Azzido Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 Her er ett bilde jeg fant fra ett gammelt bildearkiv fra gatebil sept 06. hva syntes dere? Lenke til kommentar
JimL Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 (endret) Hoi, bra knipsa. Egentlig imponerende nok for meg når du klarer å fokusere skikkelig på bilen. Så lar vi heller proff-snakket være til de som kan det ^^ Endret 29. mars 2007 av JimL Lenke til kommentar
Anew Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 Du har i det minste "panningteknikken" inne. Jeg syns ikke komposisjonen med sentrert motiv fungerer i det hele tatt. Når du knipser bevegelse, så bør du ha en del luft foran subjektet i fartsretningen for å underbygge illusjonen av fart. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Ser ut som en Opel Speedster, har jeg omtrent rett? Forøvrig er jeg enig i Anews uttalelse, du burde ha mer luft foran bilen. Kudos for skarphet og veldig god fokus. Lenke til kommentar
melwasul Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Godt bilde. Var godt at bilen var fokusert mens bakgrunnen er "blurrete" som gir fartsfølelse. Men jeg er enig med at det skulle være mer rom i bildet for bilen sitter trangt i bildet Lenke til kommentar
Azzido Skrevet 30. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2007 Takker for kommentarer Grunnen til at det er så lite luft rundt bilen er pga at jeg bruker mye zoom når jeg panorerer. syntes det er best å følge bilen med kamera da. Ellers så er nok dette ett av mine topp10 bilder tror jeg. Lenke til kommentar
JPTvete Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Takker for kommentarer Grunnen til at det er så lite luft rundt bilen er pga at jeg bruker mye zoom når jeg panorerer. syntes det er best å følge bilen med kamera da. Ellers så er nok dette ett av mine topp10 bilder tror jeg. 8275034[/snapback] Hei. Må si meg enig med de andre her ang luft foran, men skjønner godt at du følger bilen da dette går veldig fort og da er det lett å misse. Du sier du bruker mye zoom og da regner jeg med du benytter et annet objektiv enn 17-85mm? Synes dette var et flott foto med forbedringspotensiale imot senere bilder :-) Har du EXIF for dette foto'et? Mvh Ståle Lenke til kommentar
Azzido Skrevet 30. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2007 Takker for kommentarer Grunnen til at det er så lite luft rundt bilen er pga at jeg bruker mye zoom når jeg panorerer. syntes det er best å følge bilen med kamera da. Ellers så er nok dette ett av mine topp10 bilder tror jeg. 8275034[/snapback] Hei. Må si meg enig med de andre her ang luft foran, men skjønner godt at du følger bilen da dette går veldig fort og da er det lett å misse. Du sier du bruker mye zoom og da regner jeg med du benytter et annet objektiv enn 17-85mm? Synes dette var et flott foto med forbedringspotensiale imot senere bilder :-) Har du EXIF for dette foto'et? Mvh Ståle 8278284[/snapback] retter litt på det jeg har skrive... mye zoom stemmer ikke... men maks av hva linsa mi klarer. da 85mm. i dette tilfelle på bilde her så var den faktisk bare på 53mm ser jeg nå Går til innkjøp av ny linse snart og er fortsatt å se som fotograf på gatebil så nye bedre bilder kommer nok helt sikkert EXIF Data File size : 179460 bytes File date : 2006:09:11 01:11:02 Camera make : Canon Camera model : Canon EOS 350D DIGITAL Date/Time : 2006:09:09 10:03:02 Resolution : 1280 x 575 Flash used : No Focal length : 53.0mm (35mm equivalent: 232mm) CCD width : 8.22mm Exposure time : 0.0100 s (1/100) Aperture : f/16.0 ISO equiv. : 100 Whitebalance : Auto Metering Mode : matrix Exposure : shutter priority (semi-auto) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå