Gå til innhold

Gatebil sept 06!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du har i det minste "panningteknikken" inne. :thumbup:

Jeg syns ikke komposisjonen med sentrert motiv fungerer i det hele tatt. Når du knipser bevegelse, så bør du ha en del luft foran subjektet i fartsretningen for å underbygge illusjonen av fart.

Lenke til kommentar

Takker for kommentarer ;)

Grunnen til at det er så lite luft rundt bilen er pga at jeg bruker mye zoom når jeg panorerer.

syntes det er best å følge bilen med kamera da. Ellers så er nok dette ett av mine topp10 bilder tror jeg.

Lenke til kommentar

Grunnen til at det er så lite luft rundt bilen er pga at jeg bruker mye zoom når jeg panorerer.

syntes det er best å følge bilen med kamera da. Ellers så er nok dette ett av mine topp10 bilder tror jeg.

8275034[/snapback]

Hei. Må si meg enig med de andre her ang luft foran, men skjønner godt at du følger bilen da dette går veldig fort og da er det lett å misse. Du sier du bruker mye zoom og da regner jeg med du benytter et annet objektiv enn 17-85mm?

Synes dette var et flott foto med forbedringspotensiale imot senere bilder :-)

Har du EXIF for dette foto'et?

Mvh

Ståle

Lenke til kommentar

8275034[/snapback]

Hei. Må si meg enig med de andre her ang luft foran, men skjønner godt at du følger bilen da dette går veldig fort og da er det lett å misse. Du sier du bruker mye zoom og da regner jeg med du benytter et annet objektiv enn 17-85mm?

Synes dette var et flott foto med forbedringspotensiale imot senere bilder :-)

Har du EXIF for dette foto'et?

Mvh

Ståle

8278284[/snapback]

retter litt på det jeg har skrive... mye zoom stemmer ikke... men maks av hva linsa mi klarer. da 85mm. i dette tilfelle på bilde her så var den faktisk bare på 53mm ser jeg nå ;)

Går til innkjøp av ny linse snart og er fortsatt å se som fotograf på gatebil så nye bedre bilder kommer nok helt sikkert ;)

EXIF Data File size : 179460 bytes

File date : 2006:09:11 01:11:02

Camera make : Canon

Camera model : Canon EOS 350D DIGITAL

Date/Time : 2006:09:09 10:03:02

Resolution : 1280 x 575

Flash used : No

Focal length : 53.0mm (35mm equivalent: 232mm)

CCD width : 8.22mm

Exposure time : 0.0100 s (1/100)

Aperture : f/16.0

ISO equiv. : 100

Whitebalance : Auto

Metering Mode : matrix

Exposure : shutter priority (semi-auto)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...