selv om de har refaranser til filmen, så betyr ikke det at det samme vil skje i serien, som det skjedde i filmen. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Så nettopp igjen Goodfellas. Det er utrolig mange Sopranos-folk med i den. Foruten å nevne de mest åpenbare (det gidder jeg ikke), så er jo Larry Boy Barese (Tony Darrow) og Faustino "Doc" Santoro (Daniel P. Conte) med i små roller. Fornøyelig Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 likte ikke dette åpen-slutt-prosjektet. Mener at i en siste episode, så bør ting pakkes sammen. Serien avsluttes. Den endte som den endte, skeptisk der og, en NY familie ville nok ha pisset på en NJ-familie any day. Må si at jeg alt i alt er meget skuffet over siste del av sesong seks. Med unntak av nest siste episode da. Den var rå. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 (endret) Jeg hadde en skolerelatert fremføring på tirsdag så jeg har latt serien modne på disk frem til tidligere i natt. Hele kaféscenen var intens fra Tony satt på jukeboksen og oppførselen hans etter at han fikk høre sitt eget råd og sa "Its true I guess" var et så perfekt nå-blir-du-skutt-i-Sopranos øyeblikk med høyere og høyere volum på musikken at jeg tror jeg pustet to ganger det neste minuttet. Og I det døra sa pling for siste gang mistet jeg det jeg hadde i hendene rett ned. A presto Sopranos og tusen takk! Tidenes beste TV-serie med Tony som en av tidenes TV-characters. Endret 14. juni 2007 av JohndoeMAKT Lenke til kommentar
larscla Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Hei, sjekk ut denne bloggen. Jeg kikket over siste scenen et par ganger, og jeg vil si at dette er en meget tolkning. Secret of the Sopranos finale revealed! As Tony walks into the diner, he stops and scopes the area. Notice that it immediately cuts to him sitting in the booth, and also notice that he isn’t even wearing the same shirt he originally came into the diner with! That was a dead giveaway: what happens from then on out is his warped mind imagining how a possible hit on him and his family could occur if it were to happen that day, and in that diner. I don’t have to tell you that the next three or four minutes of the show (that don’t really happen) are obviously quite tense. As Tony imagines all the shady people walking into the diner, and considers all the possible hitmen who could be surrounding him at that moment, he starts to panic, his heart beats faster and his palms start to sweat…much like the millions of viewers who were watching the Sopranos that night. David Chase basically plucked us out of our homes and our comfy sofas and put us in the terror-striken head of Tony Soprano, whose every day (you now find out through this brilliant piece of directing) is filled with fear and uncertainty. As Meadow parks her car and walks inside the diner to join her dysfunctional family, Tony looks up and indeed does comes face to face with his killer…who is positioned between himself and Meadow. He reaches for his gun (probably), but is too late. Tony’s reason for including his family in this fantasy is because of the simple fact that he himself watched his own father die in front of his eyes, that too under similar circumstances. He imagined A.J. going through the same horrific experience (a chill runs down my spine everytime I imagine Tony dead…it just can’t happen!). The second the screen turned black, two things happened. One, Tony was shot in his imagination. Obviously. And two, in reality, Tony had a panic attack and passed out just as the words “Don’t stop” were playing over the jukebox. David Chase, being the genius that he is, brought the series in a full circle; remember scene one, episode one, season one, when Tony met his shrink for the first time to discuss his panic attack? This epiphany came to me today as I was drinking my Starbucks green tea, which is my new obsession. I can’t get enough of it. Apparently, it’s good for your heart and also your brain…and this proves that it works! The online forums are overflowing with different theories about what truly happened in the final episode, scpeifically, the final scene. These theories have ranged from the cheesy (the audience was whacked), to the obvious (Tony was whacked) to the boring (nothing happened). Well let me tell you that one thing is for certain, ‘nothing’ didn’t happen. I don’t want to sound cocky or anything, but three years from now, David Chase will reveal this to be his true intention for the episode. Lenke til kommentar
AndyG Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Det støtter oppunder det jeg følte også, altså at det hele var noe han så for seg når han kom inn i restauranten. Men på en annen side, man klarer vel å backe en hvilken som helst teori her Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 and also notice that he isn’t even wearing the same shirt he originally came into the diner with! Gjør han ikke det da? Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Synes nå den så veldig lik ut ihvertfall... Lenke til kommentar
larscla Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Det støtter oppunder det jeg følte også, altså at det hele var noe han så for seg når han kom inn i restauranten. Men på en annen side, man klarer vel å backe en hvilken som helst teori her 8859924[/snapback] Ja, jeg er enig med deg her. Jeg husker før siste episode også. hodet mitt har aldri vært fylt av så mange forskjellige teorier i forskjellige retninger. fantastisk hvordan man har lagt opp til så mange tolkninger og vridninger.. folk kommer jo aldri til å bli enige her. Har lest en del forskjellige blogger om avslutningen( hehe, sikkert fordi jeg ikke vil gi slipp på serien), men jeg liker veldig godt hvordan man spiller tilbake på nettopp dette med tony`s panic attacks. Det er alltid en bra greie og avslutte en historie med utgangspunkt i der man startet, og første episode spiller jo veldig på dette med panic attacks. Denne tolkningen jeg fant her, sier også ganske mye mere enn at han kanksje bare får et nytt anfall og faller om på denne dineren. Denne tolkningen legger også vekt på at Tony innser at han er og vil alltid forbli en hardbarket mafiaboss som alltid må se seg over skulderen, enten det gjelder FBI eller leiemordere. Det er som de sier om mafia: det fins bare tre veier ut: enten så dør man, blir arrestert eller så går man inn i witness protection. Men men, for min del er det bare nå å begynne på nytt, og prøve å se nye momenter som jeg ikke tidligere har fått med meg. Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Gi oss en ny serie som heter Sopranos anno 1980! Tror det ville blitt en braksuksess. Med yngre utgaver av seriens figurer! Lenke til kommentar
AndyG Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Ikke enda en Serie_X Junior Men med en slutt som denne er det jo mulig det kommer en slags oppfølgning. Men selv om jeg rådigger Sopranos vet jeg ikke helt om jeg vil at det skal komme noe sånt, sånn egentlig :S Lenke til kommentar
ekl1tz Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Jeg ønsker hvertfall ikke en ny sopranos serie! Egentlig ønsker jeg ikke en Sopranos film heller, tror det bare blir for en grunn, nemlig og melke kua til den siste dråpe.. 1 Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Så slutten igjen nå. Den er fantastisk. Fikk gåsehud og tårer i øynene. Lenke til kommentar
Georgio Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Alt i ett er sesong 6 den desidert dårligste. Nest siste episode var en av de beste, men resten av sesongen inneholdt mye dret. Slutten var bra den og fint at den var åpen... Har lest rundt på ulike forum om folks tolkninger av slutten, og for å si det rett ut-det er mye rart. Siste scenen viste perfekt hvordan Tony lever, altyså i frykt for nettopp at det kunne skje ut av det blå og at han derfor alltid måtte være litt på tå hev. siste episodene viste også at mafian for alvor var på vei ned. Alle profilene gikk i grisen og økonomien gikk nedover. Vi så aldri noie særlig forretninger i siste sesongen. En del feil av Tony ble også avslørt-hvilke tabbe det var å drepe Ralph og ikke minst Christopher. Samtidig poengterte sammensvergelsen bak Phil at NY mafian var ustabile og ikke lenger hadde respekt for "familien". en del gode poeng , men generelt litt skuffende. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Sesong 6 var blant de mest fargerike, spør du meg. "Members Only" er tidenes sesonginnledning, homoproblematikken ga serien et friskt pust, "Soprano Home Movies" var så downbeat, men fremdeles så osende av kvalitet at det er bare på The Sopranos at slikt er mulig uten å miste interessen. Jeg vil rangere sesongene på følgende måte: 1. Sesong 1 2. Sesong 5 3. Sesong 6 4. Sesong 2 5. Sesong 4 6. Sesong 3 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-120696 Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Selv likte jeg ikke slutten noe særlig, men kan helt klart forstå at den falt i smak hos enkelte. Men for å være helt ærlig så tror jeg at mange hadde tatt imot hvilken som helst slutt med åpne armer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå